Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

wachten op B550 ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alexander80
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 23:05
Hallo allemaal :)

ik zag op het forum dat 16 juni de nieuwe B550 chipset word gelanceerd, zou je daar op moeten wachten of kan ik net zo goed een B450 board aanschaffen. De pc die ik voor ogen heb zou een AMD 3600 en een MSI B450 Moederboard krijgen. Wat ik er van begrijp is dat de nieuwe B550 ook ondersteuning zou bieden voor de nieuwe AMD 4000 CPU's. Zelf vermoed ik dat tegen die tijd dat ik mijn 3600 wil update er mogelijk aan weer nieuwere CPU's op de markt zullen zijn. of zie ik dit helemaal verkeerd?

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien

Alle reacties

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:50
Als je (bijvoorbeeld) eens in de vijf jaar je CPU upgrade, zou ik gewoon voor B450 gaan, omdat je inderdaad tegen die tijd toch naar een heel nieuw platform zal gaan. Alleen als je denkt over een jaar of twee nog eens te willen upgraden zou ik nu even wachten (of voor X570 kiezen).

Edit: wel zou het kunnen dat over een maand er wat korting gegeven gaat worden op B450-borden, omdat de nieuwe B550-borden dan uitkomen. Dus misschien dat wachten je een paar tientjes kan besparen. Maar ja, dan heb je wel je nieuwe PC ook een maand later, dus of dat het waard is moet je zelf bepalen.

[Voor 35% gewijzigd door thomas_n op 14-05-2020 18:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alexander80
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 23:05
je beschrijft precies hoe ik tegen aan kijk, neem aan dat het systeem wat ik nu koop ongeveer vijf jaar mee gaat. dat de prijs van een B450 gaat zakken als de B550 uitkomt is wel te verwachten natuurlijk. maar voor mij eigenlijk geen reden om nu te wachten, op dit moment zijn de meeste componenten toch al een aantal euro's duurder. voor het prijsverschil nu tussen een B450 en X570, koop je over twee jaar waarschijnlijk bijna een B550.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True