[VNC] meteen connection closed na invoer password

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik probeer nu VNC aan de gang te krijgen tussen m'n laptop en m'n Win2k server (zie ook andere topic).

Ik heb de instructies opgevolgd van de website, maar het werkt niet.

Ik installeer de VNC server op Win2k, en probeer op de laptop (win98) met de viewer verbinding te krijgen met de server.

ik heb het met de naam van de server en met het IP geprobeerd; het werkt allebei niet

VNC geeft een error als je een niet bestaande server invult, en aangezien hij geen error geeft als ik de servernaam invul neem ik aan dat het klopt

dan moet ik het password invoeren, dit klopt ook, maar ik krijg na het invoeren van het password meteen de melding : connection closed

ok dan... lekkere melding, kan ik verder ook echt iets mee... NOT :(

Ook als ik de viewer op listen mode zet en dan op de server add client doe, geeft de viewer weer de melding 'connection closed'.

Hoe kan ik dit oplossen?

PS: De laptop kan wel gewoon op de shares van win2k komen. User + pass op laptop komen overeen met aangemaakte user in win2k, dus dat klopt gewoon allemaal.

• Wouter
  • Niet online
aanvullende info:

ik draai geen firewall, of wat voor ander programma dan ook wat iets met het netwerk te maken heeft

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb je een password geset voor de server?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Wouter
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 19:42 schreef nitenite het volgende:
Heb je een password geset voor de server?
ja, had een password voor VNC ingesteld

en dat heb ik correct ingevuld bij de viewer (anders geeft ie een wrong password melding)

Verwijderd

viewer instellen met pass, dan op die andere pc IE openen, tik in http://***.***.***.***:5800/

waarbij *** = IP van de pc die je wilt zien, en dan zou het erg snel moeten werken.

• Wouter
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 19:56 schreef MREn het volgende:
viewer instellen met pass, dan op die andere pc IE openen, tik in http://***.***.***.***:5800/

waarbij *** = IP van de pc die je wilt zien, en dan zou het erg snel moeten werken.
Als ik zeg dat het niet werkt, dan werkt het niet.

In browser bekijken dus ook niet.

'pagina is gereed' my ass, ik zie niks, blanco, niets, wit scherm

Verwijderd

Als het een win2k -server- is. Dan zou ik gewoon TerminalServices gebruiken als ik jou was en heel VNC vergeten.

• Wouter
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 21:59 schreef RainbowBears het volgende:
Als het een win2k -server- is. Dan zou ik gewoon TerminalServices gebruiken als ik jou was en heel VNC vergeten.
het is win2k pro

• Wouter
  • Niet online
ik heb in de mailinglist archives een mogelijk antwoord kunnen vinden

de server heeft een onboard videokaart (P133 mobo) met een of andere SiS chip, daar zijn geen win2k drivers voor naar mijn weten, dus gebruik ik de generic VGA driver... daar schijnt het probleem hem dus in te zitten

dat heb ik weer... :(

• Wouter
  • Niet online
nou, die SiS drivers bleken er dus wel te zijn, gewoon standaard bij win2k

nu kan ik ook lekker in 1024x768 met 16 bits kleur draaien :P

en VNC... werkt als een zonnetje!!

nice :)

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

Thanx Wouter, ik had bij een klant ditzelfde probleem ;)

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Pagina: 1