Beste mede-tweakers,
Met een lange zomer in het verschiet merk ik dat ik het vakantiegeld alvast gedeeltelijk kan gebruiken om mijn oude gamepc uit 2014 rustig aan te upgraden. Dit oorspronkelijke systeem bevatte een MSI NVIDIA GTX 770, maar die heb ik vorige zomer vervangen door een GTX 1660. Ik merk in mijn huidige setting dat ik de laatste games (Division 2, Assassin's Creed Odyssey en Origins, Ghost Recon Breakout, etc.) prima draaien op 1920x1080 en soms zelfs op 1440p. Ik game vooral op mijn televisie (een 4k tv van vorig jaar) met een xbox controller in de hand. Ik probeer deze spellen zo in te stellen dat ze ongeveer met 50-60 fps draaien, maar ik merk af en toe wel wat last van stuttering en bij nadere inspectie lijkt dat te komen doordat soms de cpu geen ruimte over heeft en soms de gpu geen ruimte meer over heeft. V-Sync heb ik wel altijd aan om het systeem niet onnodig te belasten. Ik had zo bedacht dat ik eerst het moederbord, cpu en ram upgrade en dan later wel een gpu upgrade kan doen wanneer er nieuwe kaarten uitkomen. Ik vraag me af of mijn huidige voeding (ook uit 2014) nog mee kan in het nieuwe systeem of vervangen dient te worden.
Ik zoek een?
Moederbord, cpu en ram upgrade voor dit systeem.
Wat is je budget?
ongeveer 350-400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe sta ik open voor alternatieven, maar dit is waar ik op uit kwam:
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Met een lange zomer in het verschiet merk ik dat ik het vakantiegeld alvast gedeeltelijk kan gebruiken om mijn oude gamepc uit 2014 rustig aan te upgraden. Dit oorspronkelijke systeem bevatte een MSI NVIDIA GTX 770, maar die heb ik vorige zomer vervangen door een GTX 1660. Ik merk in mijn huidige setting dat ik de laatste games (Division 2, Assassin's Creed Odyssey en Origins, Ghost Recon Breakout, etc.) prima draaien op 1920x1080 en soms zelfs op 1440p. Ik game vooral op mijn televisie (een 4k tv van vorig jaar) met een xbox controller in de hand. Ik probeer deze spellen zo in te stellen dat ze ongeveer met 50-60 fps draaien, maar ik merk af en toe wel wat last van stuttering en bij nadere inspectie lijkt dat te komen doordat soms de cpu geen ruimte over heeft en soms de gpu geen ruimte meer over heeft. V-Sync heb ik wel altijd aan om het systeem niet onnodig te belasten. Ik had zo bedacht dat ik eerst het moederbord, cpu en ram upgrade en dan later wel een gpu upgrade kan doen wanneer er nieuwe kaarten uitkomen. Ik vraag me af of mijn huidige voeding (ook uit 2014) nog mee kan in het nieuwe systeem of vervangen dient te worden.
Ik zoek een?
Moederbord, cpu en ram upgrade voor dit systeem.
Wat is je budget?
ongeveer 350-400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe sta ik open voor alternatieven, maar dit is waar ik op uit kwam:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 97,60 | € 97,60 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16 | € 87,89 | € 87,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 354,49 | ||
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4570 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus H87-PRO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | PNY GeForce GTX 1660 XLR8 Gaming Overclocked Edition | € 232,50 | € 232,50 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | LG 34UM95-P | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 71,35 | € 71,35 |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX500 480GB | € 64,42 | € 64,42 |
| 1 | Solid state drives | Crucial M500 2,5" 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 368,27 | ||
Alvast bedankt voor het meedenken!