Scheuren bij plafond - muur aanhechting na verbouwing buurma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 22:33
Ik ben op zoek naar wat advies en meningen van mensen die hier mogelijk eerdere ervaring mee hebben.

In november 2018 hebben wij onze huidige woning gekocht, een hoekwoning uit de jaren 30. Het huis naast ons was toen al in verbouwing, en is nu nog steeds niet klaar. In de zomer van 2018 heeft deze buurman de achtergevel van zijn woning open gebroken en daar is in de bijna 2 jaar sinds vrij weinig aan veranderd, behalve dat er op de begane grond inmiddels een uitbouw staat. 2 jaar terug heeft de buurman wel een bouwstop gehad omdat hij het dak boven het stuk dat hij had uitgebroken niet had gestut. Dat heeft toen stil gelegen tot april 2019, toen hebben ze een klein beetje gedaan.

Eigenlijk is dat het continu, er wordt een weekendje wat gedaan, en dan weken tot maanden niets. De buurman schijnt een huisjesmelker te zijn die vol blijft houden dat hij hier zelf wil gaan wonen maar zijn vrouw is ziek, ondertussen vertelt hij de andere buurman dat hij het wil verbouwen om de boven en onder verdieping apart te verhuren. Ik begrijp het verder ook niet, als je huisjesmelker bent prima, maar als je een huis als dit al 2 jaar stil laat liggen kost het ook alleen maar geld dus ik begrijp er niks meer van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZ5kUJJWDRc5TTYxvrUdgHqLA5w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IXMGrUKzdccbUr6roeINf4ID.jpg?f=user_large
Hier zie je rechts mijn woning, links die van de buurman. Zoals je ziet op de begane grond een uitbouw maar dat is het ook wel. Vrijwel niet zichtbaar maar tussen het dak van zijn uitbouw, en de onderkant van zijn schuine dak zit geen muur, dat deel van het dak is slechts op 2 plekken provisorisch gestut.

Zoals gezegd ben ik in november 2018 hier ingetrokken, en eigenlijk sinds een jaar geleden valt het op dat er bij de plek waar de muren en de plafonds samenkomen scheuren ontstaan, vrijwel zonder uitzondering allemaal aan de achterkant van de woning. Voor aan de woning is eigenlijk niets te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpGav5D3yIBprBL4de29dmYuXkE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsMoDpaXvVSJu7Z9Pnj8lp68.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tenG98-xsGpXQg0eyhdC_zFHi0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0X1MboWsgl3Ht5AaDRWo9XIN.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xffu1y5ZnbniDsZdFNLyPSa12f0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yApXSBpYDaOSIAFvhOP1lDh0.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFUZJLfwm2U52LGe87WKR5XyZE0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dybD8lkuByNNVfTWY74TqR79.jpg?f=fotoalbum_medium

De eerste drie fotos zijn van de muur boven het raam / deur die je op de eerste foto op de achtergevel ziet. De laatste foto is van dezelfde muur, maar dan helemaal aan de andere kant van mijn woning, dus het verst van het huis van de buurman.

Nou vraag ik mij twee dingen af:
1. Hoe serieus zijn dit soort scheuren, is dit gewoon werking van het gebouw omdat de verdeling van de krachten veranderd is door het verbouwen en kan het weinig kwaad, of moet ik mij serieus zorgen maken?
2. Zoals gezegd verwacht ik niet dat de buurman op korte termijn verder gaat met verbouwen, in hoeverre kan ik hem, dan wel de gemeente dwingen om zijn bouwproject voort te zetten of in ieder geval de achtergevel dicht te maken?

Schade bij de buurman aan de andere kant vergelijken is lastig, want die heeft in 2019 zijn hele benedenverdieping verbouwd, terwijl wij zelf bij de verhuizing aan de woonkamer niets hebben gedaan, dus niet gestuct en ook niet geschilderd.

Hopelijk kunnen jullie mij hier de juiste weg op helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-06 18:57
Scheuren zitten allemaal op de naden, deze hadden waarschijnlijk er al als haarscheurtjes gezeten en/of waren er na langere tijd waarschijnlijk ook wel gekomen. Bij het intreden van mijn "nieuwe" woning heb ik alle hoeken en naden van plafond en muur en de hoeken ingesneden en met kit afgewerkt om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@bolleh Wat @basjuhh eigenlijk al zegt. Allemaal op de naden en tot dusver niets vreemds. Dat er misschien iets werkt zou zomaar kunnen maar zolang je geen scheuren dwars over de muur ziet zou ik er niet teveel van wakker liggen.

Toen jij in de woning kwam, heb je toen zelf ook wat geklust? Aka wat geschilderd en gekit en dat soort werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Achteraf is nogal laat,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
beste buurman, 

Na ons gesprek bevestig ik hierbij mijn bevindingen mochten we onverhoopts een mening verschil krijgen (wat ik niet hoop) 

ik merk op dat u onregelmatige manier van verbouwen en werkzaamheden wellicht schade toegebracht hebben aan mijn woning . Zie foto's 1,2,3 waarop gemarkeerd is feit A,B en C 

U heeft mij wel/niet verwittigt van de verbouwings plannen / tijdsduur wel van hindernissen toen we elkaar spraken .. bla .bla bla 

formeel c.q. juridisch moet ik u wijzen op dat als er (structurele) schade schade is onstaan ik deze op u ga verhalen gezien ik niet hiervoor op wil draaien voor hoge kosten etc etc ..  

anders zou ik het fijn vinden bv een tegemoetkoming in de schoonmaakkosten/overlast/verven. 

met vriendelijke groet, 
u buurman nummer x

Kortom je schrijf te brief en praat met elkaar voordat je de brief overhandigt .. dit gaat er puur om dat je jezelf indekt .. als het later escaleert/erger word of anders sta je een stuk sterker ..

ik denk niet dat hij het expres doet maar rekening houden met je omgeving is ook een stukje opvoeding die men niet altijd meekrijgt ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

vso schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:49:
Achteraf is nogal laat,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
beste buurman, 

Na ons gesprek bevestig ik hierbij mijn bevindingen mochten we onverhoopts een mening verschil krijgen (wat ik niet hoop) 

ik merk op dat u onregelmatige manier van verbouwen en werkzaamheden wellicht schade toegebracht hebben aan mijn woning . Zie foto's 1,2,3 waarop gemarkeerd is feit A,B en C 

U heeft mij wel/niet verwittigt van de verbouwings plannen / tijdsduur wel van hindernissen toen we elkaar spraken .. bla .bla bla 

formeel c.q. juridisch moet ik u wijzen op dat als er (structurele) schade schade is onstaan ik deze op u ga verhalen gezien ik niet hiervoor op wil draaien voor hoge kosten etc etc ..  

anders zou ik het fijn vinden bv een tegemoetkoming in de schoonmaakkosten/overlast/verven. 

met vriendelijke groet, 
u buurman nummer x

Kortom je schrijf te brief en praat met elkaar voordat je de brief overhandigt .. dit gaat er puur om dat je jezelf indekt .. als het later escaleert/erger word of anders sta je een stuk sterker ..

ik denk niet dat hij het expres doet maar rekening houden met je omgeving is ook een stukje opvoeding die men niet altijd meekrijgt ..
toon volledige bericht
Wie eist bewijst. Aan wellicht heb je niet zoveel. Ik zou wel stelling nemen, als je het over formeel c.q. juridisch gaat hebben en niet "wellicht" stelling nemen. En dan is het zeker wel handig om eerst eens na te gaan of die scheurtjes inderdaad veroorzaakt worden door de manier van bouwen van de buurman. Dit soort scheurtjes zie je namelijk wel vaker, vooral als het stucwerk niet onderbroken is op de naad. Elk huis werkt in de loop van de tijd wel wat, ook (zeker?) een oude jaren 30 woning met een houten verdiepingsvloer.

Als de buurman inderdaad een huisjesmelker is, dan is er een grote kans dat hij gewoon elke aansprakelijkheid afwijst. Dan zul je dus toch de juridische molen in en ik vraag me af welke waarde zo'n briefje met "wellicht" een halve aansprakelijkheidsstelling erin dan nog heeft. En om het na anderhalf jaar te gaan hebben over wel of niet verwittigd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Wie eist bewijst. Aan wellicht heb je niet zoveel. Ik zou wel stelling nemen, als je het over formeel c.q. juridisch gaat hebben en niet "wellicht" stelling nemen. En dan is het zeker wel handig om eerst eens na te gaan of die scheurtjes inderdaad veroorzaakt worden door de manier van bouwen van de buurman. Dit soort scheurtjes zie je namelijk wel vaker, vooral als het stucwerk niet onderbroken is op de naad. Elk huis werkt in de loop van de tijd wel wat, ook (zeker?) een oude jaren 30 woning met een houten verdiepingsvloer.

Als de buurman inderdaad een huisjesmelker is, dan is er een grote kans dat hij gewoon elke aansprakelijkheid afwijst. Dan zul je dus toch de juridische molen in en ik vraag me af welke waarde zo'n briefje met "wellicht" een halve aansprakelijkheidsstelling erin dan nog heeft. En om het na anderhalf jaar te gaan hebben over wel of niet verwittigd zijn...
jij bent er wellicht 1 die eerst op de vuist gaat en dan pas denkt "oeps" ik had moeten praten ?? nee natuurlijk ben je niet zo (echter zo komt het wel over) ...

Als je eerst een brief schrijf, met "wellicht' en "misschien" kan je nog alle kanten op zonder direct met een moker op een spijker te gaan raggen .. want wat je schrijft wil je vaak ook zeggen ..

Kortom ga eens vriendelijk starten, de brief is alleen dat je "bewijs" aanvoert dat je dit niet zelf gedaan een verdenking hebt ..

Word het erger (meer zichtbaar) kan je nog altijd escaleren zeker als je foto's hebt dat het erger is geworden..

beter een goeie buur dan een verre vriend luid het spreek woord toch ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
basjuhh schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:38:
Scheuren zitten allemaal op de naden, deze hadden waarschijnlijk er al als haarscheurtjes gezeten en/of waren er na langere tijd waarschijnlijk ook wel gekomen. Bij het intreden van mijn "nieuwe" woning heb ik alle hoeken en naden van plafond en muur en de hoeken ingesneden en met kit afgewerkt om dit te voorkomen.
Dat idee had ik ook wel een beetje inderdaad. Ik heb wel het idee dat het wat verergert met de tijd maar dat zou op zich niet heel gek zijn.
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:43:
@bolleh Wat @basjuhh eigenlijk al zegt. Allemaal op de naden en tot dusver niets vreemds. Dat er misschien iets werkt zou zomaar kunnen maar zolang je geen scheuren dwars over de muur ziet zou ik er niet teveel van wakker liggen.

Toen jij in de woning kwam, heb je toen zelf ook wat geklust? Aka wat geschilderd en gekit en dat soort werk?
Nee deze muren en plafonds niet, waren het jaar ervoor door de vorige bewoners opnieuw geschilderd en toevallig precies de kleur die wij ook in 2017 in onze vorige woning hadden gebruikt dus dat hebben we gelaten zoals het was :+

Ik heb overigens al meermaals gesproken met de buurman, ook al voorzichtig over dit soort dingen gesproken, maar het is in gesprek altijd ja tuurlijk ik compenseer je eventuele schade. Binnen 1 maand is het helemaal klaar enz enz. Dus daar heb ik verder weinig vertrouwen in. Vind het op zich ook niet hee erg, het is lekker rustig aangezien we op een hoek zitten hebben we nooit overlast. Maar ik zou graag zien dat de achterkant goed dicht is voor de stevigheid maar ook de stookkosten in de winter. En daarnaast is het vrij irritant dat het hele dorp bij langslopen naar binnen blijft kijken want iedereen ziet dat er eigenlijk geen voortgang in zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

vso schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:17:
[...]

jij bent er wellicht 1 die eerst op de vuist gaat en dan pas denkt "oeps" ik had moeten praten ?? nee natuurlijk ben je niet zo (echter zo komt het wel over) ...

Als je eerst een brief schrijf, met "wellicht' en "misschien" kan je nog alle kanten op zonder direct met een moker op een spijker te gaan raggen .. want wat je schrijft wil je vaak ook zeggen ..

Kortom ga eens vriendelijk starten, de brief is alleen dat je "bewijs" aanvoert dat je dit niet zelf gedaan een verdenking hebt ..

Word het erger (meer zichtbaar) kan je nog altijd escaleren zeker als je foto's hebt dat het erger is geworden..

beter een goeie buur dan een verre vriend luid het spreek woord toch ?
Nee. Maar ik hou wel van duidelijkheid. Persoonlijk denk ik, dat op het moment dat je met brieven over formeel / juridisch en schadevergoeding begint, je daarvoor dit gewoon uitgebreid met de buurman besproken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
bolleh schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:43:
omdat hij het dak boven het stuk dat hij had uitgebroken niet had gestut
Wat een koekenbakker. Heeft de gemeente die bouwstop opgelegd? Dus hij laat z'n hele dak op de muurplank rusten?

Hoe heeft hij de fundering van die aanbouw geregeld dan?

Die jaren '30 huizen zijn inherent natuurlijk al niet meer zo sterk als ze ooit waren. Spouwankers rotten weg, balken krimpen, metselwerk komt los te zitten etc. Dus kan me goed voorstellen dat als iemand dan z'n hele achtergevel eruit hakt de stijfheid van het rijtje toch wat verloren gaat en aanwezige spanningen het gaan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:21:
[...]

Nee. Maar ik hou wel van duidelijkheid. Persoonlijk denk ik, dat op het moment dat je met brieven over formeel / juridisch en schadevergoeding begint, je daarvoor dit gewoon uitgebreid met de buurman besproken hebt.
ik gooi liever papier weg wegens verjaring en goeie verstandhouding

Vroeger had een buurvrouw een wilderige tuin die ze niet onderhield, na 2x aangesproken en 2 brieven te hebben heb ik zo heftig geklaagd bij instanties dat binnen een week de tuin super mooi was :) er is aardig wat groen afgevoerd.

maar sindsdien heeft ze het wel bijgehouden ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:23:
[...]

Wat een koekenbakker. Heeft de gemeente die bouwstop opgelegd? Dus hij laat z'n hele dak op de muurplank rusten?

Hoe heeft hij de fundering van die aanbouw geregeld dan?

Die jaren '30 huizen zijn inherent natuurlijk al niet meer zo sterk als ze ooit waren. Spouwankers rotten weg, balken krimpen, metselwerk komt los te zitten etc. Dus kan me goed voorstellen dat als iemand dan z'n hele achtergevel eruit hakt de stijfheid van het rijtje toch wat verloren gaat en aanwezige spanningen het gaan winnen.
Hij heeft over de hele lengte van de uitbouw, en binnen in zijn woning een betonnen fundament gestort, gewoon een hele vloer dus. In die vloer twee metalen balken omhoog met daarbovenop een metalen balk horizontaal. Dat is het dak van de uitbouw zeg maar, en tussen die metalen balk en de rand van het dak staan dus provisorisch wat balkjes en stempels als stutten zeg maar.

De gemeente had die bouwstop opgelegd inderdaad. Voornamelijk vanwege het gebrek aan stutten destijds, maar ook omdat hij zonder vergunningsaanvraag liefst 12 (!) meter wilde uitbouwen. Dat is uiteindelijk in de vergunning beperkt tot 4 meter uitbouw zonder dakterras op de uitbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vso schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:36:
[...]

ik gooi liever papier weg wegens verjaring en goeie verstandhouding

Vroeger had een buurvrouw een wilderige tuin die ze niet onderhield, na 2x aangesproken en 2 brieven te hebben heb ik zo heftig geklaagd bij instanties dat binnen een week de tuin super mooi was :) er is aardig wat groen afgevoerd.

maar sindsdien heeft ze het wel bijgehouden ..
Dus je hebt het er eerst uitgebreid met haar over gehad. Dat traject moet de TS nu eerst in. Niet nu brieven gaan sturen. En als je echt brieven wil gaan sturen, dan zou ik daarvoor toch mijn vermoedens wel even laten bevestigen door iemand die daar verstand van heeft. Ik stuur mijn buurman liever geen brief over formele en juridische zaken terwijl er eigenlijk misschien wel helemaal niet zoveel aan de hand is.

Een wilderige tuin is overigens niet verboden, zolang het maar geen gevaar, onevenredige hinder of schade veroorzaakt. Dat laatste kun je via instanties aanpakken, dat het "wilderig" is niet. Ik hou er ook niet van persoonlijk, maar anderen weer wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-05-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:01
Jaren 30 huis, dus hoogstwaarschijnlijk betreft het hier een woning met houten verdiepingsvloer.

Een houten vloer werkt sowieso altijd, wanneer er een volwassene overheen loopt is er al duidelijk sprake van doorbuigen en trillingen. Die werking is nog veel groter wanneer je bij verhuizing eerst de hele verdieping leeg haalt (oude bewoners), en daarna weer vol zet met huisraad (nieuwe bewoners). En die nieuwe bewoners hebben ook nog andere meubels, met ander gewicht wat ze op andere plaatsen zetten als de oude bewoners.

Je plafond is waarschijnlijk grotendeels opgehangen aan de vloerbalken, en werkt daarmee lekker mee met de vloer. De stenen muren echter zullen onder normale omstandigheden nauwelijks werken. Stucwerk is niet elastisch en zal dan ook vroeg of laat gegarandeerd scheuren op plaatsen waar twee bouwdelen of oppervlakken van verschillende materialen bij elkaar komen.

Dat hoort nu eenmaal bij een oud huis. Met volledig betonnen bouw heb je hier niet of nauwelijks last van zolang er geen sprake is van ongelijkmatige zetting.

Bovenstaande neemt natuurlijk niet weg dat buurman duidelijk een prutser is en dat het gezien zijn werkwijze zeker zo kan zijn dat zijn fratsen voor (onnodige) extra werking hebben gezorgd. Echter, het kan ook zijn dat simpelweg door het gewicht van de aanbouw er nabij de achtergevel extra zetting is opgetreden wat de scheurvorming bij jou heeft versterkt. In zo'n geval zou je dan ook wel scheurvorming in je achtergevel moeten zien en waarschijnlijk ook in de woningscheidende wand.

Zolang het bijft bij scheurvorming in de naden, verwacht ik dat de scheurvorming vooral komt door de 'natuurlijke' werking van de houten vloer, mogelijk iets versterkt door trillingen van het werk bij de buren. Zie je scheuren over de muur heen, dan heb je meer reden tot zorgen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 12:00
Ik zie in mijn huis uit 1914 het laatste jaar ook steeds meer van dit soort scheuren ontstaan, hier en daar zelfs tussen de gipsplaten op de wanden. Hier wordt echter niks verbouwd oid in de straat.

Wat ik mij ook nog voor kan stellen is dat het te maken heeft met de droogte van de afgelopen 3 jaar. De grond kan daarvan ook ietsje gaan verzakken kan ik me zo voorstellen. Of dat echt gebeurd na 100 jaar, geen idee, maar het is dan ook zelden zo droog geweest als de afgelopen 2-3jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ivow85 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:10:

[...]

Bovenstaande neemt natuurlijk niet weg dat buurman duidelijk een prutser is en dat het gezien zijn werkwijze zeker zo kan zijn dat zijn fratsen voor (onnodige) extra werking hebben gezorgd. Echter, het kan ook zijn dat simpelweg door het gewicht van de aanbouw er nabij de achtergevel extra zetting is opgetreden wat de scheurvorming bij jou heeft versterkt. In zo'n geval zou je dan ook wel scheurvorming in je achtergevel moeten zien en waarschijnlijk ook in de woningscheidende wand.

[...]
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar we kennen eigenlijk alleen maar het verhaal van TS en die heeft het verhaal ook weer van iemand, want die bouwstop was voordat TS zijn huis kocht. Dat kan natuurlijk ook gewoon een rant van een door irritaties verzuurde buurman of bijna-buurman zijn.

Dat hij geen haast heeft is wel volledig duidelijk. :)

Maar als het echt een huisjesmelker is, kan het ook best zijn dat hij een stukje van zijn vermogen gewoon in dit huis geparkeerd heeft (kon hij misschien kopen tegen een hele goede prijs), omdat het op de bank ook geen cent rente meer oplevert. Met het geld dat hij nu bespaart door er geen aannemer op te zetten maar alles zelf (of in eigen beheer) te doen, kan hij de lasten voor het hebben van de woning misschien wel opvangen en profiteert hij wel van eventuele waardevermeerdering.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-05-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:53:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar we kennen eigenlijk alleen maar het verhaal van TS en die heeft het verhaal ook weer van iemand, want die bouwstop was voordat TS zijn huis kocht. Dat kan natuurlijk ook gewoon een rant van een door irritaties verzuurde buurman of bijna-buurman zijn.

Dat hij geen haast heeft is wel volledig duidelijk. :)

Maar als het echt een huisjesmelker is, kan het ook best zijn dat hij een stukje van zijn vermogen gewoon in dit huis geparkeerd heeft (kon hij misschien kopen tegen een hele goede prijs), omdat het op de bank ook geen cent rente meer oplevert. Met het geld dat hij nu bespaart door er geen aannemer op te zetten maar alles zelf (of in eigen beheer) te doen, kan hij de lasten voor het hebben van de woning misschien wel opvangen en profiteert hij wel van eventuele waardevermeerdering.
Ik heb het verhaal mbt stutten weliswaar van mijn vorige bewoner maar ik ben daar meermaals geweest sinds ik in mei 2018 een bod deed en in november de sleutel kreeg en in die periode ging het mis. Ik heb ook prima contact met de buurman dat is het probleem niet, alleen soms weet je gewoon dat iemand niet het achterste van zijn tong laat zien.

Ik ben in ieder geval enigszins gerustgesteld mbt de scheuren, dat was voor mij toch het belangrijkst dus dat is fijn. Het contact met de buurman ga ik wat verder oppakken!
Pagina: 1