Naar aanleiding van het vervangen van mijn keukenkraan, zag ik dat mijn keukenkraan ook hoekstopkraantjes heeft. Deze wil ik ook gaan aanbrengen onder mijn wastafel in de badkamer.
Dus ik dacht, ik koop ff wat hoekstopkraantjes, monteren en klaar-is-kees… niet dus…. Er blijken heel veel verschillende hoekstopkraantjes 1/2, 3/8, 10mm, 12mm, klem, schroefdraad….Ik snap er geen fuck meer van.
Heb gisteravond de hele avond gezocht naar uitleg, maar kon alleen wat uitleg vinden die voor mij nog steeds te technisch is.
Ik heb foto’s gemaakt van de situaties:
Concreet de volgende vragen:
1. Welke hoekstopkraan zit er bij mijn WC? (zie foto onder)
2. Welke hoekstopkraan zit er onder mijn keukenkraan? (zie foto onder)
3. Welke hoekdtopkraan kan er onder mijn badkamerkraan? (zie foto onder)
4. Ik kan het niet heel goed zien; is de hoekstopkraan gesoldeerd?
4. Waar kan ik uitleg vinden over dit alles voor iemand die wel een klein beetje kan klussen, maar verder weinig kennis van zaken heeft?
5. In dit filmpje (YouTube: Facq - Robinets equerre / Hoekregelkranen - MONTAGE 1/2) op ca 1:20 min gebruiken ze een super handig ronde inbussleutel om de kraan aan te draaien. Wat is dit voor sleutel? Geen gewone limbus zo te zien…
WC met reservoir
:strip_exif()/f/image/sXzSAnDkAaWTCgBzckWwXhMK.jpg?f=fotoalbum_large)
Keukenkraan met hoekstopkraan
:strip_exif()/f/image/dIifM0EvqalUT8J7Habpg0SK.jpg?f=fotoalbum_large)
Badkamerkraan zonder hoekstoppkraan
Dus ik dacht, ik koop ff wat hoekstopkraantjes, monteren en klaar-is-kees… niet dus…. Er blijken heel veel verschillende hoekstopkraantjes 1/2, 3/8, 10mm, 12mm, klem, schroefdraad….Ik snap er geen fuck meer van.
Heb gisteravond de hele avond gezocht naar uitleg, maar kon alleen wat uitleg vinden die voor mij nog steeds te technisch is.
Ik heb foto’s gemaakt van de situaties:
Concreet de volgende vragen:
1. Welke hoekstopkraan zit er bij mijn WC? (zie foto onder)
2. Welke hoekstopkraan zit er onder mijn keukenkraan? (zie foto onder)
3. Welke hoekdtopkraan kan er onder mijn badkamerkraan? (zie foto onder)
4. Ik kan het niet heel goed zien; is de hoekstopkraan gesoldeerd?
4. Waar kan ik uitleg vinden over dit alles voor iemand die wel een klein beetje kan klussen, maar verder weinig kennis van zaken heeft?
5. In dit filmpje (YouTube: Facq - Robinets equerre / Hoekregelkranen - MONTAGE 1/2) op ca 1:20 min gebruiken ze een super handig ronde inbussleutel om de kraan aan te draaien. Wat is dit voor sleutel? Geen gewone limbus zo te zien…
WC met reservoir
:strip_exif()/f/image/sXzSAnDkAaWTCgBzckWwXhMK.jpg?f=fotoalbum_large)
Keukenkraan met hoekstopkraan
:strip_exif()/f/image/dIifM0EvqalUT8J7Habpg0SK.jpg?f=fotoalbum_large)
Badkamerkraan zonder hoekstoppkraan
:strip_exif()/f/image/hz86NvSwkjVtY0xXXNzosnb4.jpg?f=fotoalbum_large)