Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Mediaspeler?] setup vraagstuk

Pagina: 1
Acties:

• CLyde_F
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:25
Hallo tweakers,

Hierbij een vraagstuk waar ik mee rondloop en graag advies voor wil inwillen. Volgens mij verdient dit een post/ apart topic. Hieronder heb ik de vragen ingevuld die ik graag met jullie wil delen om feedback over te krijgen:

1). Geef eerst globaal aan wat het probleem is.

Momenteel heb ik beneden mijn pc staan. Vanaf daar heb ik mijn PC gekoppeld aan mijn receiver (RX-A880) via een HDMI kabel. De receiver sluist het beeldsignaal door naar de TV. Op deze manier kan ik films bekijken en in alle geluidsformatten beluisteren. Hier gebruik ik altijd VLC player voor en dan via beeld dupliceren en vervolgens het computerscherm uit zetten. De receiver heeft een directe internetverbinding, net als de computer en de TV. Dit was altijd naar volle tevredenheid.

Nu is het zo dat ik de computer naar boven wil verhuizen. Daar komt de computer ook aan een vaste internetlijn. Dit betekent dat ik niet meer direct een HDMI kabel kan leggen tussen de receiver en de computer. Mijn vraag nu aan jullie is hoe ik films, die op mijn computer staan, goed kan afspelen op TV. Ik heb gekeken naar bijvoorbeeld een Chromecast, alleen ondersteunt die niet alle audioformats. BIjvoorbeeld geluid in Atmos wordt niet doorgelaten. Daar komt nog bij dat ik altijd handmatig mijn ondertiteling toevoeg. Dat werkt goed via VLC, maar hoe is dit anders op een goede manier mogelijk? Met een aparte mediaspeler oid?

2. Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.

Hierboven heb ik mijn situatie geschetst en waar ik zelf al aan gedacht heb.

3. Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.

Zoals ik al aangegeven heb, ben ik gaan kijken naar lossen mediaspelers zoals Chromecast, alleen zit ik met de doorgave van geluid. Een chromecast laat niet alle audio formats door. De content heb ik op een USB gezet en rechtstreeks op de receiver aangesloten. Maar dit werkt ook niet.

4. Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn. Dat houdt ook in dat je aangeeft waarop je gezocht hebt (met welke keywords), wat je gevonden hebt en waarom het gevondene niet voldeed.

Zie hierboven.

5. Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.

Volgens mij voldoende toegelicht hierboven.

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Ik lees dat je een smart tv hebt dan is DNLA Mediastreaming misschien een optie.
Of een media speler die veel geluidsformaten ondersteund,en dan via smb....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLyde_F
Na nog wat meer eigen onderzoek kom ik uit op een nvidea shield. Zou dat voor een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Ik zelf 2 Nvidia Shield TV Pro’s en ben daar erg tevreden over. Het kan een oplossing voor je probleem zijn maar dat zou elke mediaspeler kunnen zijn. Die sluit je met een HDMI kabel aan op je receiver, neem je op in je netwerk en klaar.

Je kan je pc als Plex-server inzetten en daar vanaf gaan streamen met die Shield (of andere mediaspeler) als Plex-client. Of je richt op die pc een aantal gedeelde mappen in en gaat met een mediaspeler daar vanaf streamen met Kodi; dat is ook nog een optie.

Nadeel is in beide gevallen dat je pc aan moet staan. De nette oplossing daarvoor is om - in de toekomst - een NAS te kopen en die te gebruiken om je data centraal in je netwerk te plaatsen.

[Voor 6% gewijzigd door D vd V op 15-05-2020 11:37]

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLyde_F
Bedankt. Een hele bruikbare reactie. Je gaf nog aan een andere mediaspeler. De shield is momenteel 180 euro maar ondersteunt wel alles zag ik. Welk alternatief is aan te raden, dat alles ook ondersteunt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Android mediaspelers zijn er al voor enkele tientjes maar het zijn zeker niet allemaal aanraders. Check anders dit topic eens: [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic. Zelf heb ik zoals gezegd gekozen voor Nvidia Shield. Niet de goedkoopste oplossing maar wel een erg goede met de beste ondersteuning qua software updates. Ze zijn al een tijd wat moeilijk verkrijgbaar waardoor de prijs omhoog gegaan is. Hij is ook rechtstreeks te koop bij Nvidia voor de oorspronkelijke prijs: https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv/.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CLyde_F schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:47:
Bedankt. Een hele bruikbare reactie. Je gaf nog aan een andere mediaspeler. De shield is momenteel 180 euro maar ondersteunt wel alles zag ik. Welk alternatief is aan te raden, dat alles ook ondersteunt?
Als het werkelijk alleen om het afspelen van lokale (lees in huis) media gaat, dan zijn er erg veel oplossingen voor je "probleem". Ik zou eerder nog neigen naar een Kodi achtige oplossing, dat werkt vele malen prettiger dan VLC en daarmee zou eigenlijk alles wel af te spelen zijn aan audio- en videoformaten.

Zou het Kodi als mediaspeler mogen worden dan;

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

en dan met name even naar de volgende speler kijken, al zijn er zoals gezegd, vele andere oplossingen ook (goedkoper en (flink) duurder).

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=354168

Het advies voor een NAS, wat hier eerder werd gegeven, is iets wat je zeker mee zou kunnen nemen (voor de toekomst).

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLyde_F
Dank voor jullie tips. Ik heb nu eerst gekozen voor een Nvidia shield. Direct van hun website. Scheelt weer 20 euro dankzij een opmerking hier. Daar heb ik ook een geheugenkaartje bij gekocht van 128 gb. Voor mij is dat in principe wel voldoende. Zon intensieve gebruiker ben ik niet. Mocht dat in de toekomst veranderen kan ik altijd nog uitbreiden via een aparte NAS als ik de opmerkingen goed heb begrepen. Nogmaals dank.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True