Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verwijdering review Reov

Pagina: 1
Acties:
  • 627 views

• MBstore
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:14
Naar aanleiding van het volgende topic graag de onterecte beoordeling van Reov verwijderen.

Microkid in "Verwijdering review bramspawn ivm weigering retournering"

@Microkid

[Voor 3% gewijzigd door MBstore op 14-05-2020 15:24]

MBstore

• MBstore
Daarbij wil ik nog een antwoord geven op @poNgz0r dat @reov eerst de advertentie had geplaatst om 20:46 uur, en ik de retouraanvraag pas binnen op 21:14 uur. Volgende keer eerst alle feiten nalopen voordat je iemand vals beschuldigd..

MBstore

• poNgz0r
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
bramspawn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:31:
Daarbij wil ik nog een antwoord geven op @poNgz0r dat @reov eerst de advertentie had geplaatst om 20:46 uur, en ik de retouraanvraag pas binnen op 21:14 uur. Volgende keer eerst alle feiten nalopen voordat je iemand vals beschuldigd..
Als je het dan toch over vals hebt. Waarom heb jij @reov niet geïnformeerd over zijn retourrecht?
Aangezien je verzaakt hebt dat te doen is de volgende regel op de volgende site van kracht:
https://www.ictrecht.nl/j...commerce/herroepingsrecht
Informeren over het herroepingsrecht
U bent als webwinkelier verplicht de klant te informeren over het retourrecht. Dit moet via de algemene informatie op de website, bijvoorbeeld de veelgestelde vragen, een gerubriceerde informatiepagina of de sectie met uitleg over het bestelproces. Ook moeten uw algemene voorwaarden de klant dit recht geven – of in ieder geval niets zeggen dat het tegenspreekt. Daarnaast moet u na de aankoop de informatie nogmaals aan de klant verstrekken, dat mag op papier, maar dat mag ook per e-mail. Dat laatste is gemakkelijk, omdat u de overeenkomst toch per mail moet bevestigen. Vergeet u een deel van de informatie, of is de informatie wettelijk onjuist, dan krijgt de klant een retourtermijn van 12 maanden en kan hij nooit gehouden worden waardevermindering te vergoeden. het is dus zaak de informatie op orde te hebben.
Ga je het nu nog erger voor je maken dan dat het al is? Ga je schamen man. Los het op, neem die voeding terug en geef hem gewoon zijn 35 euro terug. Zo moeiljk is het niet hoor.

En vergeet niet he @bramspawn de bedenktermijn gaat pas lopen als het product geleverd is. Niet op het moment dat het verkocht is of gekocht wordt of dat je het eerste bericht van hem krijgt. Dat zal helemaal wat wezen

[Voor 9% gewijzigd door poNgz0r op 14-05-2020 15:38]

• KNed
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-06 14:38
Huh, jij beschuldigd iemand onterecht en volgens moet die persoon zich ook nog eens gaan schamen??

• poNgz0r
KNed schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:36:
Huh, jij beschuldigd iemand onterecht en volgens moet die persoon zich ook nog eens gaan schamen??
Waar heb jij het over? Het is geen onterechte beschuldiging. Er staat niks over retourrecht in zijn ads, in geen enkele. En in de DM's is er ook niet over gerept.

• MBstore
Als de koper al recht heeft op de WKOA dan is dit zo, in dit geval was hij te laat, en krijg ik van jou een valse beschuldiging als dat ik eerst heb gezegd dat ik niet aan retournering doe terwijl EERST de advertentie was geplaatst om de voeding 'als zo goed als nieuw zijnde' te verkopen. Klopt niet toch? ;)

Wat mij betreft hoeven we hierover niet verder te discussieren, ik wou alleen de valse beschuldiging rechttrekken vanuit mijn standpunt.

Een gebruikte voeding ga ik natuurlijk niet meer als nieuw terugnemen.

MBstore

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:50
bramspawn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:42:
Als de koper al recht heeft op de WKOA dan is dit zo, in dit geval was hij te laat, en krijg ik van jou een valse beschuldiging als dat ik eerst heb gezegd dat ik niet aan retournering doe terwijl EERST de advertentie was geplaatst om de voeding 'als zo goed als nieuw zijnde' te verkopen. Klopt niet toch? ;)

Wat mij betreft hoeven we hierover niet verder te discussieren, ik wou alleen de valse beschuldiging rechttrekken vanuit mijn standpunt.

Hoezo te laat? Hij heeft 14 dagen. Ingebruikname is geen reden om dat te weigeren. Sterker nog, mogelijk 12 maanden als je verzaakt hebt hem op zijn retourrecht te wijzen.

Als ondernemer moet je ECHT je zaken beter op orde hebben, of je internetverkopen per direct staken.

[Voor 5% gewijzigd door Intelligo op 14-05-2020 15:45]

Woont in Helsinki

Acties:
  • +3Henk 'm!

• poNgz0r
bramspawn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:42:

Het is geen valse beschuldiging @bramspawn. Weet je wat hier als enige NIET klopt? Dat jij hem geen retourrecht hebt geboden en de voeding niet wilt terugnemen. Dat klopt er hier niet.

Op het moment dat jij niet netjes vermeld zoals JIJ NIET gedaan hebt dat je aan retouringen doet, doe je er niet aan. En daarvoor is exact die regel zoals hierboven gequote in het leven geroepen.

Dus omdat JIJ NIET voldaan hebt aan hetgeen waar je aan MOET voldoen, heb je ervoor gezorgd dat hij 12 maanden mag retouren zonder opgave van reden. Het is niet voor niks dat ze het zo lang maken he, dat termijn.

Het is dus echt zaak dit soort dingen op orde te hebben. Want ook nu ga je weer voorbij aan mijn quote over dat jij hem geen retourrecht biedt. Je biedt het hem pas als hij er zelf mee komt, en dan ga je nu zitten zeuren dat hij te laat is terwijl je 12 maanden moet bieden.

Simpeler dan dit kan ik het niet voor je uitleggen.

[Voor 6% gewijzigd door poNgz0r op 14-05-2020 15:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@bramspawn Leesvoer => https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten
(je moet altijd retour onder bedenktijd accepteren, maar bij gebruik mag je daar kosten voor in mindering brengen. en de kosten voor retour zijn voor de consument. evt. garantie/conformiteit staat hier buiten, dat is een andere route)

[Voor 59% gewijzigd door Hackus op 14-05-2020 15:58]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• KNed
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-06 14:38
poNgz0r schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:37:
[...]

Waar heb jij het over? Het is geen onterechte beschuldiging. Er staat niks over retourrecht in zijn ads, in geen enkele. En in de DM's is er ook niet over gerept.
Jij denkt te weten hoe het gegaan is met de volgorde van V&A. Later wordt aangetoond dat dat niet klopt.
En ook wordt aangetoond dat de koper te laat is voor terugsturen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Highlanderqp
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 23-06 15:14
KNed schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Jij denkt te weten hoe het gegaan is met de volgorde van V&A. Later wordt aangetoond dat dat niet klopt.
Echter is de koper niet te laat, want de verkoper heeft het retourbeleid nooit kenbaar gemaakt.
Dan is het retourrecht automatisch verlengt naar 12 maanden, zoals aangegeven wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• poNgz0r
KNed schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Hij is niet te laat voor terugsturen! De volgorde van de V&A maakt ook echt helemaal niks uit. Het gaat hier om een bedrijf dat verzaakt heeft. Lees anders even alle berichten hierboven, klik even de links af, lees de informatie ook even goed door, neem het in je op. Voordat je dan weer een reactie plaatst lees het dan nog een keer goed door en stel jezelf dan de volgende vragen:

1. Is het particuliere verkoop?
- Ja
2. Is de particulier op de hoogte gesteld van de retourmogelijkheden?
- Nee

Lees dan vervolgens dit:
Informeren over het herroepingsrecht
U bent als webwinkelier verplicht de klant te informeren over het retourrecht. Dit moet via de algemene informatie op de website, bijvoorbeeld de veelgestelde vragen, een gerubriceerde informatiepagina of de sectie met uitleg over het bestelproces. Ook moeten uw algemene voorwaarden de klant dit recht geven – of in ieder geval niets zeggen dat het tegenspreekt. Daarnaast moet u na de aankoop de informatie nogmaals aan de klant verstrekken, dat mag op papier, maar dat mag ook per e-mail. Dat laatste is gemakkelijk, omdat u de overeenkomst toch per mail moet bevestigen. Vergeet u een deel van de informatie, of is de informatie wettelijk onjuist, dan krijgt de klant een retourtermijn van 12 maanden en kan hij nooit gehouden worden waardevermindering te vergoeden. het is dus zaak de informatie op orde te hebben.
Als jouw antwoorden niet overeenkomen met de mijne dan kan ik helaas dit gesprek niet met je voortzetten

[Voor 33% gewijzigd door poNgz0r op 14-05-2020 16:06]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True