Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• koen1992
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 30-11 07:25
Weet iemand of je ook andere opladers (alieexpress, amazone) met andere Wattages kan gebruiken voor je macbook pro om op te laden?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je al aliexpress overweegt geef je weinig om je €3000 laptop en wil je die graag doorfikken. Wil je een tweede lader, haal die dan gewoon bij Apple.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02:50
nelizmastr schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:31:
Als je al aliexpress overweegt geef je weinig om je €3000 laptop en wil je die graag doorfikken. Wil je een tweede lader, haal die dan gewoon bij Apple.
Hoewel wat hard geformuleerd ben ik het hier 100% mee eens. Hoe vaak hoor je dat woningbranden zijn ontstaan door cheap ass laders van aliexpress.

Verder begrijp ik ook nooit waarom mensen wel een peperduur apparaat kopen maar vervolgens een paar tientjes willen besparen op laders met alle risico’s van dien.

PSN: Jeroen_the_stig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koen1992
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 30-11 07:25
Ik overweeg alie simpelweg omdat ik niet meer heb. Is wel klein beetje makkelijk oordelen he.
Plus ik vraag of iemand er ervaring mee heeft en niet om kritiek :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:52
Anker en Blitzwolf zijn volgens mij wel gerenommeerde merken voor opladers. Enige wat je dan nog moet kijken is of ze voldoende opladen, meesten zitten maar op 60W waar de originele oplader van Apple volgens mij 96W is. Dus dan zal je laptop misschien sneller leeglopen dan opladen.

Qua veiligheid is dit wel een goed overzicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 30-11 10:35

De Nelis

en anders maar niet...

Ja, je kunt de macbook pro ook met een lichtere lader met een lager wattage opladen, maar het zal dan langer duren.

Verder is het zoals hierboven aangegeven wel opletten geblazen met goedkopere replica laders.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Het valt niet 1:1 te stellen, en ook een CE (wat in twee varianten bestaat ;)) keurmerk zegt niks. Als je zo'n laptop kan kopen, maar geen goede lader/dock, dan vrees ik dat wat kritiek terecht is. Vorig jaar absurd veel meer woningbranden door aliexpress kabels en laders. Niemand de zegt dat Apple verplicht is, maar haal op z'n minst een goede USB Power Delivery lader.

In absurde noodgevallen heb ik m'n Surface Book 2 wel eens geladen met een telefoon lader (5V 2,5A), en ja: die trekt de accu ook sneller leeg dan hij laad. Maar een 65W lader kwam al een heel eind. USB-PD onderhandeld voltage & ampere tussen twee devices (standaard gaat tot 20v 5A, voor 100W). Mocht een device het niet ondersteunen zal standaard verwacht gedrag 5v 0,5A zijn, en dat is niet genoeg.

[Voor 35% gewijzigd door Umbrah op 15-05-2020 11:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
koen1992 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:18:
Ik overweeg alie simpelweg omdat ik niet meer heb. Is wel klein beetje makkelijk oordelen he.
Plus ik vraag of iemand er ervaring mee heeft en niet om kritiek :P
Wel €3k stukslaan op een Macbook Pro en dan zeggen dat je niet meer hebt. Misschien dan even wachten tot het wel hebt?

Maandje goedkoper boodschappen doen. Minder bier drinken. Done.

[Voor 7% gewijzigd door aschja op 15-05-2020 12:51]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True