Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinmanz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 20:29
Hallo allemaal

Ik ben bezig om een fijnere thuiswerkplek te creëren en ben opzoek naar advies qua setup.

Ik heb vanuit mijn werk een Dell Latitude 7390 2-in-1 en zelf een Ryzen based game PC. Nu wil ik mijn 2 QHD schermen (waarvan 1 144Hz), toetsenboard, muis en headset zo soepel mogelijk switchen tussen beide systemen.

Mijn eigen idee was een Dell Thunderbolt Dock WD19TB en een Asus ThunderboltEX 3 kaart in m'n desktop duwen. Ik zou dan (als alles goed samen werkt) alleen de thunderbolt stekker om moeten prikken en alles is geswitcht. Het nadeel is alleen dat het Docking station (spec sheet) zegt dat beeldschermen tot max 60Hz gaan. Dat betekent dat ik alsnog mijn scherm los moet omprikken om de 144 Hz te halen.

M'n game scherm heeft ook een USB hub erin, dus in het ergste geval moet ik voor een spelletje het beeldscherm en usb kabel omprikken en heeft de thunderbolt kaart geen toegevoegde waarde, of zie ik dit verkeerd?

Ik sta ook open voor andere setups, het enige vaste is de latop, desktop en game monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLaDOS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 13:18
Hoi, ik zat toevallig ook aan een zelfde setup te denken, heb jij inmiddels al iets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:48
Ik zit met hetzelfde probleem en binnenkort hetzelfde dock. Ik voorzie alleen vooral problemen in het feit dat de thunderbolt direct op je mobo wordt aangesloten en niet je videokaart voor je schermen.. ergens gelezen dat dat zou leiden tot lagere performance omdat de signalen via je mobo moeten lopen ipv je videokaart.

Zit dus te denken om mijn schermen dubbel te bekabelen, naar mijn pc en naar mijn dock. Dan werkt het wel.. omdat ik gebruik maak van DP herkent mijn pc vanzelf op welk kanaal mijn scherm staat en schakelt beeldsignaal bij of af.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoiz op 09-06-2020 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinmanz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 20:29
Wat ik momenteel doe is inderdaad dubbel bekabelen. Mijn 144Hz scherm gaat met DP naar m'n desktop en HDMI naar de dock, en het tweede scherm doet precies het tegenovergestelde. Al mijn peripherals zitten in m'n beeldscherm dus ik prik nu telkens maar 1 USB over van de dock naar desktop en dan werkt alles weer.

De thunderbolt kaart leek toch te veel m'n grafische performance te limiteren helaas. Huidige setup lijkt minste moeite en werkt goed qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:00

jgj82

Ja, maar = nee

@Muffinmanz @Hoiz @GLaDOS
Daar ik met hetzelfde probleem zat ben ik ook voor de dubbele bekabeling gegaan.
  • Mijn laptop via Thunderbolt naar een HP-dock met 2x DisplayPort naar de monitoren.
  • Mijn PC met 1x DisplayPort en 1x miniDisplayPort naar de monitoren.
Voor de usb-peripherals heb ik gebruik gemaakt van deze switch, die ik onder mijn bureau heb geplakt.
Daarnaast nog een 3,5mm audio-cinch switch en het geluid over mijn hoofdtelefoon gaat per knopdruk mee.

Helemaal gelukkig! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door jgj82 op 09-06-2020 15:25 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
Ik neem vanaf mijn vaste computer de werk laptop over via rdp. Audio gewoon via orginele apparaat laten afspelen en dan is gewoon alsof je op je laptop werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MNDutch schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:37:
Ik neem vanaf mijn vaste computer de werk laptop over via rdp. Audio gewoon via orginele apparaat laten afspelen en dan is gewoon alsof je op je laptop werkt.
Dit is met een door de werkgever geleverde laptop niet altijd een optie, veelal werkt RDP enkel vanuit apparaten binnen het AD.

Ik heb zelf een soortgelijke oplossing zoals hierboven, een laptop in een laptop dock de dock heeft 2x DP hier een adaptertje naar HDMI en een HDMI kabel naar twee beeldschermen, de beeldschermen hebben naast de HDMI ook DP welke naar de PC gaat. Toetsenbord, muis en headset zijn aangesloten op het beeldscherm (welke een USB hub ingebouwd heeft). Het beeldscherm sluit ik met een USB aan op de PC (USB poort voorkant/bovenop) of op de laptop dock dit is een relatief eenvoudige handeling en werkbare praktische oplossing.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:48
jgj82 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:20:
@Muffinmanz @Hoiz @GLaDOS
Daar ik met hetzelfde probleem zat ben ik ook voor de dubbele bekabeling gegaan.
  • Mijn laptop via Thunderbolt naar een HP-dock met 2x DisplayPort naar de monitoren.
  • Mijn PC met 1x DisplayPort en 1x miniDisplayPort naar de monitoren.
Voor de usb-peripherals heb ik gebruik gemaakt van deze switch, die ik onder mijn bureau heb geplakt.
Daarnaast nog een 3,5mm audio-cinch switch en het geluid over mijn hoofdtelefoon gaat per knopdruk mee.

Helemaal gelukkig! _/-\o_
Klinkt nice! Vraag mij wel af, had je niet gewoon een USB c kabel extender aan het dock kunnen doen zodat je hem vanaf je PC naar je laptop kan wisselen? Als je DP gebruikt en je scherm op het juiste DP kanaal zet, zou je PC als het goed is zien dat hij de dock DP ports niet moet gebruiken toch?

Ik denk dat ik ook maar zo'n switch koop, klinkt wel ideaal! Werkt de USB 3.0 functionaliteiten ook gewoon goed?

Edit: Deze hub via Amazon op het spoor gekomen. Kan ik mooi de USB hub van een van mijn schermen (voor toetsenbord + headset) aan verbinden en ook mijn webcam en anderen. Zodra ik die heb is verwisselen een kwestie van een knop drukken en mijn beeldschermen omschakelen van kanaal. Perfect!

[ Voor 21% gewijzigd door Hoiz op 09-06-2020 23:46 ]

Pagina: 1