Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzamania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12-2021
Gister lagen opeens al mijn (4 stuks) servers plat. Een gigantisch lawaai kwam er uit de serverruimte. Bleek dat één server gigantisch aan het blazen was. De fan was duidelijk overuren aan het maken. Wat de relatie met de andere servers was is mij nog steeds een raadsel. Server uit het rack gehaald en even stand alone geplaatst. In het begin alles vrij normaal (behalve even wat geblaas bij het opstarten). Daarna vrij normaal. Echter begon de ellende 's avonds weer. Het stopt dan ook niet meer totdat ik de server uitzet.

Het betreft een HP Proliant DL380 G9, Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2620 v4 @ 2.10GHz, 64GB RAM
Storage: 6 disken van 1,2 TB (4 in 1 array en 2 spare disks).
Op de server draait VMWware ESX6.7. Momenteel draaien er geen VM's op....

In het logbestand (ILO) kan ik niets geks vinden. Alle hardware (fan's, power, storage, memory) ziet er goed uit. Ik zie in ieder geval geen foutmeldingen of waarschuwingen staan. Maak overigens gebruik van ILO versie 2.50.

Iemand een idee wat dit kan zijn want ben nu erg huiverig om deze server weer terug te plaatsen :(
Alvast bedankt voor de tips.

Mvrgr.
Kees

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:59
Hoe zijn de temperaturen? Draaien alle fans?
Laatste firmwares geinstalleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Idd even de nieuwste firmwares erop. Daar gaat HPE ook om vragen als je ze gaat benaderen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-01 16:13

ThomVis

Detected rambling:

Had je al aangegeven, my bad....

[ Voor 77% gewijzigd door ThomVis op 18-05-2020 12:11 ]

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Is er misschien iets wat heel veel resources vraagt waardoor je fans max gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 11:56
Kan echt van alles zijn.
Wij hebben het ook wel eens gehad toen een GPU (Nvidia GRID) kapot was gegaan binnen een host.

Ook wel eens gehad toen we 'vergeten' waren om een voedingskabel aan te sluiten op een GRID kaart.
Er zijn echt 1001 redenen. Heb je ILO al bekeken als hij zo hard aan het blazen is?
Wellicht staat er iets in de logging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Zijn het officiële HP schijven dat er in zitten?
Pagina: 1