Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• illuvattarr
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 13-06 11:14
Ik zoek een?
4K HDR mediaspeler

Wat is je budget?
100-200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Video's te streamen uit mijn netwerk vanaf m'n Synology NAS naar m'n LG smart TV, met lossless geluid op m'n Atmos audioset die 4K HDR kan doorgeven via HDMI. Momenteel gebruik ik de interne videospeler van m'n LG TV, wat op zich prima werkt. Echter ondersteunt deze geen lossless audioformaten (TrueHD en DTS:X). Als ik het goed heb werken deze formaten wel als ik de mediaspeler aansluit op m'n Atmos audioset, en deze vervolgens vanuit HDMI uit aansluit op m'n LG TV.
Ook irriteert het me dat de interne videospeler geen interne Bluray ondertitels in HDMV PGS formaat ondersteunt, maar alleen .srt. En daarnaast wil ik ook de mediaspeler kunnen bedienen met de LG Magic Remote via CEC. De muis hoeft niet te werken, zolang ik maar door het menu kan klikken/scrollen. En ook moet dit navigeren en laden niet al te traag gaan.
Het is geen vereiste, maar ik zou ook graag Kodi erop zouden kunnen zetten.

Opsomming van de specifieke eisen die ik heb:
- Probleemloos afspelen van x264, x265 en 4K HDR via netwerkverbinding
- Ondersteuning van TrueHD Atmos en DTS:X via passthrough door m'n Atmos soundset
- Ondersteuning voor interne HDMV PGS ondertitels (en natuurlijk ook 'gewone' .srt bestanden)
- Ondersteuning voor CEC via m'n LG Magic Remote zodat maar 1 afstandsbediening nodig is
- Een niet al te trage processor/OS waardoor navigeren door het menu dus niet gekmakend is

Wat heb je zelf al gevonden?
Shield TV
Vero 4K+

Ik kan echter niet vinden of alle bovenstaande zaken worden ondersteund, graag ik hoor van mensen die me hierbij kunnen helpen!

[Voor 5% gewijzigd door illuvattarr op 14-05-2020 14:39]

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Zullen we het modden aan de personen met een rode nick name overlaten? De informatie die je geeft is nog onjuist ook.

[Voor 84% gewijzigd door FeaR op 15-05-2020 20:51]

• illuvattarr
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 13-06 11:14
ciris schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:32:
Nou, je had hier kunnen zoeken?
Mediaspelers en HTPC's

Daar had je topic ook moeten staan. ;)
sorry, volledig overheen gekeken.
Ik ga het daar vragen in de dedicated topics!

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:46
illuvattarr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:28:
- Ondersteuning van TrueHD Atmos en DTS:X via passthrough door m'n Atmos soundset
- Ondersteuning voor interne HDMV PGS ondertitels (en natuurlijk ook 'gewone' .srt bestanden)
- Ondersteuning voor CEC via m'n LG Magic Remote zodat maar 1 afstandsbediening nodig is
- Een niet al te trage processor/OS waardoor navigeren door het menu dus niet gekmakend is
Ik heb een Shield 2017 en kan beamen dat ie alles doet wat jij wenst, behalve de ondertiteling. Retesnel apparaatje. Ik lees dat PGS prima op de shield werkt met Kodi, maar met plex problemen kan opleveren. Schijnt een plex ding te zijn wat ik zo lees.

[Voor 82% gewijzigd door Hulleman op 14-05-2020 15:41]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:39
illuvattarr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:28:
Ik zoek een?
4K HDR mediaspeler

Wat is je budget?
100-200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Video's te streamen uit mijn netwerk vanaf m'n Synology NAS naar m'n LG smart TV, met lossless geluid op m'n Atmos audioset die 4K HDR kan doorgeven via HDMI. Momenteel gebruik ik de interne videospeler van m'n LG TV, wat op zich prima werkt. Echter ondersteunt deze geen lossless audioformaten (TrueHD en DTS:X). Als ik het goed heb werken deze formaten wel als ik de mediaspeler aansluit op m'n Atmos audioset, en deze vervolgens vanuit HDMI uit aansluit op m'n LG TV.
Ook irriteert het me dat de interne videospeler geen interne Bluray ondertitels in HDMV PGS formaat ondersteunt, maar alleen .srt. En daarnaast wil ik ook de mediaspeler kunnen bedienen met de LG Magic Remote via CEC. De muis hoeft niet te werken, zolang ik maar door het menu kan klikken/scrollen. En ook moet dit navigeren en laden niet al te traag gaan.
Het is geen vereiste, maar ik zou ook graag Kodi erop zouden kunnen zetten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Shield TV
Vero 4K+

Ik kan echter niet vinden of alle bovenstaande zaken worden ondersteund, graag ik hoor van mensen die me hierbij kunnen helpen!
de Formuler z8 zou aan al je eisen mmoeten kunnen voldoen

https://www.formuler.tv/z8

Plex werkt hier gegarandeerd uitstekend op en beschikt over een gigabit ethernet poort

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulleman
boyette schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:42:
[...]

de Formuler z8 zou aan al je eisen mmoeten kunnen voldoen

https://www.formuler.tv/z8

Plex werkt hier gegarandeerd uitstekend op en beschikt over een gigabit ethernet poort
Dat ding draait op Android 7 en wat ik lees is dat ze niet van plan zijn om een update naar Android 8 te bieden...... ondertussen zijn we al bij Android 9 aanbeland.

[Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 15-05-2020 16:20]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyette
Hulleman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Dat ding draait op Android 7 en wat ik lees is dat ze niet van plan zijn om een update naar Android 8 te bieden...... ondertussen zijn we al bij Android 9 aanbeland.
Ja.. en wat maakt dat uit precies ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18-06 17:18
AppleTV 4K met Infuse Pro erop. Werkt perfect, indexed automatisch en heeft ondertitels in alle talen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:01

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

ciris schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:32:
Daar had je topic ook moeten staan. ;)
@illuvattarr je topic staat hier goed.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulleman
boyette schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Ja.. en wat maakt dat uit precies ?
Wat maakt dat uit vraagt ie :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyette
Hulleman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:49:
[...]

Wat maakt dat uit vraagt ie :')
Ik ben benieuwd naar de argumenten
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True