Linux wel, freesco niet??

Pagina: 1
Acties:

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb een server hier staan

486 100MHz, 16 MB ram, en HD weet ik niet precies

en daar draait suse 7.1 op voor de NAT, werkt perfect alleen het opstarten gaat gruwelijk langzaam net als het afsluiten dus ik dacht van, ik zet er freesco op maar als ik die aan het instellen ben dan krijg ik de melding 'memory fault'. De oplossing lijkt dan dus nieuw geheugen erin zetten, maar dan krijg ik hetzelfde, toen had ik freesco opnieuw van internet gehaald, nog steeds hetzelfde.

Wat nu?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmm

als er iets simpel en makkelijk aan de gang te krijgen is, is dat freesco

zou zeggen ligt dus aan de hardware, maar als suse wel draait... tja

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik denk dat je een floppy van iemand anders probeert?... want je kunt namelijk instellen hoeveel geheugen freesco moet gebruiken...maar ja dan moet ie eerst wel opstarten..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• PCR
  • Nu online
Op maandag 06 augustus 2001 21:13 schreef The Real Falcon het volgende:

Ik denk dat je een floppy van iemand anders probeert?... want je kunt namelijk instellen hoeveel geheugen freesco moet gebruiken...maar ja dan moet ie eerst wel opstarten..
Ik heb softwarematig al van alles geprobeerd, nieuwe diskette, ander mirror site, etc.

ik geef het op, als ik nog es aan een 386 of zo kan komen dan is pc-reactive wel weer blij :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Draai je Freesco compleet vanaf diskette?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• blender
  • Niet online
Ander vraagje... waarom zet je een NAT machine überhaupt uit? 1x booten en uptime sparen! :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 07 augustus 2001 00:06 schreef blender het volgende:
Ander vraagje... waarom zet je een NAT machine überhaupt uit? 1x booten en uptime sparen! :)
Dat is zijn keuze toch? Misschien vind ie elektriciteit nogal duur, en heeft hij 's nachts toch geen NAT nodig. Wie weet???

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

echt 100MHz, of overklokt......

• acq
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Op maandag 06 augustus 2001 23:38 schreef pc-reactive het volgende:

[..]

Ik heb softwarematig al van alles geprobeerd, nieuwe diskette, ander mirror site, etc.

ik geef het op, als ik nog es aan een 386 of zo kan komen dan is pc-reactive wel weer blij :)
Zie ICQ. Probeer evt er eens een ander reepje geheugen in te zetten.

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• PCR
  • Nu online
Op dinsdag 07 augustus 2001 20:28 schreef acq het volgende:

[..]

Zie ICQ. Probeer evt er eens een ander reepje geheugen in te zetten.
Ja, dat heb ik al gedaan, want ik dacht dat dat het probleem was,
maar niet dus... :'(
----------------------------
Ander vraagje... waarom zet je een NAT machine überhaupt uit? 1x booten en uptime sparen!
het is een oude computer met nog oudere voeding en die vertrouw ik niet helemaal ivm brand...

• Yucko
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

Shit zeg, ik heb een voeding van een 286 -> 386 -> 486dx2 -> 486dx4 -> pentium overgenomen en deze draait nog steeds dag en nacht. No problemo. Die dingen kunnen echt wel wat hebben hoor :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• PCR
  • Nu online
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:39 schreef JaJoah het volgende:

Shit zeg, ik heb een voeding van een 286 -> 386 -> 486dx2 -> 486dx4 -> pentium overgenomen en deze draait nog steeds dag en nacht. No problemo. Die dingen kunnen echt wel wat hebben hoor :)
Jah, geloof ik ook wel hoor :)
maar ik las een topic over brand & computers en dan ben ik alweer oplettend ;)

Maak jij je voeding schoon?

• acq
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Op dinsdag 07 augustus 2001 21:45 schreef pc-reactive het volgende:

[..]

Jah, geloof ik ook wel hoor :)
maar ik las een topic over brand & computers en dan ben ik alweer oplettend ;)

Maak jij je voeding schoon?
Gewoon af en toe schoon blazen (voeding en PC, dus ff alles losschroeven) en een rookmelder ophangen. Gergeld ff luisteren hoe de fan klinkt en ff voelen hoe warm ie is. Dat kan natuurlijk ook :)

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Pagina: 1