Fender Rhodes

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik mag mij sinds vrijdag de trotse eigenaar van een Rhodes Mark II noemen B-) , en ik ben de laatste dagen ook flink bezig geweest met afstellen en stemmen (hij was er nogal slecht aan toe)
Ik heb het middenregister nu redelijk in orde, maar bij de lage tonen kan ik het knorrende geluid er maar niet uit krijgen (ik hou wel van een knorrende rhodes, maar het moet gewoon effe iets minder), en er zijn wat noten die niet helemaal toonvast zijn. Zou dit kunnen komen doordat de Tines aan vervanging toe zijn, of kan ik er toch maar beter een rhodes expert bij halen. (kan ik nu niet betalen in verband met aanschaf, moet sowieso de komende weken zien te overleven op noodles en water)

De drie hoogste tonen geven geen signaal, de spoel is waarschijnlijk onderbroken daar. Is dat makkelijk zelf te repareren?

Als iemand goede tips heeft over fender rhodes in het algemeen, dan hoor ik ze graag.

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ik heb ook nog zo'n ding ingepakt in een stoffig donker hoekje staan,en heb hem ook ooit afgeregeld. (8>

Maar dat is wel bijna 10 jaar terug dus ff denken...

Ik weet niet helemaal precies meer hoe het zit,maar is het niet zo dat je de uitslag van die toonstaafjes kan afstellen?
Dan moet je ze strakker zien te krijgen,zodat ze minder "uitslag" hebben.

En er staat me ook nog zoiets van bij dat je de elementjes die de klank opvangen moet kunnen afstellen,en die zou je er dan verder vanaf moeten zetten.
Want dat "knorrige" duidt volgens mij op een soort vervorming...

Misschien heb je hier nix aan,maar toch...

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Ik heb ook nog zo'n ding ingepakt in een stoffig donker hoekje staan,en heb hem ook ooit afgeregeld.
Nou, als je d'r toch niet meer naar omziet mag je em ook wel aan mij geven hoor. :9

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Of aan mij :)

Verwijderd

Of aan mij :)
Ik was eerst!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Goh,ik wist niet dat zo'n ding nog zo gewild was deze dagen,met al die supersynths die bijna alle klanken wel kunnen simuleren. :7

Nou,vooruit hier komt enige uitleg hoe het precies zit. :Y)

Ik heb nog meer instrumenten staan die ik nu niet meteen kwijt kan,maar binnenkort hopelijk wel na de verhuizing. >:)

En die hoop ik dan eindelijk allemaal uit te kunnen stallen :9~
Zodat ik niet eerst plaats moet maken, en alles uit moet pakken voordat ik ergens op kan/wil spelen.
En dat dan de inspiratie na al dat uitgepak en heen en weer geschuif, tegen die tijd ook al grotendeels verdwenen is. |:(

Dus...

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Pagina: 1