Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

3 monitors aan een laptop hangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Guido_Baetsen
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-06 18:44
Hallo, ik heb 1 extern scherm aan mijn laptop hanegn op het moment,
Als ik zou willen uitbreiden naar 2 of 3, hoe kan ik dit het beste doen.
Alle 3 de schermen op een HDMI splitter aansluiten?
En welke kan ik het beste gebruiken???

Alle reacties

• Lelletje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-06 14:58
Welke laptop heb je? Specificaties van je laptop?
Wat voor monitor heb je nu eraan hangen en op welke manier?

Je zou ook gebruik kunnen maken van een dockingstation, maar ik weet niet wat je ermee wilt doen? Gamen? Office zaken?

[Voor 35% gewijzigd door Lelletje op 14-05-2020 13:27]

• Guido_Baetsen
Lelletje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:27:
Welke laptop heb je? Specificaties van je laptop?
Wat voor monitor heb je nu eraan hangen en op welke manier?

Je zou ook gebruik kunnen maken van een dockingstation, maar ik weet niet wat je ermee wilt doen? Gamen? Office zaken?
Ik heb nu een Asus ROG met een philips E line monitor.
Ik gebruik dit voornamelik voor school en hoef dus geen 6 miljard fps te halen
maar ik wil wel dat het soepel verloopt.

[Voor 20% gewijzigd door Guido_Baetsen op 14-05-2020 13:34]

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke Asus ROG?

Daar zijn er de afgelopen 10 jaar maar 100 varianten van gemaakt ofzo ;)

Excacte modelnummer, specificaties etc.

Dat template dat je kreeg toen je deze post ging maken is niet optioneel, graag even voor ons invullen.

- Relevante hardware en software die je gebruikt
- Wat heb je al geprobeerd en gevonden en wat is daar niet duidelijk aan?

I reject your reality and substitute my own

• Guido_Baetsen
Ik snap niet wat mijn model uitmaakt, ik wil gewoon weten hoe ik van een HDMI poort het beste naar 3 monitoren kan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-06 18:42
Guido_Baetsen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:46:
Ik snap niet wat mijn model uitmaakt, ik wil gewoon weten hoe ik van een HDMI poort het beste naar 3 monitoren kan
Niet iedere (geïntegreerde) videokaart ondersteunt de aansturing van drie schermen. Dus je kunt een mooie oplossing bedenken om drie schermen aan te sluiten, maar als jouw laptop die niet kan aansturen, dan is dat zinloos. Daarom is het nogal relevant om te weten welk model laptop je hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:06
Guido_Baetsen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:46:
Het antwoord is: Dit kan niet, tenzij je overal het zelfde beeld wilt hebben. Je wilt graag 3 schermen aansluiten, dat kan misschien, en je denkt dat hdmi een deel van de oplossing is maar dat gaat gewoon niet werken.

Afhankelijk van de HDMI versie van je laptop (alsnog belangrijk om het model te weten dus) is de maximale resolutie 2560×1600 of 4096×2160 op 30fps, 3 1080p schermen zit al op 5760x1080, dus tenzij je de supernieuwe hdmi 2.0 standaard hebt (onwaarschijnlijk) gaat het of 30 fps worden, of niet. En zelfs dan heb je iets van een tripplehead nodig wat waarschijnlijk alsnog niet gaat werken want volgens mij kan je zelfs hdmi 2.0 niet goed omzetten naar dual-link DVI.

Wil je wel daadwerkelijk 3 schermen aansluiten zul je toch echt iets anders moeten verzinnen en daarom is het handig om even antwoord te geven op de vragen die mensen stellen, wellicht kan er zo een manier bedacht worden waarmee het toch nog mogelijk is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True