Vraag

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-03 00:09
Mijn vraag:

Ik heb een laptop (Asus GL702VM) hier die na een SSD upgrade naar een 1TB Intel 660p na een reboot een volledig blauw scherm geeft (geen BSOD gewoon een solid blauw scherm). Na een ctrl-alt-del start hij wel door, òf het systeem gaat, als je niks doet, na een seconde of 30 uit. Ook bij een cold-boot start hij zonder problemen op.

Dit probleem(pje) is er al een tijd en ik kon ermee leven (ook geen zin om op te lossen of te herinstalleren). Maar de laptop mag verkocht, en ik wil hem natuurlijk zonder problemen verkopen. Als ik het niet opgelost krijg gaat de originele SSD er weer in, maar dat zou zonde zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows 10 x64, verse installatie, drivers up-to-date. Intel 660p 1TB.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, ook met jullie hulp:

De tweede HDD eruit gehaald, misschien gaf deze problemen, maar helaas.
Verse installatie zonder HDD, ook geen oplossing.
SSD opnieuw monteren, helaas.
BIOS is de laatste, default settings geeft ook geen soelaas..
Laatste firmware staat op de SSD.
In de Windows logs zie ik niets bijzonders.

Ik bedacht me daarnet dat ik trouwens al eerder heb geupgrade naar een grotere SSD (256GB) en deze deed het ook zonder problemen. De originele 128GB heb ik nog, de upgrade verkocht.

Laatste vraag:

Zou het een probleem met de 660p kunnen zijn?

[Voor 10% gewijzigd door jeryz op 15-05-2020 18:45]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:13
BIOS al geflashed met de nieuwste firmware?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bios update nakijken inderdaad, firmware update voor de SSD is ook een optie.

• jeryz
PEBKAC schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:33:
BIOS al geflashed met de nieuwste firmware?
Yes, hiervoor al, zal het toevoegen.
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:34:
Bios update nakijken inderdaad, firmware update voor de SSD is ook een optie.
Is gedaan, staat ook beschreven :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:13
Heb je ook al een schone installatie gedaan zonder de HDD erin? (dus alleen met de SSD)

[Voor 21% gewijzigd door PEBKAC op 14-05-2020 16:09]

• jeryz
PEBKAC schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:07:
Heb je ook al een schone installatie gedaan zonder de HDD erin? (dus alleen met de SSD)
Yep... :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer het eens met fast startup uitgeschakeld.

https://www.windowscentra...e-windows-10-fast-startup

Invoegen doe je zo!

• jeryz
Helaas, niet gewerkt. Maar bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Monteer de SSD nog een keer opnieuw. Het is niet ongebruikelijk dat-ie er net niet helemaal in zit, daar krijg je rare problemen van.

Werkt dat ook niet dan wordt het RMA omdat je m.i. de software wel hebt uitgesloten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeryz
nelizmastr schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:35:
Monteer de SSD nog een keer opnieuw. Het is niet ongebruikelijk dat-ie er net niet helemaal in zit, daar krijg je rare problemen van.

Werkt dat ook niet dan wordt het RMA omdat je m.i. de software wel hebt uitgesloten.
Inderdaad geprobeerd, helaas ook geen oplossing...

Ik heb nog een kleine hoop op een unlocked BIOS waar meer opties beschikbaar zijn, maar mocht dat het ook niet zijn; RMA.

Ook dat heeft helaas niet geholpen, ik ga voor de RMA.

Ik heb de originele SSD overigens weer geplaatst en deze doet het zonder problemen.

Ik bedacht me daarnet dat ik trouwens al eerder heb geupgrade naar een grotere SSD (256GB) en deze deed het ook zonder problemen. De originele 128GB heb ik nog, de upgrade verkocht.

[Voor 40% gewijzigd door jeryz op 15-05-2020 18:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee