Mijn vraag:
Ik heb een laptop (Asus GL702VM) hier die na een SSD upgrade naar een 1TB Intel 660p na een reboot een volledig blauw scherm geeft (geen BSOD gewoon een solid blauw scherm). Na een ctrl-alt-del start hij wel door, òf het systeem gaat, als je niks doet, na een seconde of 30 uit. Ook bij een cold-boot start hij zonder problemen op.
Dit probleem(pje) is er al een tijd en ik kon ermee leven (ook geen zin om op te lossen of te herinstalleren). Maar de laptop mag verkocht, en ik wil hem natuurlijk zonder problemen verkopen. Als ik het niet opgelost krijg gaat de originele SSD er weer in, maar dat zou zonde zijn.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 x64, verse installatie, drivers up-to-date. Intel 660p 1TB.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, ook met jullie hulp:
De tweede HDD eruit gehaald, misschien gaf deze problemen, maar helaas.
Verse installatie zonder HDD, ook geen oplossing.
SSD opnieuw monteren, helaas.
BIOS is de laatste, default settings geeft ook geen soelaas..
Laatste firmware staat op de SSD.
In de Windows logs zie ik niets bijzonders.
Ik bedacht me daarnet dat ik trouwens al eerder heb geupgrade naar een grotere SSD (256GB) en deze deed het ook zonder problemen. De originele 128GB heb ik nog, de upgrade verkocht.
Laatste vraag:
Zou het een probleem met de 660p kunnen zijn?
Ik heb een laptop (Asus GL702VM) hier die na een SSD upgrade naar een 1TB Intel 660p na een reboot een volledig blauw scherm geeft (geen BSOD gewoon een solid blauw scherm). Na een ctrl-alt-del start hij wel door, òf het systeem gaat, als je niks doet, na een seconde of 30 uit. Ook bij een cold-boot start hij zonder problemen op.
Dit probleem(pje) is er al een tijd en ik kon ermee leven (ook geen zin om op te lossen of te herinstalleren). Maar de laptop mag verkocht, en ik wil hem natuurlijk zonder problemen verkopen. Als ik het niet opgelost krijg gaat de originele SSD er weer in, maar dat zou zonde zijn.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 x64, verse installatie, drivers up-to-date. Intel 660p 1TB.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, ook met jullie hulp:
De tweede HDD eruit gehaald, misschien gaf deze problemen, maar helaas.
Verse installatie zonder HDD, ook geen oplossing.
SSD opnieuw monteren, helaas.
BIOS is de laatste, default settings geeft ook geen soelaas..
Laatste firmware staat op de SSD.
In de Windows logs zie ik niets bijzonders.
Ik bedacht me daarnet dat ik trouwens al eerder heb geupgrade naar een grotere SSD (256GB) en deze deed het ook zonder problemen. De originele 128GB heb ik nog, de upgrade verkocht.
Laatste vraag:
Zou het een probleem met de 660p kunnen zijn?
[Voor 10% gewijzigd door jeryz op 15-05-2020 18:45]