Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Vorige week is mijn creditcard vervangen, dit vanwege fraude en dat er 10 tallen transacties gedaan waren met mijn (gestolen) creditcard gegegevens.

Nu bevat mijn nieuwe creditcard twee puntjes, ik was benieuwd of iemand weet waarom want ik kan er niks over vinden.
Is mijn account wellicht gemarkeerd als fraudekaart, is het enkel vanwege vervangingskaart (zoals bij auto kentekens), of wellicht weet iemand het echt.

De puntjes staan onder de 11e en 12e cijfer.

Clean:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C3COLVN.png

Met puntjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNzmWnped3dB6eLqOyplasates0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eRRJYhpDfNR3wrsoqR2ajbhZ.png?f=user_large

Dit is enkel uit nieuwsgierigheid, ik zoek er verder weinig achter maar interessant om te weten.

ps. maak je geen zorgen ik heb geen volledige foto van mijn creditcard gemaakt en online gezet etcetc ;-)

Beste antwoord (via Bender op 08-06-2020 14:53)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is het niet simpelweg braille zodat een slechtziende weet wat de juiste positie is?
Vergelijkbaar met de puntjes op een toetsenbord bijvoorbeeld?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is het niet simpelweg braille zodat een slechtziende weet wat de juiste positie is?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:33
En wat zei je creditcard maatschappij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bender schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:25:
Vorige week is mijn creditcard vervangen, dit vanwege fraude en dat er 10 tallen transacties gedaan waren met mijn (gestolen) creditcard gegegevens.

Nu bevat mijn nieuwe creditcard twee puntjes, ik was benieuwd of iemand weet waarom want ik kan er niks over vinden.
Is mijn account wellicht gemarkeerd als fraudekaart, is het enkel vanwege vervangingskaart (zoals bij auto kentekens), of wellicht weet iemand het echt.

De puntjes staan onder de 11e en 12e cijfer.

Clean:
[Afbeelding]

Met puntjes
[Afbeelding]

Dit is enkel uit nieuwsgierigheid, ik zoek er verder weinig achter maar interessant om te weten.

ps. maak je geen zorgen ik heb geen volledige foto van mijn creditcard gemaakt en online gezet etcetc ;-)
Heb je al gebeld met ING, of bij kantoor langs geweest ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer iets voor PFSL dan voor SF, daarom ook een schopje die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:00
Zoiets? youtube filmpje

[ Voor 4% gewijzigd door Comet op 14-05-2020 12:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 22:53
Ik geloof dat je een van de nieuwe kaarten te pakken hebt, ING is bezig met de uitrol van nieuwe toegankelijke kaarten:
https://www.ing.nl/de-ing...lijkebetaalpas/index.html

Een Australische bank doet ook zoiets met twee puntjes voor de creditcard en vier voor de debitcard.

[ Voor 35% gewijzigd door Fuwor op 14-05-2020 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Creditcards hebben opliggende nummers om een doordruk te kunnen maken.
Mogelijk is dit zodat ze bij een analoge betaling ook een kaartvolgnummer hebben?

Analoog aan het 2’tje op een auto kenteken.

Al klinkt de uitleg van @Fuwor ook plausibel :)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 14-05-2020 12:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Mijn CC van ING is toch al weer wat ouder, nooit iets raars mee gebeurd (fraude oid) en gewoon vervangen toen ie was verlopen en ook op mijn kaart zitten deze stipjes al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 22:22
Offtopic vraag, heeft je nieuwe kaart contactloos betalen? Dat mis ik erg t.o.v. mijn Rabocard :D .

Edit: misschien niet helemaal goed verwoord, de Rabocard heeft het al jaren de ING niet. Ben sinds vorig jaar om andere redenen over naar een ING Mastercard ;) .

[ Voor 45% gewijzigd door Erwin op 14-05-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

hellknight

Medieval Nerd

Erwin schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:48:
Offtopic vraag, heeft je nieuwe kaart contactloos betalen? Dat mis ik erg t.o.v. mijn Rabocard :D .
offtopic: nieuwe Rabocards hebben ook contactloos betalen (er staat iig het icoon van contactloos op, aan de achterkant)

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:47

OmeJoyo

This is me

hellknight schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:16:
[...]

offtopic: nieuwe Rabocards hebben ook contactloos betalen (er staat iig het icoon van contactloos op, aan de achterkant)
Je krijgt momenteel weer een nieuwe bij de Rabo, maar onze vorige hadden dit ook al.

Dus ja!

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Fuwor schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:43:
Ik geloof dat je een van de nieuwe kaarten te pakken hebt, ING is bezig met de uitrol van nieuwe toegankelijke kaarten:
https://www.ing.nl/de-ing...lijkebetaalpas/index.html

Een Australische bank doet ook zoiets met twee puntjes voor de creditcard en vier voor de debitcard.
Dit dus. Mijn ING kaart heeft deze puntjes ook. Dit is volstrekt normaal en heeft niets met het fraudegeval te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Lelletje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:28:
En wat zei je creditcard maatschappij?
Die zeer slecht bereikbaar ivm corona en onderbezetting (en de grote hoeveelheid fraude momenteel als ik het goed begrijp).
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:28:
Klinkt logisch!
Erwin schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:48:

Edit: misschien niet helemaal goed verwoord, de Rabocard heeft het al jaren de ING niet. Ben sinds vorig jaar om andere redenen over naar een ING Mastercard ;) .
Ja er zit contactloos betalen op. Mijn Rabobank bankpas (niet cc) heeft dit pas sinds een half jaar dan weer.

Wat me overigens (bij ING) wel tegenvalt is dat er op geen enkele wijziging bevestiging (per sms?), of 2fa mogelijk is bij gebruik. Hierdoor kwam ik er dus ook pas na een maand achter en was er al 2.000,- weg wat voor een groot deel voorkomen had kunnen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

Reptile209

- gers -

Bender schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:19:
[...]

Wat me overigens (bij ING) wel tegenvalt is dat er op geen enkele wijziging bevestiging (per sms?), of 2fa mogelijk is bij gebruik. Hierdoor kwam ik er dus ook pas na een maand achter en was er al 2.000,- weg wat voor een groot deel voorkomen had kunnen worden denk ik.
Ik weet het precieze geval niet meer, maar volgens mij heb ik wel eens een CC-transactie via de ING-app moeten bevestigen. En vroeger kon je een extra password instellen via Mastercard, dat * Reptile209 natuurlijk prompt vergeten was bij een latere betaling. Was nog voor de tijd van de passwordmanagers. O-)

Overigens heeft mijn CC (ING, vervaldatum 2023) die twee puntjes ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 14-05-2020 15:25 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Reptile209 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:24:
[...]
Ik weet het precieze geval niet meer, maar volgens mij heb ik wel eens een CC-transactie via de ING-app moeten bevestigen. En vroeger kon je een extra password instellen via Mastercard, dat * Reptile209 natuurlijk prompt vergeten was bij een latere betaling. Was nog voor de tijd van de passwordmanagers. O-)

Overigens heeft mijn CC (ING, vervaldatum 2023) die twee puntjes ook.
De webshop zelf kan een validatie instellen voor een creditcard betaling (3d secure), maar dan ben je dus volledig afhankelijk van de webshop. Sommige doen dat pas boven een bepaald bedrag (paar 100 euro dan dus blijkbaar), maar sommige ook helemaal niet.
Terwijl dit iets naar mijn mening gereguleerd zou worden van uit de bank gezien deze uiteindelijk de schade heeft.

Ik heb ING specifiek gevraagd of ik een controle of bevestiging kon krijgen, dat is niet mogelijk alleen door dagelijks de creditcard rekening te controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Bender schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:38:
[...]
Terwijl dit iets naar mijn mening gereguleerd zou worden van uit de bank gezien deze uiteindelijk de schade heeft.
Gelukkig beloont de acquirer een onveiligere betaalmethode met een hogere provisie. Ik neem aan dat die gebaseerd is op het grotere potentieel voor een frauduleuze betling.

Amazon trouwens niet eens de CVC van een kaart. Ik denk dat het volume daar e.e.a. wel goed maakt :)
Pagina: 1