netwerkkabel werkt niet in laptop en UTP punten in muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnneU
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-10-2021
Met de verbouwing heb ik UTP punten aan laten brengen in de muren en lopen de netwerkkabels onder de kruipruimte naar de meterkast waar de modem staat en zijn aangesloten. Electricien heeft de kabels destijds doorgemeten en zijn goed. Toch heb ik geen internet op alle kabels en werken de UTP punten dus niet (internet radio doet het niet, laptop aangesloten doet het ook niet).
Ook als ik een losse ethernetkabel vanuit de modem op de laptop aansluit geeft de laptop aan dat er geen ethernetverbinding is. Ik heb van Ziggo ook al een nieuwe modem gekregen. Waar kan dit aan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

lier

MikroTik nerd

Of de kabel waarmee je test is niet lekker, of je laptop nic is niet lekker. Beiden zijn uit te sluiten...

Wat je kan doen:

- laptop direct op modem (welk modem: merk/type heb je?), gaan er lampjes branden?
- laptop testen op ander netwerk
- met andere laptop testen op modem

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 13:17
AnneU schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:58:
Ook als ik een losse ethernetkabel vanuit de modem op de laptop aansluit geeft de laptop aan dat er geen ethernetverbinding is.
Al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Controleer of die kabels goed in het modem zitten.
Pak dan eens een losse kabel, steek die in dezelfde poorten in de modem en kijk of het dan wel werkt.

Als dat wel werkt zit het probleem in die kabels, en kun je er weinig aan doen dan die electricien terughalen.
Overigens zijn er veel manier om die kabels door te meten. En dat iets het met een simpele connectiviteitstest wel werkt, wil niet zeggen dat het nog doet als je er gigabit netwerk overheen gooit.

[ Voor 50% gewijzigd door heuveltje op 14-05-2020 12:21 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
zijn de kabels in de muur goed afgewerkt|? wat als ze de volgorde verkeerd afwerken aan beide kanten kan ie op een simpele meter wel aangeven dat ze alle 8 doorkomen,maar niet dat er een hoge demping in zit .