Toon posts:

netwerkserver en webserver in linux Mandrake 8.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey het is mij gelukt om linux mandrake 8.0 te installeren en ik ben een total newbie in linux-gebied. Ik snap er dan ook niets van:
Kan iemandmij stap voor stap in normaal nederlands uitleggen wat ik moet doen om er een webserver (apache?) en een netwerkserver (Sambe of een andere?) op te laten draaien?

(oh verder zou ik ook niet weten hoe ik de resolutie kan veranderen en van videodrivers wissel ofzo; hij zit automatisch in 640*480 en alles is verschrikkelijk groot.)

En graag geen links naar HOWTO's want daar snap ik niet veel van :)

Alvast bedankt!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Een beetje moeite heeft nog nooit iemand kwaad gedaan. Apache wordt automatisch gestart in Mandrake (als je hem tenminste hebt geinstalleerd :) ) dus die loopt al!
Samba moet je in /etc/smb.conf aanpassen en daarna opstarten met smbd -D en nmbd -D. Verder toch maar gewoon die howto's lezen :)

Verwijderd

Of je kunt Mandrake Corporate server gebruiken is gratiz te downloaden op: http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3#security (helemaal aan elkaar met dat streepje ertussen). Veel suc6 ermee! :)

P.S. Hier staat overigens ook wel veel info over Linux Mandrake of je zou kunnen overwegen om voor 2 a 3 tientjes een boek te kopen :)