Ik ben op zoek naar gepaste oplossing om internet naar een chalet te krijgen vanaf de boerderij. Er wordt sowieso gegraven omwille van water, elektra en riool. Het internet kan er bij gelegd worden. Daarom is wifi niet nodig en is voor de vele bomen onderweg geen optie.
- Vanaf de deur tot het chalet betreft ongeveer 80 meter.
- Elektra van het chalet wordt geaard op de boerderij.
- internet gebruik is voor 1 persoon en is basically slechts Netflix via chromecast.
Problemen die ik lees (op eerdere topics hier) mbt ethernet kabel
- beperkte snelheid 1Gbs,
Voor beoogde gebruik voldoende
- antenne werking
Tsja.. ?
- potentiaalverschil.
Zou geen probleem moeten zijn want het chalet wordt geaard bij de groepenkast op de boerderij
- CCA ipv koper kabel
Glasvezel wordt eigenlijk aangeraden. Maar komt kwa kosten hoger uit, te meer omdat ik alle tools heb om een ethernet kabel te monteren. En omdat de route vrij bochtig is, is 80meter een ruwe meting. Een afgemonteerde glasvezel kabel kopen vormt daarom een risico op te lang of te kort.
Mijn vraag;
Volstaat een
pricewatch: Ubiquiti ToughCable Pro of pricewatch: Ubiquiti ToughCable Carrier
Of weet iemand een werkende oplossing aan te dragen voor glas wat niet veel meer kost dan €200,-?
- Vanaf de deur tot het chalet betreft ongeveer 80 meter.
- Elektra van het chalet wordt geaard op de boerderij.
- internet gebruik is voor 1 persoon en is basically slechts Netflix via chromecast.
Problemen die ik lees (op eerdere topics hier) mbt ethernet kabel
- beperkte snelheid 1Gbs,
Voor beoogde gebruik voldoende
- antenne werking
Tsja.. ?
- potentiaalverschil.
Zou geen probleem moeten zijn want het chalet wordt geaard bij de groepenkast op de boerderij
- CCA ipv koper kabel
Glasvezel wordt eigenlijk aangeraden. Maar komt kwa kosten hoger uit, te meer omdat ik alle tools heb om een ethernet kabel te monteren. En omdat de route vrij bochtig is, is 80meter een ruwe meting. Een afgemonteerde glasvezel kabel kopen vormt daarom een risico op te lang of te kort.
Mijn vraag;
Volstaat een
pricewatch: Ubiquiti ToughCable Pro of pricewatch: Ubiquiti ToughCable Carrier
Of weet iemand een werkende oplossing aan te dragen voor glas wat niet veel meer kost dan €200,-?
[ Voor 5% gewijzigd door analogworm op 14-05-2020 11:26 ]