Toon posts:

PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:46
Hi allen,

Ik heb onlangs al mijn videokaart en voeding vernieuwd maar ik merk toch dat mijn 2e gen i5 cpu een aardige bottleneck is geworden. Die wil ik dus gaan upgraden, ik ben dus op zoek naar een nieuw moederbord, geheugen, cpu en eventueel een cpu koeler.

Dit ga ik hergebruiken:

- Behuizing pricewatch: Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0
- Videokaart pricewatch: MSI Radeon RX 5700 MECH GP OC
- Voeding pricewatch: Corsair RM750x (2018) Zwart
- SSD's pricewatch: Samsung 860 EVO 1TB

Ik zoek een?
Ik heb dit bij elkaar gezocht, de CPU omdat hij de meeste waarde lijkt te leveren voor de prijs tegenover bijv. de i5 van intel. Moederbord voor de AMD X570 chipset en PCI-E 4.0, geheugen verder niet zo spannend en de CPU koeler omdat de Ryzen zoals ik het lees nog wel eens warm kan worden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 175,05€ 175,05
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 21,95€ 21,95
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 87,44€ 87,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,44

Zien jullie nog betere keuzes voor de producten die ik heb uitgezocht?

Wat is je budget?
Zo'n € 400,- a €500,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd voorkeur gehad voor Intel cpu's omdat ik hier altijd erg stabiele systemen mee heb gehad. Maar aangezien AMD nu met Ryzen echt wel veel specs levert voor de prijs in vergelijking met Intel wil ik de overstap wel maken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk gamen zoals WoW Classic, Call of Duty Warzone

[Voor 5% gewijzigd door Bluebe op 14-05-2020 19:22. Reden: lijstje geupdate met andere componenten]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thombje
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-03 15:45
Ik zelf (en anderen) hebben vaker problemen gehad met corsair vengeance geheugen icm met ryzen.
Deze werkt goed met ryzen, maar is wel wat prijziger.

Voor de rest ziet het er goed uit.
Je zou nog wat kunnen besparen door voor een b450 bord te kiezen, maar let wel op dat die waarschijnlijk niet meer zen3 (ryzen 4000 series) ondersteunen!! X570 (of over een maandje B550) lijkt mij de beste keuze met upgrade mogelijkheden voor de toekomst in het oog ;)

• Bluebe
Thanks, ik heb het lijstje aangepast. Ik twijfelde al een beetje in de reviews, omdat er zowel mensen waren die wel en niet problemen hadden.

[Voor 16% gewijzigd door Bluebe op 14-05-2020 13:55]

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-03 11:17
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B
Is de opvolger van de Ballistix Sport en beter verkrijgbaar.

koeler: pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black

• Jens85
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-01 21:50
Koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B Deze is als het goed is stiller dan de Cooler Master en vergelijkbaar mer de Phantom Black maar 10 euro goedkoper.
Ram: pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B Prima betaalbaar setje.
Moederbord: pricewatch: MSI B450-A Pro Max Dit moederbord kan deze processor en GPU prima aan. PCI-E 4.0 Heeft volgens mij nog niet zo veel toegevoegde waarde voor jouw GPU of SSD. Een X570 lijkt me een beetje een overkill voor je huidige setup. Deze is ook benoemd in de BBG van maart.

Hiermee zou je rond de €400,- moeten komen.

• Bluebe
Bedankt beide, heb het lijstje aangepast. De PCI-E 4.0 is inderdaad overkill en nog onnodig, ik heb alleen wel liever een iets nieuwere chipset vandaar de keuze voor een X570 moederbord.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee