Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verwijdering review bramspawn ivm weigering retournering

Pagina: 1
Acties:
  • 1.141 views

• reov
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12-06 15:15
Hallo moderators,

Bij Tweaker bramspawn, eigenaar van Bram's Hardware Shop, heb ik een eerlijke en feitelijke beoordeling achtergelaten, welke direct beantwoord is met een wraakbeoordeling. Mijn beoordeling staat hier:

https://tweakers.net/aanbod/rating/814414/

De wraakbeoordeling staat hier:

https://tweakers.net/aanbod/rating/814420/

Het betreft een aankoop van een bedrijf dat verkoopt aan consumenten op internet. Ik wilde binnen 14 dagen het product retourneren, maar de ondernemer weigert dit, ondanks dat ik dit zonder opgaaf van reden zou mogen doen.

Ik vind het jammer dat een ondernemer zich niet houdt aan de wet en zijn klanten zelfs nog een trap na geeft...

Kan deze beoordeling verwijderd worden?

Groet,

Remco

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-06 21:33
Dus een voeding kopen. Vervolgens op V&A zetten en dan proberen onder Wkoa terug te sturen. Snap wel dat de lol er wat afgaat als verkoper. Zou ik i.v.m eventuele toekomstige zaken met jou, best van op de hoogte willen zijn.

[Voor 5% gewijzigd door mobby1971 op 14-05-2020 11:43]

• poNgz0r
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
mobby1971 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:42:
Dus een voeding kopen. Vervolgens op V&A zetten en dan proberen onder Wkoa terug te sturen. Snap wel dat de lol er wat afgaat als verkoper. Zou ik i.v.m eventuele toekomstige zaken met jou, best van op de hoogte willen zijn.
Het is dus precies andersom. Eerst wilde hij het retouren, maar als je heel bot te horen krijgt dat je het niet mag retouren of met allemaal voorwaarden die hij opeens uit zijn hoge hoed haalt, dan snap ik heel goed dat hij het wilt verkopen. Jij hebt iets gekocht dat niet voldoet aan je wensen, je wilt via de wet koop op afstand gebruik maken van retourrecht waar je niet van op de hoogte gesteld bent. Let op niet op de hoogte stellen van retourrecht betekent dat je dus 12 maanden retourrecht hebt. Vervolgens mag je toch retouren, maar dan alleen als hij ook bevestigt dat die voeding dat bepaalde geluid maakt. Van den zotte!

Ik zou dan ook eieren kiezen voor mijn geld en het proberen te verkopen. Het verhaal dat hij ophangt in zijn advertentie is niet relevant.

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:14
poNgz0r schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Het is dus precies andersom. Eerst wilde hij het retouren, maar als je heel bot te horen krijgt dat je het niet mag retouren of met allemaal voorwaarden die hij opeens uit zijn hoge hoed haalt, dan snap ik heel goed dat hij het wilt verkopen. Jij hebt iets gekocht dat niet voldoet aan je wensen, je wilt via de wet koop op afstand gebruik maken van retourrecht waar je niet van op de hoogte gesteld bent. Let op niet op de hoogte stellen van retourrecht betekent dat je dus 12 maanden retourrecht hebt. Vervolgens mag je toch retouren, maar dan alleen als hij ook bevestigt dat die voeding dat bepaalde geluid maakt. Van den zotte!

Ik zou dan ook eieren kiezen voor mijn geld en het proberen te verkopen. Het verhaal dat hij ophangt in zijn advertentie is niet relevant.
dat begrijp ik toch echt niet uit Bram's review. Zoals ik het lees heeft @mobby1971 het bij het rechte eind.

Eerst V&A, dan gezeik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je verkoopt spullen op internet op een bedrijfsmatige manier -> dus WKOA is van kracht. Daarin staat dat je ZONDER OPGAAF VAN REDEN binnen 14 dagen de koop mag annuleren, dit mag niet geweigerd worden door de verkoper. Kosten van retourzenden is wel voor de koper overigens, maar verder zijn administratiekosten e.d. niet van toepassing.

Hoewel het misschien niet netjes is wat @reov heeft gedaan, staat hij m.i. volledig in zijn recht. Als de verkoper daar anders over denkt, moet hij misschien beter stoppen met het bedrijfsmatig aanbieden van spullen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reov
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12-06 15:15
@mobby1971 @Kheos Ik werd aan mijn herroepingsrecht herinnerd door twee tweakers, hier had ik zelf nog niet over nagedacht... Vervolgens gelijk de advertentie van V&A afgehaald.

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 12:44
Kheos schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:16:
[...]

dat begrijp ik toch echt niet uit Bram's review. Zoals ik het lees heeft @mobby1971 het bij het rechte eind.

Eerst V&A, dan gezeik.
Op zich heeft Bram gelijk als die zegt dat het niet netjes is als TS aangeeft dat de voeding stuk is, maar eigenlijk verkeerd is gekozen door hem. Als de voeding echt stuk zou zijn is het raar dat TS hem zo goed als nieuw aanbiedt op V&A. Aan de andere kant zou de reden van retour niet uit mogen maken bij WKOA. De vraag is of Bram verkoopt als particulier of als bedrijf op tweakers om in aanmerking te komen voor WKOA. Als Bram als particulier verkoopt dan hoeft hij het product niet terug te nemen als er geen gebreken zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• poNgz0r
Droefsnoet schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:34:
[...]

Op zich heeft Bram gelijk als die zegt dat het niet netjes is als TS aangeeft dat de voeding stuk is, maar eigenlijk verkeerd is gekozen door hem. Als de voeding echt stuk zou zijn is het raar dat TS hem zo goed als nieuw aanbiedt op V&A. Aan de andere kant zou de reden van retour niet uit mogen maken bij WKOA. De vraag is of Bram verkoopt als particulier of als bedrijf op tweakers om in aanmerking te komen voor WKOA. Als Bram als particulier verkoopt dan hoeft hij het product niet terug te nemen als er geen gebreken zijn.
De voeding is niet stuk maar heeft coil whine. Coil whine is geen technisch defect. Het is geen vraag of Bram als particulier of bedrijf verkoopt. Het is een feit dat Bram bedrijfsmatig verkoopt.
Bram's Hardware Shop
BTW nr: NL001205291B61
KVK nr: 74314416
E-mail: info@bram-hardware.shop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• poNgz0r
Kheos schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Eerst V&A, dan gezeik.
Je mist het punt volledig. De voeding had nooit op V&A komen te staan als hij geïnformeerd was over het retourrecht, waar Bram wettelijk toe verplicht is te melden.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Goed, na wat meer overleg poging 2. Met dank aan @poNgz0r :)

Tweakers heeft bij het openstellen van V&A voor handelaren nadrukkelijk aangegeven dat zij zich aan de geldende wet- en regelgeving moeten houden. Hiervoor hebben wij diverse links aangegeven waar e.e.a. vermeld staatm o.a. die van de ACM. Hier staat o.a. vermeld dat de verkoper duidelijk moet zijn over de wettelijke bedenktijd. Bij nadere controle van de advertentie van @bramspawn blijkt dat er nergens iets is aangegeven over retourrecht, noch is er een website van hem waar dit te vinden zou zijn. Bij het ontbreken van duidelijke voorwaarden is het tijd om naar de wet te kijken, en die meldt daarover het volgende:

Zie:
https://www.ictrecht.nl/j...commerce/herroepingsrecht
Informeren over het herroepingsrecht
U bent als webwinkelier verplicht de klant te informeren over het retourrecht. Dit moet via de algemene informatie op de website, bijvoorbeeld de veelgestelde vragen, een gerubriceerde informatiepagina of de sectie met uitleg over het bestelproces. Ook moeten uw algemene voorwaarden de klant dit recht geven – of in ieder geval niets zeggen dat het tegenspreekt. Daarnaast moet u na de aankoop de informatie nogmaals aan de klant verstrekken, dat mag op papier, maar dat mag ook per e-mail. Dat laatste is gemakkelijk, omdat u de overeenkomst toch per mail moet bevestigen. Vergeet u een deel van de informatie, of is de informatie wettelijk onjuist, dan krijgt de klant een retourtermijn van 12 maanden en kan hij nooit gehouden worden waardevermindering te vergoeden. het is dus zaak de informatie op orde te hebben.
Bovenstaande staat tevens in iets andere bewoording op de site van de ACM maar komt op hetzelfde neer.

Hiervan uitgaande heeft @reov dus gewoon recht op 12 maanden retrour gezien het ontbreken van de informatie. Daarnaast heeft hij de voeding getest, constateerde hij coil whine, maar omdat hij NIET op de hoogte was gesteld van de 14 dagen retour van Bram heeft hij hem maar op V&A gezet. Geheel begrijpelijk. Totdat hij door medetweakers erop gewezen werd dat hij gewoon het recht had op retour.

@reov staat dus in zijn recht, @bramspawn zal de retour moeten accepteren en het volledige bedrag terugstorten. Hierbij is @reov wel zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.

De review van @bramspawn wordt dan ook verwijderd.

Wat ik hiermee tevens wil benadrukken is dat het handelen op V&A niet iets is dat je "even" moet doen. Het vergeten van een stukje tekst kan jou als handelaar in een lastig parket brengen, dat je vooraf wellicht niet verwacht had.

[Voor 255% gewijzigd door Microkid op 14-05-2020 16:32]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True