Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:18
Geachte,

Al anderhalf jaar maak ik gebruik van een Fritz!box 4040. Het eerste jaar hing deze rechtstreeks aan de glasvezel aansluiting (Telfort) en kon ik precies zien hoeveel data hij realtime verbuikte aan de hand van een mooie grafiek in de online monitor, en daarbij werd per periode bijgehouden wat de totalen waren. Dat kan denk ik wel in elke Fritzbox router.

Echter nu ben ik een paar maanden over naar Ziggo en hangt deze zelfde router achter een gebrigde Connectbox (Arris). Het gekke is is dat bij sommige verbindingen niets meer wordt geregistreerd alsof er geen dataverkeer is. Zoals Speedtest wordt wel gezien, maar de internetstream van bijvoorbeeld Netflix of een radiostation wordt niet gezien. De router is al een keer gereset en opnieuw ingesteld, maar heeft niets geholpen.

Ik weet het, het is misschien een probleem van niks, maar ik vindt die online monitor helemaal gaaf. Verders werkt deze router helemaal perfect.

Maar wat is er nu anders in de tijde van Telfortglasvezel en nu Ziggo internet? De up en download snelheid bij "cable modem" heb ik ingesteld op 300/30 Mbits/s

Nu ben ik niet te beroerd om een andere Fritz te kopen, maar vrees dat dat weinig uithaalt. De 4040 draait op OS 7.12.

Op de screenshot zie je niets gebeuren maar op de een ander apparaat staat wel een 192kbps radio station te streamen.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Zou het kunnen dat je nu IPv6 hebt, en vroeger niet?

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:18
Mijzelf schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:53:
Zou het kunnen dat je nu IPv6 hebt, en vroeger niet?
Nee, want ik heb gewoon ipv4. Schijnt dat je dat altijd krijgt wanneer je de box laat bridgen. Hoe dan ook, dank voor het meedenken.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True