Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[dell dock wd15] 130w adapter vervangen voor 180w adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Propaanbanaan
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 08-06 21:00
Een tijdje geleden heb ik een dell dockingstation voor mijn vader aangeschaft. (wd15 met 130w adapter)
Helaas levert deze niet genoeg wattage om zijn laptop op te laden als de laptop volledig leeg is. Dit geeft de laptop soms aan bij het opstarten.

Nu is mijn vraag kan ik gewoon de adapter van het dockingstation vervangen door een 180w variant zonder problemen?

Ik heb mezelf ingelezen in wattage, volt en amp en ik heb eruit kunnen halen dat het geen problemen op zou moeten leveren. Alleen twijfel ik een beetje aan mezelf en vraag het liever nog een keer na voordat ik een adapter van 100,- bestel om er vervolgens achter te komen dat dit niet werkt.....

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-06 14:58
Om er zeker van te zijn, zou je contact kunnen opnemen met Dell? Zij hebben een helpdesk dus kunnen je vraag wel beantwoorden?

• Propaanbanaan
Dankje daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Beetje onhandig, ga ik doen en ik zal de uitkomst hier plaatsen mochten andere het zich ook afvragen.

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:58
De laptop trekt zoveel als die kan, als die meer dan 130W kan, zal die dat met een 180W voeding ook doen. Zolang de spanning hetzelfde is, kan het geen kwaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:23
Nee, gaat niet werken.

Lees de handleiding - 130w max door dit dock.

Laptops die meer nodig hebben moeten apart op stroomadapter aangesloten worden buiten het dock om.

Deze vraag kwam toevallig een week ofzo geleden ook hier voorbij. Die eigenaar had OOK z'n handleiding niet gelezen. Het staat er nochtans duidelijk in.

[Voor 37% gewijzigd door Intelligo op 14-05-2020 15:50]

Woont in Helsinki

• Propaanbanaan
Ohh super bedankt dat je dit zegt! Heb mijn handleiding inderdaad niet gelezen, heb die ook niet meer bij de dock. Bij Dell zeiden ze dat dit wel kon, wat ik dus best raar vind...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-06 22:42
Wat staat er precies in de handleiding? Want volgens mij is dit wel mogelijk. Ik denk dat het
Misschien een verkeerde interpretatie van de handleiding is.

Voor zover ik lees: met 130W adapter max 90W voor laden, met 180W adapter max 130W voor laden.

Ik kan in de handleiding op internet niets vinden qua vermogen.

[Voor 34% gewijzigd door Tonne op 15-05-2020 08:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:58
Ehm ja ik had die dock beter moeten bekijken, de verbinding tussen het dock en de laptop is alleen een Thunderbolt 3 kabel, die kan maximum 100W leveren. Maakt dan niet echt uit wat voor adapter je er aan hangt.

Mijn HP dock heeft een soort hybride kabel met Thunderbolt en power aansluiting, en die haalt zeker meer dan 150W, maar alle stroom gaat dan ook over het power gedeelte van de kabel.

[Voor 19% gewijzigd door MacPoedel op 15-05-2020 16:47]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True