Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toine-020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05-2020
Hi,

Zojuist heb ik mijn M.2 SSD binnen gekregen. Zelf heb ik al een verouderde 256gb SSD en 1TB HDD van Samsung waar ik al een tijd op draai. Nu ik de M.2 SSD heb gemonteerd aan mijn moederbord (MSI b450 Tomahawk Max, wordt de M.2 SSD niet herkend. De HDD en de SSD herkend ie wel nog steeds.

Enig idee hoe dit komt?

Gr.,
Toine :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 11:09
Is ze ver genoeg in de connector geduwd?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
toine-020 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:56:
Hi,

Zojuist heb ik mijn M.2 SSD binnen gekregen. Zelf heb ik al een verouderde 256gb SSD en 1TB HDD van Samsung waar ik al een tijd op draai. Nu ik de M.2 SSD heb gemonteerd aan mijn moederbord (MSI b450 Tomahawk Max, wordt de M.2 SSD niet herkend. De HDD en de SSD herkend ie wel nog steeds.

Enig idee hoe dit komt?

Gr.,
Toine :)
Wordt deze niet herkend in Windows, of niet in de BIOS? Ik gok dat je de schijf nog moet partitioneren / toewijzen via Disk Manager (Schijfbeheer of Diskpart).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toine-020
Hi,

hij geeft aan als ik windows wil installeren dat windows niet op de M.2 schijf geïnstalleerd kan worden. Hij geeft aan: 'De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet.'

Ik heb alleen de M.2 schijf erin zitten en de SSD en HDD ontkoppelt maar als nog krijg ik deze melding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toine-020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hL_RdMcEbqEOKKlKok-d2c_bMx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYLlWcP1OxDfxDJ9YL7p3QQH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:57

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

toine-020 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:00:
Hi,

hij geeft aan als ik windows wil installeren dat windows niet op de M.2 schijf geïnstalleerd kan worden. Hij geeft aan: 'De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet.'

Ik heb alleen de M.2 schijf erin zitten en de SSD en HDD ontkoppelt maar als nog krijg ik deze melding. :)
Destijds ook kortdurend gehad met mijn M2 Kingston schijf. In de bios heb ik de M2 werking moeten aanpassen naar SATA, stond op iets anders. Kijk daar even :) (dus dat die niet in PCI modus staat.)

Anders is het misschien kwestie van partitie verwijderen / nieuwe aanmaken met bv Gparted bootable

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Pagina: 1