Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:16
Ik ben van plan over enige tijd een SSD aan mijn raspberrry pi (4) te koppelen.
Het doel is om uiteindelijk 1 behuizing te hebben waar de pi en SSD netjes in weggewerkt zijn.

Tot nu toe heb ik 2 opties gevonden:
- usb > sata adapter
- HAT die voorziet met een SATA aansluiting

Ik denk dat de usb > sata adapter de makkelijkste oplossing is, maar dat zou ook betekenen dat de SSD niet in de behuizing van de pi zit. Hoe hebben jullie dit opgelost? Hebben jullie tips voor behuizingen waar zowel de pi als een SSD in past? Bij voorkeur een gesloten behuizing.

Beste antwoord (via -Casper op 19-05-2020 11:11)

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-06 12:24
De Pi Desktop Case is voor de Pi3. Voor mijn Pi4 heb ik deze aangeschaft met een extra dikke voeding. Werkt perfect.

https://geekworm.com/coll...-power-switch-cooling-fan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:20
Je zou eens kunnen zoeken op Raspberry Pi Desktop Case, geeft wel wat mogelijkheden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-06 12:24
De Pi Desktop Case is voor de Pi3. Voor mijn Pi4 heb ik deze aangeschaft met een extra dikke voeding. Werkt perfect.

https://geekworm.com/coll...-power-switch-cooling-fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 15:49

bbc

Ik ben eigenlijk ook op geekworm terecht gekomen als beste oplossing, maar heb het ding nog niet besteld. Het staat op Amazon UK zag ik. Waar hebben jullie hem besteld?

Ben je voor de M2 hat gegaan of msata?

Wat het gebruik betreft, maakt de ventilator veel lawaai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 23:27

Kraz

Saving the world

Ik heb zelf ook deze behuizing en ben er zeker wel tevreden over! Heb m in combinatie met een rPi 3b en de SATA en het werkt perfect.
Half uurtje schroeven en het zit in elkaar. ;)

De aan/uit knop werkt alleen als je ook nog manueel een scriptje van hun installeert overigens.
Ik bedoel dan vooral de 'uit' funtie; Hij sluit dan netjes af als de knop wordt ingedrukt.

De ventilator is zeker wel hoorbaar, maar aangezien die bij ons in de meterkast hangt stoort het ons niet.
Wel ben ik nog op zoek naar een soort UPS oplossing voor erin/erbij , zodat de pi netjes doordraait bij stroomuitval.
Hoewel dat met een SATA schijfje een stuk minder uitmaakt dan met een SD kaartje.