Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een nieuwe Macbook?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• PippaLilo13
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 22-06 20:06
Ik heb al sinds 2015 een MacBook Air die ik toen tweedehands heb gekocht, het bouwjaar is 2013.

Nu doet hij het wel oké, maar nu met de online lessen vanwege coronavirus krijg ik steeds meer problemen; de videochat met leraren en tegelijkertijd de benodigde tabladen open staan wordt de laptop echt te veel. Hij hangt steeds vaker zó vast, dat ik geen andere keuze heb dan gewoon uitzetten via de knop.

Bovendien is de accu ook in zeer slechte staat; bij de 50% valt ie vrijwel meteen uit.

Ik heb een vriendin gevraagd hoe het met haar MacBook Air ging; zij heeft precies dezelfde (2013), en ze zei dat het bij haar prima ging.

Ben ik nou gewoon een zeur? Nu ben ik aan het twijfelen of ik een nieuwe MacBook 2020 moet kopen of niet. Aan de ene kant is het een slimme investering; als ik met de 2020 7 jaar doe, dan is dat precies genoeg voor de rest van mijn school af te ronden. Maar aan de andere kant denk ik misschien dat mijn MacBook Air 2013 wel een paar jaartjes mee kan.

Ik heb echt advies nodig! Wat zouden jullie doen?

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
In computers investeren is nooit slim, die dingen worden altijd minder waard... Tenzij je ze lang genoeg bewaart dat ze een verzamelitem worden. Zal bij een MacBook Air niet zo snel gebeuren.

Leeftijd van een MacBook Air zegt niet zoveel. Kom eens met specificaties, software wat je gebruikt, grootte van de SSD en hoe vol die nu zit... Dat zijn belangrijke punten om te kijken waar het mis gaat.

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@PippaLilo13 Zet er eens een keer een schone installatie op, dat is vaak al een wereld van verschil.

Wel eerst een backup maken natuurlijk en daarna handmatig de belangrijkste bestanden terugzetten.

iCloud doet de rest en programma's gewoon even opnieuw installeren.

Als dat allemaal niet helpt, dan kan je altijd nog over naar een nieuwe.

[Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 14-05-2020 11:49]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 27-11 17:13

MsG

Forumzwerver

In welke zin heeft zij "precies dezelfde"? Het jaartal is namelijk maar een deel van het verhaal. Veel tabbladen open heeft voornamelijk impact op het RAM-gebruik, en als dat echt totaal vol zit ervaar je zeker het gevoel van vastslaan. Hoeveel geheugen heeft jouw macbook? Volgens mij kan je dat bij een Air lijn helaas niet eenvoudig upgraden. Je kan eventueel migreren naar een tweedehands reguliere Macbook Pro van een generatie waarbij je er zelf nog prima geheugen en bijv. een SSD kan inprikken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True