Nee, ik werk niet bij TS..
Alleen je zegt het juist, IT ondersteund hier 400 man en niet 1 persoon.
Je bent ondersteunend personeel, dus ik zie niet zo gauw waarom (en dat merk ik bij meer IT-ers) er zo vijandig moet worden gedaan naar de mensen die je ondersteund in hun werk.
Het is niet zozeer vijandig bedoeld hoor, alleen als ik bij iedere gebruikersvraag een uitgebreid antwoord ga maken dan gaat mijn manager vragen of ik bij customer care werk of bij IT.
Als een bevoegd manager met vragen komt dan krijgt die een uitgezocht antwoord, alleen er is een reden dat er niet aan elke gebruiker een goed antwoord gegeven wordt : namelijk tijd.
Met andere woorden; gebruikers/collega's te woord staan met IT gerelateerde zaken, is gewoon een basisonderdeel van je werk als IT-er. Jezelf afzonderen in een hoekje op kantoor met zo min mogelijk contact is dat zeker niet.
Mezelf afzonderen gebeurt ook niet hoor, alleen TS begint al met :
Nu iedereen van aan het thuiswerken is blijkt dat onze servers er moeite mee hebben om bij iedereen vloeiend de desktop weer te geven
en heeft al te horen gekregen :
Maar volgens hen gaat dit een enorme investering zijn omdat hiervoor veel uitgebreid/vervangen moet worden in onze server opstelling, grafische gezien dan. Er wordt nog wel naar gekeken wat de mogelijke zijn, maar ik kan er vanuit gaan dat het zo blijft.
Als je dat snelle antwoord in twijfel wilt gaan trekken, tja van mij mag je.
En daarnaast, als je zo bang bent voor wedervragen en dat ook nog eens een dagtaak zou gaan worden, moet je jezelf afvragen of je wel het juiste vakgebied gekozen hebt als je gebruikers- of collega-vragen niet wilt beantwoorden.
Ben je bekend met het vakgebied customer care? En weet je waarom dat er is?
[...]
Natuurlijk wil een gebruiker of collega dat het allerliefste horen, zet je eens even in hun schoenen; zou je zelf dat ook niet willen, als jij de vraag zou hebben gesteld?
En als het niet kan, wil een gebruiker/collega duidelijkheid; waarom kan dat dan niet, welke obstakels zijn er? Wellicht kan er iets geregeld worden (al dan niet via jou, maar bijvoorbeeld via hogerhand) waardoor het opeens wel kan of de deur op een kiertje wordt gezet om later op te pakken. Lijkt mij ook niets mis mee.
Waarom dat niet zou kunnen, tja je hebt software incompatibiliteit, je hebt Wan en Lan bandbreedte, je hebt server capaciteit, simplistisch gezegd je hebt 399 andere mensen + nog tig bedrijfsprocessen die er last van kunnen ondervinden.
Dat zal allemaal uitgesloten moeten worden dat dat een probleem geeft.
En tja, dat kost simpelweg tijd... En dat vind ik ook de hele grap met jouw relaas, jij wilt met de gebruiker een kopje thee gaan drinken zonder dat je iets hebt uitgezocht zodat je de gebruiker aan kan horen en feitelijk niets terug kan zeggen.
Terwijl ik juist zeg, regel tijd en ik geef je een compleet en duidelijk en correct antwoord en daar kunnen we dan over gaan praten, alleen dat vereist uitzoektijd.
Of is het jouw bedoeling als IT-er om de gewone medewerkers / collega's het zo moeilijk mogelijk te maken om te kunnen werken?

Lijkt mij niet, namelijk.
Nee en juist daarom worden changes ook niet zomaar doorgevoerd waardoor er een consistency is bij de gebruikservaring waardoor iedereen weet waar ze aan toe zijn en ook de grootste nitwit uitgelegd kan worden wat die moet doen.
Bedenk je alleen wel, dat die medewerkers ook hun werk niet goed kunnen doen en weten willen waarom zaken niet altijd kunnen zoals zij dat zouden willen.
Dus TS kan volgens jou zijn werk niet goed doen omdat hij hetzelfde ziet als 399 andere collega's?
Dan is het niet jouw probleem als het door een geld- of policykwestie bijvoorbeeld niet kan, maar sta je tenminste wel open naar de collega's toe en breng je de pijn naar waar het hoort.
Het is nog onbekend waar het hoort, daarvoor moet het juist uitgezocht worden.
Uiteindelijk moet het bedrijf de afweging maken of de medewerker minder goed zijn werk moet blijven doen of niet
Die afweging is voor nu al gemaakt aangezien niet iedereen een 4k scherm heeft gekregen.
als IT-er ben je vooral de onderhouder en uitvoerder, niet degene die bepaald of betaalt.
...
Zo heb ik, bij meerdere bedrijven, nooit het beeld gehad dat ik gezien werd als 'die nare van de IT-afdeling' of 'die nerd', maar werd altijd gezien als mens en collega die ook maar naar het best van zijn kunnen zijn werk doet binnen de gestelde grenzen.

Tja, niemand vind mij die nare van de IT-afdeling (afaik) alleen men weet bij mij simpelweg waar men aan toe is en dat ik me niet verschuil achter managers / geld / policy.
Alleen ik ga geen bullshit-bingo spelen om daarna de schuld maar een beetje halfslachtig naar boven af te schuiven.
Sterker nog, binnen het bedrijf waar ik werk heeft het grootste gedeelte een hekel aan van die bullshit-bingo IT-consultants die heel veel lullen maar extreem weinig leveren.
Maar het grappigste vind ik nog wel dat je tegen mij gaat zeggen dat de TS minder goed zijn werk moet gaan doen, terwijl je zelf eerder ook al vroeg naar de meerwaarde van een 4k, oftewel je beschuldigt mij van dingen die je gewoon uit je duim verzint.
En waar ik enkel zeg dat je een beter antwoord krijgt als je voor mij tijd regelt daar bepaal jij maar even voor het bedrijf of de kosten wel of niet opwegen tegen de baten (waarbij je de kosten wederom uit je duim zuigt)
CH4OS schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:18:
[...]
Maar zo is het niet gebracht. Als men het goed wil doen, moet voor 1% van de gebruikers, de gehele omgeving op de schop bij het bedrijf waar de TS werkt. Het is niet zo gemakkelijk als dat het lijkt, haken en ogen hou je altijd (zeker als er (bedrijfs)policies zijn). De kosten X duizenden euro's wegen gewoonweg niet op tegen de baten; slechts 1% van het personeel. Was het 10% of 25-50% was het een heel ander verhaal natuurlijk.
Net zoals je ook maar even bepaald dat een uitzondering onhoudbaar is (wat lang niet altijd zo is)
De andere kant van de munt en daar lijk jij op te doelen, is een uitzondering te maken voor slechts deze 1%, maar ook dat is op de lange termijn niet houdbaar. Het moet goed gedocumenteerd worden (anders wordt het in de toekomst vergeten) en als het hek van de dam is, willen er meer. Dus als je al zoiets wilt gaan regelen, doe het dan gelijk voor iedereen en maak er geen onderscheid in, dan hoef je ook geen onderscheid te maken, anders blijf je bezig.
Ik zie jou grotendeels doen wat je mij verwijt.