Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

NZXT H510 airflow advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LightPhoenixNL
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:37
Ik ben erg gecharmeerd van de NZXT H510 (pricewatch: NZXT H510 Zwart/Wit later dit jaar wil ik een nieuwe pc bouwen met deze case (waarschijnlijk opvolgers van ryzen 5 3600 en 5700xt). Ik ga binnenkort verhuizen dus vandaar dat ik mooi even kan wachten op nieuwe componenten. Maar de kast staat eigenlijk al vast, maar ik ben benieuwd hoe ik deze het beste in kan delen qua airflow en welke fans mooi staan in de witte kast.

Welke fans zouden goed staan in deze build en waar en op welke manier zouden jullie deze plaatsen.

Ik zoek een?
Case fans (wit licht?), niet te luidruchtig

Wat is je budget?
Geen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik richt een kantoor ruimte in en ga gamen op het systeem.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:34
Zijn de fans ter vervanging van de twee 120mm out-take fans welke meegeleverd worden (rear en top) of zoek je fans ter aanvulling?

Er zijn op internet en YT meerdere testen gedaan in verschillende set-ups dat meer en andere indelingen geen verschil maken voor de H510. De basisindeling functioneert het beste. Alleen de top vervangen door een 140mm zou logisch zijn.
De ruimte aan de voorkant is eigenlijk specifiek voor een radiator daar er een fan-frame voor meegeleverd word.

Zelf werk ik in de basisindeling met aangepast fan-profiel voor beiden en het systeem is koel. Tijdens gamen neemt het ook nauwelijks toe. De 3600 gaat naar hogere rpm, maar mijn Sapphire 5600XT heeft soms tijdens het gamen nog idle fans.

[Voor 20% gewijzigd door Ralph88 op 14-05-2020 10:29]

• LightPhoenixNL
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:37
Ralph88 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:27:
Zijn de fans ter vervanging van de twee 120mm out-take fans welke meegeleverd worden (rear en top) of zoek je fans ter aanvulling?

Er zijn op internet en YT meerdere testen gedaan in verschillende set-ups dat meer en andere indelingen geen verschil maken voor de H510. De basisindeling functioneert het beste. Alleen de top vervangen door een 140mm zou logisch zijn.
De ruimte aan de voorkant is eigenlijk specifiek voor een radiator daar er een fan-frame voor meegeleverd word.
Ze mogen allemaal vervangen worden, als het alleen gaat om de bestaande fans. En je zou deze vervangen door fans met rgb/wit verlichte fans, welke zouden dan de beste keus zijn?

• Ralph88
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:34
LightPhoenixNL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:30:
[...]

Ze mogen allemaal vervangen worden, als het alleen gaat om de bestaande fans. En je zou deze vervangen door fans met rgb/wit verlichte fans, welke zouden dan de beste keus zijn?
Eerlijk, ik ben niet zo bekend met fans. Wat de een stil vind, is voor de ander luidruchtig. de NZXT fans worden niet als top ervaren, maar zelf heb ik absoluut geen moeite mee.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True