Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Printer delen buiten domein?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Carharttguy
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-06 14:28
Wij hebben een domein met een printserver, daar worden enkele queue's uit geshared. Dat werkt allemaal goed.
Maar nu heb ik enkele PC's die niet in het domein zitten, ik zou nieuwe gebruikers op die PC's ook toegang tot onze gedeelde printers willen geven.

Op de printserver bij afdrukbeheer staat het zo:
De server zelf is gedeeld met iedereen:

En de individuele queue staat ook met iedereen gedeeld:

Maar als ik met een PC naar \\printserver ga in de verkenner, krijg ik alsnog een popup om aan te melden met domeincredentials. Het lijkt dus dat de term 'Iedereen' op de printserver eigenlijk 'Iedereen in het domein' wil zeggen.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat mijn printserver open staat voor iedereen, ook niet domeingebruikers?

Ik probeerde ook al om ergens in de lokale GPO's van de client die printers toe te voegen, maar ik kan nergens domeincredentials ingeven. Bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker geeft de GPO natuurlijk een fout omdat de lokale gebruiker niet gekend is op het domein.

Edit 1: Het schiet me te binnen dat ik eventueel Gast zou kunnen gebruiken, maar dat lijkt me een héél slecht idee. Zijn er andere manieren om anonieme toegang tot een Share (printers) te geven?

Edit 2: Er is een "Anonieme Logon" gebruikersobject, maar als je die leesrechten geeft, krijg ik nog altijd de popup op de client "Netwerkreferenties invoeren"

Edit 3: Ik heb ook getest of de GPO Machtigingen voor Iedereen toepassen op anonieme gebruikers enig verschil maakt, maar neen. Nog altijd moet ik netwerkreferenties invoeren.

Bedankt

[Voor 17% gewijzigd door Carharttguy op 14-05-2020 10:41]

Beste antwoord (via Carharttguy op 15-05-2020 11:41)

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:11

darkrain

Geniet

Start de LPD service (installeren indien nodig) en maak op die pc's een LPR poort naar een queue op de printserver. Poort TCP 515 is hiervoor nodig, dus die even openzetten.

Leef en laat leven...

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:16
Iedereen = Iedere geauthenticeerde gebruiker.
Je zou mogelijk verder komen met anonymous.

Maar aan de andere kant, waarom zou je untrusted devices anoniem met je print server willen laten praten?

Computer says no

• Xelefim
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 03-06 21:07
Check dit eens. tevens afgeraden om te implementeren

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:11

darkrain

Geniet

Start de LPD service (installeren indien nodig) en maak op die pc's een LPR poort naar een queue op de printserver. Poort TCP 515 is hiervoor nodig, dus die even openzetten.

Leef en laat leven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-06 14:28
Bedankt voor de antwoorden mensen.
Xelefim schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:22:
Check dit eens. tevens afgeraden om te implementeren
Dit had ik ook al in gedachten, maar Guest aanzetten zag ik niet volledig zitten.
Meekoh schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:00:
Maar aan de andere kant, waarom zou je untrusted devices anoniem met je print server willen laten praten?
Omdat autorisatie bij ons door PaperCut gedaan wordt. en er zijn nu enkele Workgroup devices die ook met PaperCut moeten praten.
Dit is exact wat ik nodig heb, ik was de verkeerde kant op aan het zoeken.
Bedankt voor jullie tijd en input!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True