Chromebox. Apparaat v werkgever. IP land/regio veranderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 924 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venusbloem
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-05-2020
Mijn vraag:
Hi, ;w mijn vriend zit in een rare situatie. Hij mocht met de corona epidemie remote werken van zijn werkgever in Ierland. Hij kreeg een chromeBOX mee (geen chromebook) hij is met die apparaten overgevlogen en werkt sinsdien vanuit België. Vandaag had hij een gesprek met zijn werkgevers. Het blijkt dat ze hebben kunnen zien dat hij in het buitenland zit en niet in Ierland. Hij is op unpaid leave gezet vanaf morgen. Overmorgen vliegt hij terug naar Ierland want hij wil zijn werk niet verliezen. Het is echter nog steeds coronatimes en iedereen op het werk is nog aan het thuiswerken. Hij wil na zijn spoedtrip terug naar Ierland wederom hier zijn en vanuit België werken. Op het apparaat van de werkgever kan hij niks installeren. Kan hij het wifi signaal manipuleren zodat de chromedoos een Iers IP weergeeft bij verzenden van e-mails, inloggen, etc ? <3

Relevante software en hardware die ik gebruik

Google chromebox.
Telenet internetmodem en signaalversterker

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nog niks.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is nu echt iets wat niet via een technische oplossing gedaan moet worden, maar via een gesprek met zijn werkgever.

Anders is het gewoon wachten op de volgende problemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Helemaal eens met @gambieter, dit kun je wellicht technisch oplossen maar dat zou niet verstandig zijn.

Waarom is je vriend sowieso naar België vertrokken zonder dit met zijn werkgever te overleggen? En wat zou de reden voor de werkgever zijn dat hij niet vanuit België zou mogen werken (behalve dat ie het nu 'stiekem' deed)?

Heel goed doordacht komt het allemaal nog niet over, maar wellicht is er een goede reden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Venusbloem welkom op Tweakers.

Hoe vervelend dit probleem ook is, lijkt me dit iets om op te lossen met de werkgever in plaats van een 'workaround te vinden' voor het probleem.

Tevens neigt dit nogal naar omzeilen van beveiliging en komt er dus een slotje op.

Dit topic is gesloten.