Toon posts:

vpn via linux server

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben een linux server en we willen via vpn op een vpn netwerk komen maar dat gaat niet door de linux server wat kan ik doen?
moet ik poorten open zetten

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op maandag 06 augustus 2001 18:08 schreef jeroenj het volgende:
wij hebben een linux server en we willen via vpn op een vpn netwerk komen maar dat gaat niet door de linux server wat kan ik doen?
moet ik poorten open zetten
Nee, het correcte protocol openzetten. UDP poort 500 (IKE == key uitwisseling), ESP (protocol 50) en AH (protocol 51). Vaak gaat de keyexchange fout.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:49

Arjan A

Cenosillicafoob

*oud topic opent ipv een nieuwe te maken

Ik heb PPTP en PPPoE geinstalleerd en het draait ook.
Mijn ADSL loopt via de tunnel van MXStream.

Nu wil ik vanaf internet met Windows 2000 en VPN verbinding opzetten richting mijn Linux-bak (zodat ik ook lekker in mijn netwerk neighbourhood kan komen :)).

Wat moet ik hier dan voor open zetten? En is er ergens documentatie over hoe VPN dan te configureren is op Linux zodat ik met standaard windows-2000 spullen met die VPN server kan praten? 'k Heb de search gebruikt, het resultaat is dat ik geen nieuwe topic open, maar even laat zien hoe sumier de kennis hierover op GoT te vinden is :'(

Kan iemand mij helpen?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 14:50 schreef Arjan_A het volgende:
*oud topic opent ipv een nieuwe te maken

Ik heb PPTP en PPPoE geinstalleerd en het draait ook.
Mijn ADSL loopt via de tunnel van MXStream.

Nu wil ik vanaf internet met Windows 2000 en VPN verbinding opzetten richting mijn Linux-bak (zodat ik ook lekker in mijn netwerk neighbourhood kan komen :)).

Wat moet ik hier dan voor open zetten? En is er ergens documentatie over hoe VPN dan te configureren is op Linux zodat ik met standaard windows-2000 spullen met die VPN server kan praten? 'k Heb de search gebruikt, het resultaat is dat ik geen nieuwe topic open, maar even laat zien hoe sumier de kennis hierover op GoT te vinden is :'(

Kan iemand mij helpen?
Je moet beginnen met een pptp vpn server op te zetten onder linux. Je kan daarvoor bijvoorbeeld poptop (zie freshmeat)gebruiken. Er staat toevallig deze maand een artikel hierover in de C'T (nee niet computer totaal), misschien een handig artikel.

• frosty1878
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 11:33
kijk eens op deze site: www.adsl4linux.nl

-- keep it clean

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Je moet beginnen met een pptp vpn server op te zetten onder linux. Je kan daarvoor bijvoorbeeld poptop (zie freshmeat)gebruiken. Er staat toevallig deze maand een artikel hierover in de C'T (nee niet computer totaal), misschien een handig artikel.
die pptp tunnel die men met ADSL gebruikt is niet gecrypt. FreeSWAN is een erg nette (lees : goed werkende) oplossing, alleen is de installatie een ramp.

Ik heb er inmiddels zelf RPMS van gemaakt, maakt het wat simpeler.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 18:21 schreef igmar het volgende:

[..]

die pptp tunnel die men met ADSL gebruikt is niet gecrypt. FreeSWAN is een erg nette (lees : goed werkende) oplossing, alleen is de installatie een ramp.

Ik heb er inmiddels zelf RPMS van gemaakt, maakt het wat simpeler.
Een pptp tunnel is wel degelijk gecrypt. Waarom zou je anders een pptp tunnel gebruiken :? .Microsoft's implementatie van pptp is in het verleden niet heel erg goed geweest, er zaten design fouten in. Intussen is de encryptie verbeterd en ik ben het helemaal met je eens dat de FreeSWAN encryptie veel beter is. Voordeel van pptp is dat je voor windows geen aanvullende software nodig hebt om vpn's te maken.
Pagina: 1