Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahp
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-07-2020
Hallo allemaal,

Ik wil een iPhone SE gaan kopen en vraag mij af: zijn er bepaalde voor- en nadelen verbonden aan de winkel die je kiest? Ik bedoel dan met name wat betreft service en garantie.

Voor mij is de keus tussen Apple zelf, Amac of een telefoon-provider (waarschijnlijk KPN i.c.m. abonnement).

Ik weet dat je sowieso standaard 2 jaar garantie krijgt en dat je in het eerste jaar zowel bij Apple zelf als bij het aankooppunt terecht kunt. Maar ik verwacht dat er verschillen zijn in de kwaliteit van de service.

Wat denken jullie? Waar zit je het best?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik zou voor Apple zelf gaan. Daar schijn je de beste service te krijgen. Zelf heb ik nog niets bij Apple zelf aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:41
Amac is zo een authorised service provider (of hoe het ook in Nederland noemt) dat wil zeggen dat ze herstellingen doen met originele onderdelen dus als je aanspraak maakt op garantie indien nodig zal alles naar behoren werken. De garantie is overal hetzelfde. Bij je provider zal je waarschijnlijk korting krijgen en bij Apple krijg je er een luxe zakje bij (Jipie). Het maakt dus eigenlijk niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Waar je je IPhone SE koopt maakt niet uit voor de garantie.

Als je echt goede service wilt hebben, neem dan Apple Care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:42
Als je je iPhone bij een provider koopt, kan je ‘m gerust 2 weken kwijt zijn bij een reparatie. Vind je dat chill? Bij Apple kan ie veel sneller gerepareerd worden (denk aan een dag of twee op dit moment) en Amac: tsja, daar zou ik alleen kopen als je niet dicht bij een Apple Store in de buurt woont. Er zijn wel Amacs die een interne reparatiedienst hebben maar dat zijn alleen deze locaties:
  • Breda
  • Den Bosch
  • Eindhoven Demer
  • Groningen
  • Rotterdam Lijnbaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09

Flipm0de

geen

Coolblue is volgens mij ook een officiele dealer die ook reparaties doet. Als die misschien net om de hoek zit en een apple store niet zou het een optie kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Flipm0de op 14-05-2020 09:25 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:06
Flipm0de schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:24:
Coolblue is volgens mij ook een officiele dealer die ook reparaties doet. Als die misschien net om de hoek zit en een apple store niet zou het een optie kunnen zijn.
Dacht dat ze authorized reseller zijn en geen Premium

Verschil:
authorized reseller wel verkopen geen eigen reparatie dienst
Premium ook een eigen reparatie dienst.

Bij Amac inderdaad iets langer wachten maar mijn ervaring is prima. Laatst nog een iPadPro met een enkele haarlijn barst ingeleverd en gewoon een vervangend exemplaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NayoNL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08-2020
Providers laten mobiele telefoons repareren via derden: Dynafix o.i.d. De ervaringen daarmee zijn wisselend. Google Dynafix maar eens. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Apple, al is de service van Apple ook niet meer wat ik gewend ben.

Vaak bieden providers wel korting aan als je via hun een mobiel koopt. Ik weet dat bij Vodafone dit vaak een paar tientjes is. Met dat geld - ik leg er wel wat op toe - koop ik dan Apple Care+. Uiteindelijk best een goede deal. Dan kan ik bij Apple aankloppen en is voor niet veel meer geld mijn telefoon ook via Apple verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahp
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-07-2020
Bedankt voor jullie antwoorden met nuttige informatie! Zo ben ik weer een stuk wijzer geworden.

Wat een slim idee van @NayoNL! Aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht. Bij KPN is hij zo'n 40 euro goedkoper, dus heb je omgerekend als het ware voor 60 euro AppleCare+ erbij (i.p.v. 100 extra).

Maar is AppleCare+ het wel waard voor die 60 euro extra? Het is voor 2 jaar, maar je hebt ook al standaard 2 jaar normale garantie. En als je dus bij Apple zelf koopt, ook met de service van Apple... Wat krijg je er met AppleCare dan nog bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Yahp schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:29:
Bedankt voor jullie antwoorden met nuttige informatie! Zo ben ik weer een stuk wijzer geworden.

Wat een slim idee van @NayoNL! Aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht. Bij KPN is hij zo'n 40 euro goedkoper, dus heb je omgerekend als het ware voor 60 euro AppleCare+ erbij (i.p.v. 100 extra).

Maar is AppleCare+ het wel waard voor die 60 euro extra? Het is voor 2 jaar, maar je hebt ook al standaard 2 jaar normale garantie. En als je dus bij Apple zelf koopt, ook met de service van Apple... Wat krijg je er met AppleCare dan nog bij?
Eigen schade verzekering eigelijk. Glasbreuk vooral.

[ Voor 3% gewijzigd door Snake op 14-05-2020 21:52 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06 16:46
Yahp schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:29:

Als je een creditcard hebt kan je gevruik maken van express replacement. Je krijgt dan direct een vervangend toestel toegestuurd en vervolgens stuur je de defecte iphone terug. Afhankelijk van het probleem dat je ervaart kan je dus rustig je gegevens overzetten maar anders heb je in ieder geval snel een vervangend toestel. De creditcard is nodig als borgstelling en in geval van eigen schade ook voor de betaling van de reparatie (deze optie is namelijk alleen beschikbaar via de support van Apple en niet bij de winkels als Amac, daar kan je alleen gebruik maken van de verlengde garantie en de eigen schade gevallen).

Bij AppleCare+ krijg je ook 2 eigen schade gevallen voor een gereduceerde prijs. Ik meen iets van 29 euro voor een schermreparatie of 99 euro voor andere schade.

Het grote verschil zal inderdaad in de beschikbare service opties zitten. Koop je hem bij de provider dan ben je na het eerste jaar volledig op hun aangewezen hetzelfde geld voor resellers zoals CB en de Amac. Koop je hem bij Apple zelf dan zijn hun volledig verantwoordelijk dus kan je hem altijd oplaten halen of naar een Apple store of servicepunt/reseller gaan.
Reparatietijd zal niet veel verschillen je bent hem gauw toch een hele week kwijt tenzij je in de buurt van een Apple store woont en deze weer open zijn natuurlijk. Al hoop ik dat je hun pas nodig hebt als de lockdown voorbij is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 12:04

Yor

Yor1313#2571

Amac is zwaar kut, om het maar plat te zeggen, qua reparatie en garantie. Was er vorige week en de verkoper daar moest nodig eens leren wat nou de rechten zijn van consumenten. Tevens zijn de repair tijden daar zwaar bedroevend, 14 dagen voor een batterijwissel, ja doei!

Providers sturen bijna allemaal inderdaad naar Dynafix. Nou, ik zal je vertellen, ik woon er 5 minuten fietsen vandaan, ken heel wat mensen die daar gewerkt hebben. Wegblijven, zowel voor werk als voor repairs.

CoolBlue weet ik niet zeker, maar aangezien de door mij bestelde wasmachine niet door het geadverteerde CoolBlue vrachtwagentje maar door één van DynaLogic werd bezorgd, gok ik dat ook zij reparaties uitbesteden aan Dynafix.

Apple heeft zijn eigen dienst, ergens in Tsjechië meen ik me te herinneren. Meestal heb je een iPhone binnen een week weer terug. En dan natuurlijk nog de herstelafdeling van de Apple Stores, waar er helaas te weinig van zijn in Nederland.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Yahp schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:56:
Hallo allemaal,

Ik wil een iPhone SE gaan kopen en vraag mij af: zijn er bepaalde voor- en nadelen verbonden aan de winkel die je kiest? Ik bedoel dan met name wat betreft service en garantie.

Voor mij is de keus tussen Apple zelf, Amac of een telefoon-provider (waarschijnlijk KPN i.c.m. abonnement).

Ik weet dat je sowieso standaard 2 jaar garantie krijgt en dat je in het eerste jaar zowel bij Apple zelf als bij het aankooppunt terecht kunt. Maar ik verwacht dat er verschillen zijn in de kwaliteit van de service.

Wat denken jullie? Waar zit je het best?

Alvast bedankt!
Was het niet zo dat als je bij een provider koopt, je het eerste jaar rechtstreeks bij Apple terecht kunt voor garantie en na het 1e jaar bij je provider? In mijn ervaring gaat het bij Apple zelf sneller. Telefoon kan zelfs bij je thuis opgehaald worden (is dat nog steeds zo?). Hooguit enkele dagen toestel kwijt. Bij derden moest ik zo'n 2 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Yahp Amac service is erg slecht, veel ervaringen van onder ogen gehad met niet willen dragen van conformiteit. men schuilt zicht achter Apple, en doet alsof zij de conformiteit moeten dragen. Je hebt als consument koper te maken met consumentenrecht, en niet met 2j verkopers- of fabrieksgarantie. de verkoper dient dit op zich te nemen. Mijn ervaring is dat direct kopen bij Apple de beste optie is, of elders moet het stukken goedkoper zijn. Dan kun je de afweging maken(amac is btw niet de enige die zo handelt. CB,Bol,MM, Wehk. etc zijn geen haar beter) Ja, er zijn ook mensen met goede ervaringen. Als ik de huidige prijzen bekijk van losse verkoop, zou ik bij Apple kopen. Als je verbonden zit aan Ab. upgrade/wissel moet je kijken wat voor jouw geval gunstig uitkomt. Let wel op bij afbetalen toestel, dat je boven de €240,- een BKR registratie krijgt.
oa bij BS kun je je maandelijkse aflossing verschuiven naar +- €10,-(2j)/ €20,- (pj)

(Apple-producten en de Nederlandse consumentenwetgeving)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 15-05-2020 16:14 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 07:08
Yor schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 02:04:
...
CoolBlue weet ik niet zeker, maar aangezien de door mij bestelde wasmachine niet door het geadverteerde CoolBlue vrachtwagentje maar door één van DynaLogic werd bezorgd, gok ik dat ook zij reparaties uitbesteden aan Dynafix.
...
Het ligt eraan... Ik heb wel eens kleine reparaties ter plaatse uit laten voeren, dus dan zit er geen derde partij tussen. Dat wil niet zeggen dat ze dat nooit doen natuurlijk :X

Mijn elektronica, ook van Apple komt nagenoeg altijd van Coolblue. Ik vind de service geweldig en ze gebruiken originele Apple-onderdelen én ze zijn meestal ook nog eens heel snel.

Tel daarbij (bij de SE is het dan goed timen) de Tweedekansjes bij op en je snapt waarom ik fan ben :)F
nee, ik werk er niet en heb er geen aandelen of andere voordelen

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
  • Laatst online: 19:02
Al twee keer een iPhone die bij de Apple store was aangeschaft laten vervangen. Één keer na twee jaar en één keer na drie jaar. Beide keren kosteloos nadat ik een beroep deed op het consumentenrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als Amac failliet gaat heb je ook een probleem. De kans dat de Apple store of een provider failliet gaat, is een stuk kleiner.
Volkan1984 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:18:
Als je je iPhone bij een provider koopt, kan je ‘m gerust 2 weken kwijt zijn bij een reparatie. Vind je dat chill?
Een provider moet een defecte iPhone zonder ernstige overlast repareren. Dus als het twee weken duurt, kun je een leentoestel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:42
GlowMouse schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:12:
Als Amac failliet gaat heb je ook een probleem. De kans dat de Apple store of een provider failliet gaat, is een stuk kleiner.

[...]

Een provider moet een defecte iPhone zonder ernstige overlast repareren. Dus als het twee weken duurt, kun je een leentoestel vragen.
Toch hebben ze die vaak niet. En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Volkan1984 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Toch hebben ze die vaak niet. En dan?
Dan zijn ze in gebreke, kun je schade vorderen, kun je de overeenkomst desgewenst ontbinden, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
Cool blue is volgens mij ook premium tegenwoordig, ze hebben het scherm van mijn SE binnen twee uur vervangen, met officiële garantie en dergelijke.

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 12:04

Yor

Yor1313#2571

GlowMouse schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:12:

[...]

Dat ligt er maar net aan wat de oorzaak van het defect is, toch? Ik bedoel, als jij hem laat vallen en het ding heeft een gebroken scherm, zijn ze niet in gebreke als ze 14 dagen rekenen voor een reparatie. Valt het ding spontaan uit elkaar zonder dat jij er schuld aan hebt, ja, dan kan ik jouw stelling wel volgen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Yor schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:27:
[...]

Dat ligt er maar net aan wat de oorzaak van het defect is, toch? Ik bedoel, als jij hem laat vallen en het ding heeft een gebroken scherm, zijn ze niet in gebreke als ze 14 dagen rekenen voor een reparatie. Valt het ding spontaan uit elkaar zonder dat jij er schuld aan hebt, ja, dan kan ik jouw stelling wel volgen.
Dat klopt, maar als je hem laat vallen, kun je hem laten repareren waar je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Laatst online: 19-06-2024
Ik heb slecht ervaring met Amac, maar dan vanwege levertijd van een bestelling. Op de site stond een artikel op voorraad met volgende dag levering, werd een week later pas geleverd. Kreeg de track&trace code pas 6 dagen na bestelling.
Pagina: 1