Dell XPS 15 7590 - Killer Wifi kaart/chip

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulwal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb een Dell XPS 15 7590 (februari 2020 gekocht). Hierin zit de Killer wifi kaart in. Online lees ik hier slechte ervaringen over en tevens merk ik thuis ook dat het bereik zeer slecht is terwijl ik nog geen 5 meter van de router zit. Nu wil ik gebruik maken van mijn garantie bij Dell en vragen of ze er een Intel wifi kaart kunnen inzetten.

Mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dit moet aanvragen?
Wat moet ik zeggen bij de service desk van Dell? Ik ben namelijk bang dat als ze de laptop testen, ze zeggen dat het product naar behoren werkt. Echter ben ik (zoals iedereen online) niet te spreken over de wifi verbding.

Ik heb de laatste software en driver updates uitgevoerd op mijn Dell, dus aan een update ligt het hoogstwaarschijnlijk niet.

Heb je ervaring met het proces, laat dit me dan weten.
Alvast bedankt voor alle tijd en moeite om mij te helpen :) :)

Met vriendelijke groet,
Juul van de Wal

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunki
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04 13:54
Hi Juulwal,

Ik weet niet hoe je dat bij Dell kan regelen. Je kan dit waarschijnlijk via het support gedeelte doen via de website of je kan de support lijn bellen.

Je zou het ook zelf kunnen doen. Youtube staat vol met guides hoe je dit moet doen. Hiet is een voorbeeld van een guide. Ik weet alleen nog niet welke wifi kaart ik het beste kan kiezen.Ik neig nu naar deze, maar ben nog verder aan het kijken:
pricewatch: Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro)

Hier een geschreven guide:
https://www.windowscentral.com/upgrade-wifi-dell-xps-15

[ Voor 22% gewijzigd door dunki op 15-05-2020 09:49 ]

Digital Marketing Expert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou even met Dell supprt bellen, die zien dit vast wel vaker voorkomen. Then again, dit is wat je besteld heb dus ben bang dat ze niet veel voor je kunnen doen.

Wat ik in een vergelijkbaar geval (HDD vervangen door SSD) heb gedaan is simpelweg de oude hardware bewaren. Mocht ie voor support moeten knal je er de oude chip weer in en stuur je hem zo op. Vervangen van een chipje is echt niet zo moeilijk, zeker als er geen soldeerwerk aan te pas komt en het onzichtbaar is dat ie vervangen is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juulwal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Hi dunki en The Eagle,

Beide hartstikke bedankt.
Ik ga Dell eerst bellen om te kijken wat ze kunnen doen en/of ze mogelijk zelfs een wifikaart naar me toe kunnen sturen zonder dat ik de laptop hoef op te sturen (zal niet lukken maar is het proberen waard).

Als er geen support is zal ik een zelf maar wat gaan 'tweaken' en er een geschikte wifikaart (6) inzetten.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Groeten, Juul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb je dan geen next business day support afgesloten? Dan komt er gewoon een mannetje langs. Als je slim bent doe je dat thuis. Dan zal de reparateur zelf ook de problemen opmerken en indien toegestaan de WiFi-chip vervangen door een Intel.

Ik heb trouwens absoluut geen juridische achtergrond maar is het zo simpel voor DELL om hier mee weg te komen bij een 1500+ euro kostende laptop? Als je nou een prul van 300 euro koopt, kun je verwachten dat er ergens op bezuinigd moet worden (lijkt me logisch zelfs dat de WiFi-chip bagger is, want dat staat niet in de advertentie of op het schap bij de MM. Een slechte processor of gpu daarentegen wel.). Maar als ik 1500+ euro uitgeef moet de WIFi in ieder geval goed werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:41
Die Killer wifi is toch gewoon op basis van een Intel chip? Alleen dan met slechtere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunki
Ik heb trouwens absoluut geen juridische achtergrond maar is het zo simpel voor DELL om hier mee weg te komen bij een 1500+ euro kostende laptop? Als je nou een prul van 300 euro koopt, kun je verwachten dat er ergens op bezuinigd moet worden (lijkt me logisch zelfs dat de WiFi-chip bagger is, want dat staat niet in de advertentie of op het schap bij de MM. Een slechte processor of gpu daarentegen wel.). Maar als ik 1500+ euro uitgeef moet de WIFi in ieder geval goed werken.
Ik snap je reactie heel goed. Dat heb ik zelf ook een beetje. Als je gaat googlen dan zie je dat er echt heel veel mensen problemen hebben met de wifi kaarten in de dell xps lijn. Het is inderdaad dezelfde chipset, dus het soms kan een andere driver versie ook helpen.

Bij mij werkt ie dus wel stabiel, alleen heel langzaam in verhouding tot andere apparaten die ik heb. Iets tegen Dell beginnen lijkt mij ook onbegonnen werk. Dat heeft alleen kans van slagen als je samen stappen neemt. Ik zorg wel dat ik support bel, zodat ze bij Dell ook weten dat dit een probleem is, maar meer dan dat ga ik niet doen. Dus ik kies zelf nu voor de "makkelijke" weg. Voor ca. 30 euro en wat van mijn tijd is het waarschijnlijk ook opgelost.

Digital Marketing Expert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunki
Ik kreeg net bij de Dell helpdesk de suggestie om een nieuwe windows installatie te proberen nadat alle andere checks gedaan waren en dan te kijken of daar het probleem mee opgelost was. Dat vond ik nogal omslachtig, dus heb ik een bootable USB met ubuntu gemaakt en dan zie ik ineens veel betere snelheden. Kennelijk heeft het toch ook iets met de software/drivers te maken en niet alleen met de hardware.

Digital Marketing Expert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
dunki schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Ik snap je reactie heel goed. Dat heb ik zelf ook een beetje. Als je gaat googlen dan zie je dat er echt heel veel mensen problemen hebben met de wifi kaarten in de dell xps lijn. Het is inderdaad dezelfde chipset, dus het soms kan een andere driver versie ook helpen.

Bij mij werkt ie dus wel stabiel, alleen heel langzaam in verhouding tot andere apparaten die ik heb. Iets tegen Dell beginnen lijkt mij ook onbegonnen werk. Dat heeft alleen kans van slagen als je samen stappen neemt. Ik zorg wel dat ik support bel, zodat ze bij Dell ook weten dat dit een probleem is, maar meer dan dat ga ik niet doen. Dus ik kies zelf nu voor de "makkelijke" weg. Voor ca. 30 euro en wat van mijn tijd is het waarschijnlijk ook opgelost.
Maar kun je dan niet gewoon een Intel driver gebruiken? Het is immers dezelfde chipset zeg je.
Pagina: 1