Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiePie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik zoek een?

Een opvolger van mijn Motorola One Vision. Ik merk dat ik vaker op mijn telefoon zit en daardoor mijn batterijen
sneller opgaan dus vandaar.dat ik een wat duurdere telefoon wil hebben.
Aangezien ik door de Corona crisis thuis zit. Kan de aanschaf worden uitgesteld tot een later moment

Wat is je budget?
Ik neem de telefoon in combinatie met een 2 jarig abonnement. Dus wil de telefoon maandelijks afbetalen.
Waarvan ik een 1/3 van de telefoon gelijk afbetaal. Ik dacht aan een bedrag van rond de €500 a €550

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Ik maak veel foto's dus een goede camera zou fijn zijn. Verder kijk ik regelmatig Netflix. Speel ik regelmatig
een spelletje. Regel mijn bankzaken en dergelijke merendeels op mijn telefoon. En gebruik ik vaak de GPS
Combinatie snelheid-batterij-schermkwaliteit vind ik belangrijk. Waar de batterij kwaliteit daar wel uitspringt

Wat heb je zelf al gevonden?

1. Samsung Galaxy S10+
2. Oneplus 8

Vanwege gedoe met Huawei en Amerika wil ik liever geen Huawei maar anders was de Huawei P30 pro
een goede kandidaat geweest

Welke vragen heb je hier nog over?

De Samsung lijkt mij een goede keuze. Maar omdat het een oudere telefoon is vraag ik me af hoe de
(beveiligings) Updates zijn. Samsung heeft nu een €100, retour actie waardoor hij in mijn prijs categorie valt

De Oneplus 8 is eigenlijk boven mijn budget maar aangezien ik kan wachten op de aanschaf hoop ik dat de prijs lager word

Verder ben ik benieuwd naar de Motorola Edge waarom? omdat mijn vorige 2 telefoons ook van Motorola waren. En ik er aardig tevreden mee ben. Maar omdat ik nu wat veeleisender ben geworden vraag ik me af of het een goede keuze is. Hij is pas volgende maand leverbaar dus er zijn nog geen reviews over te vinden.

Wat is wijsheid en hoe kijken anderen hier tegen aan, en heeft iemand goede argumenten om voor
het één of de ander te kiezen?.
Hoop dat het een beetje duidelijk is en anders vraag het me alsjeblieft. Kijk ik ergens over heen? hoor ik het
graag van je.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 00:46

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Wat is je budget?
Ik neem de telefoon in combinatie met een 2 jarig abonnement. Dus wil de telefoon maandelijks afbetalen.
Waarvan ik een 1/3 van de telefoon gelijk afbetaal. Ik dacht aan een bedrag van rond de €500 a €550
Als ik jou was kan je beter de grootste gedeelte van je toestel meteen betalen, alles bove €250 resterend wordt als een lening gezien en dit geeft tijdelijk een negatieve beeld, omdat je een BKR registratie hebt. Misschien niet handig als je van plan bent om een huis te kopen of een lening af te sluiten.

Motorola hoor ik zelf slechte verhalen over hun updatebeleid.

Samsung is erg open met hun update beleid, maar de software updates worden tenminste tot februari 2021 geupdatet. Dus je krijgt nog Android 11 en daarna stopt het.

Oneplus is een jaartje jonger en mogelijk kan je upgraden tot Android 12.

De pricewatch: Samsung Galaxy S10 Lite Zwart is misschien ook wel een leuke optie vanwege grote accu. Ondersteuning is tot januari 2022.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
is een gebruikt geen optie, staan er genoeg te koop in zeer nette staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TiePie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:50:
Ik maak veel foto's dus een goede camera zou fijn zijn.
De camera van de OP8 is vrij matig. De Pro-versie is heel goed maar die zit ver buiten je budget. Als een camera belangrijk is voor je zou ik met jouw prijsbereik een ander merk kiezen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiePie
Dutchredgaming schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Als ik jou was kan je beter de grootste gedeelte van je toestel meteen betalen, alles bove €250 resterend wordt als een lening gezien en dit geeft tijdelijk een negatieve beeld, omdat je een BKR registratie hebt. Misschien niet handig als je van plan bent om een huis te kopen of een lening af te sluiten.

Motorola hoor ik zelf slechte verhalen over hun updatebeleid.

Samsung is erg open met hun update beleid, maar de software updates worden tenminste tot februari 2021 geupdatet. Dus je krijgt nog Android 11 en daarna stopt het.

Oneplus is een jaartje jonger en mogelijk kan je upgraden tot Android 12.

De pricewatch: Samsung Galaxy S10 Lite Zwart is misschien ook wel een leuke optie vanwege grote accu. Ondersteuning is tot januari 2022.
Goed idee trouwens van je om mij te wijzen op de die BKR registratie helemaal niet aan gedacht. Bedankt hiervoor. Over de updates van de S10+ betekent dat dus dat ik nog ruim een jaar kan doen met die telefoon? Dan heeft €500 uitgeven ook geen nut dus.

Bedankt voor de tip van de S10 Lite neem ik mee in mijn overweging. Hoewel ik wel heb gelezen dat hij een plastic achterkant heeft.en vanwege de grootte van de telefoon vind ik dat wel een nadeel.

De Oneplus 7t pro heeft ook lang op mijn verlanglijstje gestaan maar omdat de 8 in dezelfde prijs categorie valt ben ik dus van mening dat die een betere optie is. Heb inderdaad gelezen dat de camera een min punt is. Maar volgens mij maakt hij nog altijd betere foto's dan mijn onevision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 07:07
Zelfde afwegingen gemaakt voor mijn vriendin. Uiteindelijk de OP7T gekocht. Past binnen je budget en werkt super vloeiend en goed. Accuduur is meer dan acceptabel en de camera ook echt een hele stap vooruit.

Zelf heb ik zojuist de realme x2pro binnen gekregen. Ook een prachttoestel maar niet te koop in combi met een abbonement in nl

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiePie
zwerfkater schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:46:
is een gebruikt geen optie, staan er genoeg te koop in zeer nette staat.
Ook over nagedacht, Heb al vaak 2de handse telefoons gehad in principe niks mis mee, maar wil nu graag iets nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiePie
NMe schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:55:
[...]

De camera van de OP8 is vrij matig. De Pro-versie is heel goed maar die zit ver buiten je budget. Als een camera belangrijk is voor je zou ik met jouw prijsbereik een ander merk kiezen.
Dat de camera niet de sterkste kant is van OP heb ik gelezen ja, Nu moet ik wel zeggen dat ik foto's gemaakt van mijn One Vision in principe prima vind. Dus veel slechter zal het toch niet zijn?

Over een ander merk kiezen ik ben nu internet aan het afstruinen voor info over de Realme, Oppo en de Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiePie
Sven2912 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:25:
Zelfde afwegingen gemaakt voor mijn vriendin. Uiteindelijk de OP7T gekocht. Past binnen je budget en werkt super vloeiend en goed. Accuduur is meer dan acceptabel en de camera ook echt een hele stap vooruit.

Zelf heb ik zojuist de realme x2pro binnen gekregen. Ook een prachttoestel maar niet te koop in combi met een abbonement in nl
Over de realme ben ik me nu over aan het inlezen, zeker interessant. Wil je mij op de hoogte houden van je bevindingen?
Hoe zijn de beveiligings updates van zulke Chinese merken? Dezelfde vraag eigenlijk over de OP7 hoe zijn daar de updates? Want dat is relatief toch een oudere telefoon. Is het dan niet handiger om een nieuwere te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 15:52
TiePie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:11:
[...]
Bedankt voor de tip van de S10 Lite neem ik mee in mijn overweging. Hoewel ik wel heb gelezen dat hij een plastic achterkant heeft.en vanwege de grootte van de telefoon vind ik dat wel een nadeel.
Het gaat niet om de achterkant, maar het frame hoe sterk de telefoon is. Glazen achterkant is zwaar en duur bij reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
TiePie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:41:
[...]
Hoe zijn de beveiligings updates van zulke Chinese merken? Dezelfde vraag eigenlijk over de OP7 hoe zijn daar de updates? Want dat is relatief toch een oudere telefoon. Is het dan niet handiger om een nieuwere te nemen?
Ik draai eigenlijk altijd op de laatste Android beveiligingspatch en krijg updates altijd erg snel. (Realme X2 Pro)

Voor Realme geldt (ten minste):
-1 Android upgrade voor alle telefoons.
-2 Android upgrades voor telefoons uit de Pro-series en X-series.
-24 maanden beveiligingsupdates. Elke maand in de eerste 6 maanden en elke twee maanden in de maanden 7-24.

De Realme 2 Pro (Android 8.1) krijgt in Juni Android 10, dus ze voldoen er ook aan. Daarnaast zij de CEO dat het bij de U- C- en Non-pro-series gaat om ten minste één update, omdat een paar Android 8 telefoons geen Android 10 zullen krijgen, maar volgens mij wilde hij niet uitsluiten dat dat in de toekomst verandert en ze ook 2 upgrades krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 07:07
De obeplus 7T is van oktober en de realme x2 pro is van novemver 2019. Relatief jong en nog een tijdje ondersteuning dus. Heb vanavond zitten spelen met de 7T en de x2 pro en moet zeggen dat ze beide zeer prettig aanvoelen. Razendsnel, lekker kale android en beide een prachtig scherm. Qua formaat zijn ze echt exact gelijk.

Enige verschil tot nu toe is dat de camera van de 7T net een stapje beter lijkt, met name in wat donkerdere situaties

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-06 21:48
Sven2912 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:37:
De obeplus 7T is van oktober en de realme x2 pro is van novemver 2019. Relatief jong en nog een tijdje ondersteuning dus. Heb vanavond zitten spelen met de 7T en de x2 pro en moet zeggen dat ze beide zeer prettig aanvoelen. Razendsnel, lekker kale android en beide een prachtig scherm. Qua formaat zijn ze echt exact gelijk.

Enige verschil tot nu toe is dat de camera van de 7T net een stapje beter lijkt, met name in wat donkerdere situaties
Dat dacht ik ook, maar mijn realme x2 pro neemt toch bijzonder goede foto's met de Gcam mod. Echt verbazingwekkend goed. En dat met een prachtig 90 hz scherm, 0-100% batterij in 35 min, naar mijn mening een prettige skin (Realme UI) etc etc. Zoveel bang for buck, daar kan Oneplus wat mij betreft niet aan tippen voor de behoorlijke meerprijs.

Mijn advies: overweeg de realme x2 pro! Geen afbetaling, maar een erg goede telefoon waarbij jij dus alleen een simonly kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiePie
Reeker schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 01:39:
[...]

Dat dacht ik ook, maar mijn realme x2 pro neemt toch bijzonder goede foto's met de Gcam mod. Echt verbazingwekkend goed. En dat met een prachtig 90 hz scherm, 0-100% batterij in 35 min, naar mijn mening een prettige skin (Realme UI) etc etc. Zoveel bang for buck, daar kan Oneplus wat mij betreft niet aan tippen voor de behoorlijke meerprijs.

Mijn advies: overweeg de realme x2 pro! Geen afbetaling, maar een erg goede telefoon waarbij jij dus alleen een simonly kunt nemen.
Ik las hier ergens op het forum dat realme met je meekijkt wat je uitspookt op internet. Dus dat is wel een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-06 21:48
TiePie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:29:
[...]

Ik las hier ergens op het forum dat realme met je meekijkt wat je uitspookt op internet. Dus dat is wel een tegenvaller.
Denk dat zulke verhalen over elke fabrikant bestaan. Als ik zo nadenk hadden we deze verhalen over Apple, Samsung, Oneplus recentelijk Xiaomi etc. etc.. Dus tenzij er hard bewijs voor is, zou ik het met een korreltje zout nemen. Ik gebruik persoonlijk een VPN wat veiliger voor mij 'voelt', maar dit is ook maar schijn aan het einde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
TiePie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Goed idee trouwens van je om mij te wijzen op de die BKR registratie helemaal niet aan gedacht. Bedankt hiervoor. Over de updates van de S10+ betekent dat dus dat ik nog ruim een jaar kan doen met die telefoon? Dan heeft €500 uitgeven ook geen nut dus.
Het is belangrijk om bij updates onderscheid te maken tussen android updates (nieuwe functionaliteit) en security updates (beveliging). De genoemde februari 2021 heeft betrekking op de android updates. In de regel geeft Samsung nu 4 jaar security updates op hun Galaxy S lijn, dus dat zou betekenen dat je tot feb 2023 goed zit.
Reeker schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 01:39:
[...]

De camera van deze telefoon wordt in de reviews matig gevonden. Als je dat belangrijk vindt ben je beter af met de S10. De security ondersteuning bij dit toestel is dus ook korter dan die van de bijna anderhalfjaar oude S10, die zou eind 2021 al kunnen stoppen voor de realme!

Hier een link met uitleg om de s10+ voor maar €503 te halen: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/samsung-galaxy-s10-144929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiePie
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:54:
[...]

Het is belangrijk om bij updates onderscheid te maken tussen android updates (nieuwe functionaliteit) en security updates (beveliging). De genoemde februari 2021 heeft betrekking op de android updates. In de regel geeft Samsung nu 4 jaar security updates op hun Galaxy S lijn, dus dat zou betekenen dat je tot feb 2023 goed zit.

[...]

De camera van deze telefoon wordt in de reviews matig gevonden. Als je dat belangrijk vindt ben je beter af met de S10. De security ondersteuning bij dit toestel is dus ook korter dan die van de bijna anderhalfjaar oude S10, die zou eind 2021 al kunnen stoppen voor de realme!

Hier een link met uitleg om de s10+ voor maar €503 te halen: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/samsung-galaxy-s10-144929
Shit deze week door omstandigheden niet op internet geweest. En waarschijnlijk dus de actie gemist. (De code pakt hem niet bij mij) Wel bedankt voor de tip!

Had ik toch een vraag over de s10+ Ondertussen is de telefoon bij wijze al volgens mij anderhalf jaar oud. Is het niet wijzer om een telefoon te kopen die wat jonger is? Of heeft dat niks te maken met leeftijd zoals bijvoorbeeld auto's die wat langer bij de dealer staan?

Verder had ik gelezen dat de Xiaomi Poco F2 binnenkort uitkomt. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Aan het begin van mijn zoektocht dacht ik dat ik beter geen Huawei kon nemen omdat ik dacht dat ze allemaal geblokt waren van google maar dit blijkt dus niet te gelden voor de P30 klopt dit?

Verder heb ik vandaag de S10 Lite in mijn handen gehad en was hier zeker over te spreken. De achterkant is dus van plastic in een metalen omhulling. Nu las ik wel in een review dat er aardig snel krassen op de achterkant kunnen komen Dutchredgaming wat zijn jou ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 00:46

Dutchredgaming

ICT Beheerder

TiePie schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:47:
[...]

[...]

Verder heb ik vandaag de S10 Lite in mijn handen gehad en was hier zeker over te spreken. De achterkant is dus van plastic in een metalen omhulling. Nu las ik wel in een review dat er aardig snel krassen op de achterkant kunnen komen Dutchredgaming wat zijn jou ervaringen?
Op de Galaxy A50 geen krassen gezien, maar de A50 wordt wel continu gebruikt met een screenprotector en een hoesje. (Standaard bij alle telefoons bij ons ;) )

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiePie
Na veel telefoons te hebben bekeken op internet en in winkels, Heb ik mijn oog laten vallen op de Xiaomi Poco f2 of op de Realme x50 pro.
Prijzen zijn iets hoger dan ik hier gezegd heb. Maar daar heb ik geen problemen mee. Misschien als ik nog wat meer geduld heb dan zakken de prijzen nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentoi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-06-2020
TiePie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:43:
Na veel telefoons te hebben bekeken op internet en in winkels, Heb ik mijn oog laten vallen op de Xiaomi Poco f2 of op de Realme x50 pro.
Prijzen zijn iets hoger dan ik hier gezegd heb. Maar daar heb ik geen problemen mee. Misschien als ik nog wat meer geduld heb dan zakken de prijzen nog wel.
Heb jij ondertussen al een keuze gemaakt? (en zo ja, welke en hoe bevalt die?)
Ik heb momenteel een oneplus 3 en twijfel voor mijn komende toestel ook tussen exact die telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiePie
Sentoi schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Ik heb momenteel een oneplus 3 en twijfel voor mijn komende toestel ook tussen exact die telefoons
Heb voor de Xiaomi Poco F2 Pro gekozen. Ten eerste omdat die gewoon in NL te bestellen was (belsimpel) Vind ik persoonlijk toch wat fijner mocht er was mis gaan. Dat vond ik zelf een heel belangrijk verschil.
Ten tweede omdat de batterijen met 4700 maH lekker groot zijn. Dat zijn voor mij de redenen dat ik voor de Poco F2 PRO heb gekozen.

[ Voor 29% gewijzigd door TiePie op 05-06-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 15:52
Sentoi schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:09:
[...]

De Poco is completer en heeft geen notch of punch hole. De Realme heeft sneller laden en hogere verversing van het scherm.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1557488;1526586/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
TiePie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:31:
[...]

Heb voor de Xiaomi Poco F2 Pro gekozen. Waarom vertel ik morgen. Morgen vertel ik waarom
Dus; Denvercoder9?
Pagina: 1