Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de computer die ik via een pc-prive project krijg zit een asus P4T moederbord.
Iemand al ervaringen met dit bord.
Komt een P4 1,8 Ghz op.

Ik moet voor vrijdag beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 18:54
wat wil je weten dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of iemand dit bord al heeft en of ie bevalt.
Ik kan voor Vrijdag nog beslissen of ik een ander bord erin wil, maar deze lijkt me wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Laatst online: 10-09 18:54
ja hij is wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te repareren is tie vrij brak vin ik...
En van die RIMM wordt je qua prijs natuurlijk ook niet gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hem met al 256MB erop, dus dat scheeld weer ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 21:48
Supports Intel Pentium® 4 1.4~1.5GHz processor
Uhhh geen p4 1,7Hgz ofzo?:((

Of moet ik dit niet te letterlijk opnemen? Stond op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Prima moederbord. Het is het snelste moederbord dat voor de Pentium 4 beschikbaar is.
De stabiliteit is ook uitstekend.
De lay-out is wel anders dan andere Pentium 4 mobo's. Er wordt een metalen plaat bijgeleverd waarmee het moederbord in een normale ATX kast kan worden ingebouwd.
Een P4 compatible voeding is natuurlijk wel nodig.

En zoals je in mijn signature ziet heb ik er een 1.70 GHz processor op zitten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mooi bord jah..de abit h7ii ofzo..is ook lekker maar de asus p4t is nog steeds de beste :P

en 1,8 gig hz is zeker niet mis!!.. vergeet neit winxp erop te zetten als ie uitkomt..anders is je p4 net een p3 lol
haha

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Er is trouwens een BIOS update (1005) beschikbaar die ondersteuning geeft voor P4 CPU stepping D (Type 0, Family F, Model 1, Stepping 2)

Voor de andere verbeteringen + download ga hierheen:
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_s423.html

Specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
Op woensdag 22 augustus 2001 19:47 schreef Tyrian het volgende:
Prima moederbord. Het is het snelste moederbord dat voor de Pentium 4 beschikbaar is.
De stabiliteit is ook uitstekend.
De lay-out is wel anders dan andere Pentium 4 mobo's. Er wordt een metalen plaat bijgeleverd waarmee het moederbord in een normale ATX kast kan worden ingebouwd.
Een P4 compatible voeding is natuurlijk wel nodig.

En zoals je in mijn signature ziet heb ik er een 1.70 GHz processor op zitten.
die metalen plaat wordt sinds enige tijd niet meer geleverd (althans ik heb navraag bij de distributeur gedaan)...

maar goed voor die plaat doe je het toch niet :)

A wise man's life is based around fuck you

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op donderdag 23 augustus 2001 19:57 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

die metalen plaat wordt sinds enige tijd niet meer geleverd (althans ik heb navraag bij de distributeur gedaan)...

maar goed voor die plaat doe je het toch niet :)
Ik vraag me dan af hoe de koeler gemonteerd moet worden. De extra bevestigingsgaten in een P4 compatible kast komen NIET overeen met de lay-out van de P4T!
Zou je dan een speciale P4T compatible kast nodig hebben??

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 12:18
nee hoor kan gewoon in een p4 kast

heb er hier 1 draaien, zonder problemen, ook met de cooler geen problemen bij montage

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey een topic van Bamboe zonder slotje :+

Anders zoek je eerst ff op google.com ofzo naar:

asus p4t review

geloof me gaat sneller. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P4T IS NIET HET BESTE!!

Het beste is de Abit TH7(II)-RAID. Die heeft veel meer features en een betere lay-out.

Let op!

De P4T komt als snelste uit alle tests, omdat die een FSB heeft van 100.33 en niet gewoon 100 dus in alle tests is hij net een beetje sneller dan zijn concurrenten en daardoor vind iedereen hem het beste terwijl dat maar 20
3DMark punten scheelt ofzo. Dus een hele smerige truuk van Asus. Terwijl het in praktijk NIKS uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 25 augustus 2001 01:38 schreef iefje het volgende:
P4T IS NIET HET BESTE!!

Het beste is de Abit TH7(II)-RAID. Die heeft veel meer features en een betere lay-out. Stabiliteit is ook beter.

Let op!

De P4T komt als snelste uit alle tests, omdat die een FSB heeft van 100.33 en niet gewoon 100 dus in alle tests is hij net een beetje sneller dan zijn concurrenten en daardoor vind iedereen hem het beste terwijl dat maar 20
3DMark punten scheelt ofzo. Dus een hele smerige truuk van Asus. Terwijl het in praktijk NIKS uitmaakt.
Interessant. Ik zie dat mijn FSB op 100.44 MHz staat. Maar de stabiliteit van dit moederbord is echt klasse!
Geen vastlopers gehad die aan dit moederbord te wijten waren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 10-09 13:28
Iefje, wat een onzin. De klok op je Abit draait gelijk aan die van Asus of ieder ander merk. Ik heb zelfs geconstateerd dat wanneer je varieert in merk en type van geheugen dat er kleine schommelingen zijn met getallen zoals jij vermeld. Met cijfers achter de komma dus. Je hebt gelijk dat er meer features op je bord zitten. Maar qua stabiliteit kan de Abit ook niet tegen de Asus op. Waarom denk je nou dat Asus nagenoeg overal beter uit de test komt?? Alleen maar vanwege jou vermeende "illegale" opvoertruc??

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 10:39 schreef johoo het volgende:
Iefje, wat een onzin. De klok op je Abit draait gelijk aan die van Asus of ieder ander merk. Ik heb zelfs geconstateerd dat wanneer je varieert in merk en type van geheugen dat er kleine schommelingen zijn met getallen zoals jij vermeld. Met cijfers achter de komma dus. Je hebt gelijk dat er meer features op je bord zitten. Maar qua stabiliteit kan de Abit ook niet tegen de Asus op. Waarom denk je nou dat Asus nagenoeg overal beter uit de test komt?? Alleen maar vanwege jou vermeende "illegale" opvoertruc??
Er is maar 1 soort Rambus RIMM, en je moet al heel veel meer gaan betalen wil je een anders merk dan Samsung. Zelf met Asus heb ik niet zo'n goede ervaringen meegemaakt. Met Abit wel. En de stabiliteit valt eigenlijk niet te vergelijken, want i850 systemen die crashen gewoon NIET dmv hardware tegenover al die kl*te k*t AMD die systemen die 80 graden worden en het van geen reet doen. :D Dus voor stabiliteit in een P4 moet je niet bij het merk zijn, maar gewoon bij de i850. :)

Maar het _is_ wel zo, dat de P4T een FSB heebt van ongeveer 100.33 of net wat hoger, en daardoor heeft hij in tests net 30 3dmarks meer, komt vast doordat Asus een andere FSB controller gebruikt.

Kortom: Alle borden zijn ongeveer even snel en even stabiel, dus je moet gewoon het bord pakken met de meeste features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik heb dit bord ook. Nog geen problemen gehad tot nu toe. De multiplier kan je trouwens niet wijzigen in het bios. Wel FSB, heb dat gedaan maar krijg hem niet op 133 MHz. Die bios update heb ik ook gezien, maar dat is een beta. Heeft iemand deze al geinstalleerd?
Voor je koelblok krijg je speciale klemmetjes.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 25 augustus 2001 10:39 schreef johoo het volgende:
Iefje, wat een onzin. Alleen maar vanwege jou vermeende "illegale" opvoertruc??
Tomshardware refereerde onlangs aan hetzelfde truckje van asus. Dus zo onzinnig is het niet.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 17:08 schreef bombadil het volgende:

[..]

Tomshardware refereerde onlangs aan hetzelfde truckje van asus. Dus zo onzinnig is het niet.
Jep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

ik haak dan maar ff in op het onderwerp

heb dus net een Asus P4T i845 (socket 478) gekocht
met natuurlijk een P4 :P

maar goed heeft iemand hier al ervaring mee ??
en deze socket is toch ook geschikt voor de nieuw P4 's ?

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

Op woensdag 22 augustus 2001 19:47 schreef Tyrian het volgende:
Ik wil toch even zeggen dat ASUS met die snelheid altijd een klein beetje valsspeeld ... ze maken snelle bordjes, maar om in sommige benchmarks net die 0.5% sneller te zijn loopt een ASUS bord een iets te hoge FSB (op 133 ongeveer 134)
met een 100 MHz (P4) bord zal het ook wel iets in die stijl zijn.
alles is dus relatief

edit : is blijkbaar eerder in de thread ook al opgemerkt, moet alles lezen in het vervolg...

JC

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Asus mag graag van alles hoog instellen, zo ook de spanning. Er zijn diverse Asus borden waar de 3.3V daadwerkelijk op 3,45V standaard ingesteld staat. Dit wordt her en der als een v.d. 'oorzaken' van Asus' bekende stabiliteit gezien. Eerlijk gezegd kan het mij nul komma nul boeien; als het bord stabiel én snel is (om wat voor reden dan ook) ben ik tevreden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude

DuronDude

Crazy Belgian

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:32 schreef abbadon het volgende:
Asus mag graag van alles hoog instellen, zo ook de spanning. Er zijn diverse Asus borden waar de 3.3V daadwerkelijk op 3,45V standaard ingesteld staat. Dit wordt her en der als een v.d. 'oorzaken' van Asus' bekende stabiliteit gezien. Eerlijk gezegd kan het mij nul komma nul boeien; als het bord stabiel én snel is (om wat voor reden dan ook) ben ik tevreden.
ja, maar als tweakers is het wel de bedoeling dat we weten hoe alles stabiel in te stellen ... asus moet volgt normaal de normen
waarom gebruikt met 3.3V als 3.45 stabieler is ?

als ze het doen, moeten ze het VERMELDEN vind ik.
want een "toevallige" afwijking is het niet.
net zoals iets bij de FSB optellen, je bord wordt er niet stabieler door, enkel een onmerkbaar beetje sneller in benches .... vind ik geniepig .. als het 133 is dan moet het 133 zijn en geen 134 (ik geloof dat Tom 134.00 als FSB kreeg op die asus)
Als alle fabrikanten het zouden doen zijn we weer bij 0

JC

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abit heeft toch ook dat "Abit Engineered" ofzo?

zie ook: http://www.tweakers.net/nieuws/18063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude

DuronDude

Crazy Belgian

Op dinsdag 28 augustus 2001 22:09 schreef iefje het volgende:
Abit heeft toch ook dat "Abit Engineered" ofzo?

zie ook: http://www.tweakers.net/nieuws/18063
ja, maar de default instellingen zijn nog steeds default.
je hebt enkel de mogelijkheid om er ver boven te gaan.

ASUS daarentegen werkt veel geniepiger en "buigt" de defaults zodat ze in een benchmark er iets sneller uit komen

JC

Pagina: 1