Toon posts:

Bufferen tijdens bekijken films

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• spiritguard
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-03 15:51
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met een gek probleem wat ik zo goed mogelijk ga proberen uit te leggen... |:(
Mijn vriendin heeft een laptop, deze laptop gebruikt zij voornamelijk voor het kijken van films en series, filmpjes en thuiswerken.
Wij wonen in een hoekhuis uit 1975(mogelijk later nog relevant) waarbij wij onze hobbykamer in L-vorm heeft op de eerste verdieping aan de voorkant van het huis.
De internetkabel van buitenaf komt bij ons binnen aan de achterkant van het huis op de begaande grond, hier staat de router ook. Dit is een Experiabox V10 van KPN.

De vorige bewoners hebben een ethernetkabel getrokken vanaf de router, naar de hobbykamer(Ik verwacht een kleine 20m aan kabel). Deze kabel gebruik ik voor onder andere mijn vaste PC en Synology server.
Op deze kabel heb ik tevens een simpele TP-Link TL-WR820N(https://www.action.com/nl-nl/p/dummy-3000032/) aangesloten voor een betere dekking. Ik krijg dit nog niet ingesteld als accespoint dus vandaar moeten we schakelen tussen 2 netwerken.
So far so good.

Nu wilde mijn vriendin op de hobbykamer een film gaan kijken via Videoland, hier begon het gedoe. Om de haverklap wordt er gebufferd waardoor het kijken van een film vreselijk wordt. Zelfs een simpel filmpje op YouTube werkte niet. Tijdens een speedtest krijg ik de volgende resultaten: Down: 38.7 Mbps, Up: 41.0 Mbps.
Diezelfde avond ging ze op bed zitten en had ze er geen last van , hier waren de resultaten van een speedtest: Down: 26.1 Mbps, Up: 34.5 Mbps. 8)7
Op het wifi netwerk van de Experiabox hebben we dit probleem niet.

Wat zou dit kunnen zijn?
Ik zie geen bewijs dat het aan de laptop zou kunnen liggen want het werkt wel in een andere ruimte, verder van de TP-Link vandaan en op het andere wifi netwerk.
Het lijkt mij ook niet aan de TP-Link te liggen want op dat netwerk werkt het wel in een andere ruimte.

Een optie die we hebben is een beter accespoint kopen maar dit geld geef ik liever pas uit als ik zeker weet dat het gaat werken, vandaar dat ik hier eerst de vraag plaats.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
https://tweakers.net/pric...9ba-ej052t/specificaties/
https://www.action.com/nl-nl/p/dummy-3000032/

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kwaliteit van video's verlaagd, dit verlengt de tijd tussen het bufferen maar werkt niet heel veel beter.
TP-Link gereset,

Ik hoop dat ik het enigszins duidelijk uit heb kunnen leggen.
Wie zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:46
Zowel de laptop als de Experiabox ondersteunen de wifi ac-standaard. Dit geeft een hogere maximale snelheid, waardoor er geen problemen optreden.

Dat dit wel gebeurd bij het netwerk van de TP link kan liggen aan de instellingen, of aan het feit dat de TP link niet genoeg data kan versturen voor de kwaliteit film die je vriendin wil kijken, of Videoland heeft een minimum snelheid nodig.

Had ze, toen ze op bed zat om een film te kijken, geen problemen op hetzelfde TP link netwerk? Of zat ze toen al op het netwerk van de Experiabox?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-03 13:34
Staan op de laptop beide WiFi-netwerken geconfigureerd? Kan het zijn dat de laptop blijft switchen tussen beide Wi-Fi-netwerken op die betreffende locatie om 'het beste bereik te behalen'? Of zijn de SSID's van beide netwerken gelijk waardoor er sowieso telkens gewisseld wordt tussen de TP-Link en Experiabox?

Misschien tijdelijk het WiFi signaal van de Experiabox uitzetten en testen of het probleem nog steeds voorkomt?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36

slaay

Natuurbeleven.com

Ja kan ook eens een command prompt openen en dan je Experiabox pingen:
ping 192.168.2.254 -t
Eventueel ip adres aanpassen, het -t commando zorgt er voor dat het commando blijft pingen.
Om het af te sluiten kun je control + c drukken.

Laat de laptop dan eens een half uur op de locatie staan waar Videoland vaak gaat bufferen. Zie je dan ook dat de response tijden omhoog gaan?

Dich bis echt unne foëzen haas

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 16:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan de ping ook naar een txt bestand laten gaan
Ping 192.168.2.254 -t >c:\loactie bestand.txt
Dan kun je daarna rustig bekijken

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• spiritguard
Dank jullie wel allemaal. Ik ga er vanavond mee aan de gang !
Ik laat jullie weten wat eruit komt

• spiritguard
Zojuist eens verschillende dingen uitgeprobeerd;

Zodra we op de slaapkamer iets aanzetten is de laptop verbonden met de TP-Link, dan hebben we geen problemen. De Experiabox heeft een te zwak signaal op de slaapkamer.

De laptop even laten bufferen op de plek helpt wel inderdaad.

Zodra ik ping naar de router krijg ik een gemiddelde respons van 10ms over 172 packages, maximale respons was 67 ms.

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-03 10:48

JapyDooge

NoxiousPluK

Dat lijkt inderdaad haast wel packet loss.

Als je een iets grafischer ping-weergave wil: https://github.com/DoogeJ/NetPing/releases

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-02 21:37
Wellicht dat de slaapkamer beter geïsoleerd is? Interferentie wil nog wel eens voor vage problemen zorgen, zoals bijvoorbeeld grote variatie in ping responses wat in de praktijk voelbaar zal zijn in wegvallend signaal en veel buffering. Die TP-Link kan alleen 2.4 Ghz wifi aan en die frequenties zitten sowieso vol met andere netwerken maar ook een hele stapel aan andere apparaten die allemaal daarop stralen.

Als ik jou was zou ik ergens proberen een (echt) access point op 5 Ghz dat ac(Wifi 5) aankan. Als je het online besteld heb je 14 dagen bedenktijd dus als het niet werkt kan het altijd weer terug en ik vermoed dat je door de grotere stabiliteit van de problemen af bent.

• spiritguard
Hoi allemaal,

Excuus voor de late reacties.
We hebben het probleem waarschijnlijk gevonden.
Mijn vriendin gebruikte een draadloze headset tijdens het kijken van series op de hobbykamer, deze zorgt waarschijnlijk voor een verstoord signaal van de wifi.
Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee