Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Solaredge omvormer HD-Wave aansluiten op Wifi mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:05
Mijn ouders hebben zonnepanelen besteld en geleverd gekregen door EnergieWonen. Die hebben vorige week alles geïnstalleerd en kregen de Solaredge HD Wave niet aangesloten op de Wifi in huis. Zij gaven mijn ouders de schuld: "u geeft ons het verkeerde wifi wachtwoord". Ze zouden nog eens terugkomen als het goede wachtwoord beschikbaar was. Als goede zoon heb ik dat opgezocht, maar nu weigeren ze terug te komen om het in te stellen (tenminste zonder bijbetaling), dus ben ik aan de slag gegaan.

Het blijkt echter - ook met het goede wachtwoord, niet mogelijk een verbinding te maken met het Wifi netwerkt huis. De foutmelding die komt is:

De stappen die ik onderneem voor het zover is:
mySolaredge app openen
de omvormer een tijdelijk wifisignaal laten opzetten en daarmee verbinden
Het configureren in de app starten
Het Wifi-netwerk zien en selecteren en het wachtwoord invoeren. En dan komt de foutmelding.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De Solaredge HD Wave Omvormer (de versie zonder Display) hangt op zolder
Een Sitecom WLR-5002 router achter een modem in Bridge Modem staat in de woonkamer
Een 2.4Ghz Netwerk "Network-Sally" met onderstaande instellingen (screenshot verwijderd ivm blur-fout)
Een Androidtelefoon met de app mySolaredge

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het Wifisignaal is op zolder prima. Meerdere telefoons, laptops en tablets hebben perfecte verbinding. Via de Wifi-Analyzer zijn veel concurrerende netwerken te zien, maar allemaal veel minder sterk dan het eigen netwerk.
Verbinding maken met een Hotspot op de telefoon werkt wel prima.
Ik heb de Wifiinstellingen veranderd (ander type versleuteling, ander wachtwoord) en WPS setup geprobeerd.
Ik heb de router opnieuw opgestart.

Omdat het wel lukt met een ander Wifinetwerk (Hotspot) vermoed ik dat het toch iets met de Wifi is en dat het dus weinig zin heeft het bedrijf onder druk te zetten terug te komen.
Maar ik weet even niet waar ik het zoeken moet. Moet ik verder met Wifiversterkers ofzo? Of wat kan ik nog proberen? Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

[Voor 7% gewijzigd door Patrick_6369 op 16-05-2020 12:55]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Alle reacties

• zxr king
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:22
Geen mogelijkheid om een UTP kabel te trekken? Standaard zit er geen WiFi antenne in de omvormer waardoor er een zeer slecht WiFi signaal beschikbaar is. Vaak ziet hij wel het netwerk maar verbinding maken en houden is een probleem. Of een WiFi antenne plaatsen in omvormer. Als je de kap losdraaiten verwijderd (de imbus schroefjes) dan wordt het bereik iets beter en zal je zien dat er geen antenne op zit.

Succes

• Patrick_6369
Er is wel een extra antenne op geïnstalleerd. In de app kan ik ook - bij het configureren - het Wifinetwerk zien. Zoals je in de screenshot kunt zien vindt de app/omvormer het signaal ook nog erg goed, want het symbooltje voor signaalsterkte is zo goed als vol.

Kabel trekken had ik ook al aan gedacht, maar is nogal een toer in een huis waar behalve in de woonkamer geen coax of internetaansluiting ligt...

• Rouske
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 24-11 18:33
Mac filtering staat in de router aan?
Of anders proberen met open netwerk?
Wellicht vind de omvormer het "-" in het SSID niks (lijkt me sterk, maar je weet het nooit).

[Voor 38% gewijzigd door Rouske op 14-05-2020 21:16]

3924Wp ZO(131°) 45°dak @ SE3680H PVoutput

• Patrick_6369
Dank jullie voor de tips.
Blijkbaar was het signaal op zolder toch te zwak. Met een kabel door het trappenhuis de Wifi-router naast de omvormer gezet en toen kreeg ik alles zo aangesloten.
Zelfs nu de router weer op zijn oude plek hangt, worden de gegevens in de app nog bijgewerkt. Blijkbaar moet het signaal voor de eerste verbinding een stuk sterker zijn dan later.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True