Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• brofist26
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 03-09-2020
Hallo,

Enkele weken geleden heb ik besloten om mijn grafische kaart up te graden. Ik heb voorlopig een AMD RX480 maar was op zoek naar een grafische kaart die op 1080p eenvoudig AAA games met hevige graphics zoals RDR2 en Cyberpunk 2077.

Ik heb gezocht voor een grafische kaart die samengaat met mijn huidige specs in mijn PC. Ik kwam uiteindelijk uit op de NVIDIA RTX 2070 Super Ventuc OC. Dit leek me een voldoende sterke kaart voor Ultra gaming op 1080p (Ook al maakt hij blijkbaar wat meer lawaai dan duurdere kaarten) voor een degelijke prijs van 600 euro.

Ik heb onder andere mijn RAM, Case, Power Supply, Moederbord, ... nagekeken om zeker te zijn dat mijn huidige specs samengaan met de Super Ventus OC. Op het eerste zicht leek me dit goed, maar ik heb toch mijn twijfels. Ik wil absoluut geen kaart kopen als dan blijkt dat bv. mijn power supply te weinig Watt is.

Power Supply: Corsair CX650M
Processor: Intel I7 6700K
RAM: 16GB
Moederbord: MSI Z170A Tomahawk AC
Case: NZXT S340

Zijn deze specs goed genoeg? En zijn er nog andere onderdelen die ik zeker moet bekijken vooraleer deze kaart te kopen

Alvast bedankt aan iedereen die me hiermee wilt helpen!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:38
Kan prima met die voeding. Je cpu zal eerder een bottlekneck zijn. Maar waarom geen RX 5700 (XT)? Alsnog heel veel sneller dan een RX 480 en stukken goedkoper dan een 2070 Super.

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:43

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Gaming in 1080P is wordt wel een Bottleneck.

Ik heb nu GTX 1660 Super met I5 6400 (jouw i7 is wel beter), maar dan kan het wel een bottleneck zijn.

Als ik jou was is een RTX 2070 pas van pas als je 1440p wilt gamen, maar dat betekent een nieuwe 1440p scherm.

Review QNAP TS-230 NAS

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:52
Voor RDR2 is een 5700xt zelfs sneller.
Hoeveel fps wens je te halen?

• brofist26
Ik was inderdaad aan het twijfelen tussen RTX 2070 Super en RX 5700 XT. Ray Tracing lijkt me wel cool maar is voorlopig nog heel slecht optimized wat tot lage fps kan leiden.

Als ik een RX 5700 XT neem, is er dan iets waar ik me zorgen om moet maken met de huidige specs? Neem ik dan best dual fan of triple fan?

• brofist26
Ik merk ook nu pas dat ik me versproken heb in de eerste post. Heb een 1440p scherm sinds enkele maanden. Geen 1080p

• brofist26
Als ik op zware AAA Games minstens 60 fps haal op Ultra ben ik echt wel tevreden. Het enige wat ik nu nog niet weet is hoe zwaar de bottleneck dan is als ik de RTX 2070 Super zou kiezen en hoe zwaar de bottleneck is als ik de RX 5700 XT zou kiezen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True