Hallo allemaal,
Het is al weer ongeveer 6 jaar geleden sinds ik mijn laatste computer heb samengesteld en het wordt weer tijd voor een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil kunnen surfen, mailen, Excelen ( databases van minimaal 80.000 regels ) en voornamelijk kunnen gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht zelf aan rond de 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige set up is deze:
Ik denk dat ik alleen mijn scherm meeneem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel van cities skylines, skyrim tot leauge of legends. Het zou dus wel fijn zijn als ik de komende jaren weer voorruit zou kunnen zonder me druk te hoeven maken om een upgrade.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb qua videokaart een voorkeur voor het Nvidea. Dit omdat mijn scherm Gsync ondersteund en het fijn zou zijn als ik dat zou kunnen gebruiken. Mochten er echter goeie redenen zijn om toch een ander merk te nemen dan sta ik daar voor open.
Op dit moment heb ik nog een oud toetsenbord die gebruik maakt van een PS/2-interface. Het liefste zou ik dat toetsenbord ook kunnen gebruiken. Ik weet alleen niet of dat met een simpele USB naar PS/2-interface convertor is op te lossen of dat er echt een poort op het moederboord moet zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als de kast redelijk stil is maar met een goeie / koele airflow. En het liefst een pc die weer een aantal jaren goed mee kan draaien.
Ga je overklokken?
Ik heb daar geen verstand van dus dat lijkt me niet zo verstandig.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het maken van de juiste keuzes voor ongeveer dit budget. Als het iets over budget heen gaat is dit niet erg maar ik wil het niet te gek maken. Ik vind het zelf altijd erg lastig om compatibiliteit van verschillende onderdelen te beoordelen en te bepalen wat het beste is voor de beste prijs.
Ik heb wat gekeken naar de bestbuy guide en ben ongeveer op dit uitgekomen:
Ik hoor graag jullie op en aanmerkingen.
Het is al weer ongeveer 6 jaar geleden sinds ik mijn laatste computer heb samengesteld en het wordt weer tijd voor een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil kunnen surfen, mailen, Excelen ( databases van minimaal 80.000 regels ) en voornamelijk kunnen gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht zelf aan rond de 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige set up is deze:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-4790 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-H97-HD3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 37,99 | € 37,99 |
1 | Behuizingen | Zalman Z11 Plus | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | AOC AGON AG273QCG Zwart | € 638,88 | € 638,88 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | Samsung SH-224DB | € 38,72 | € 38,72 |
1 | Voedingen | Seasonic M12II Evo 620W | € 74,95 | € 74,95 |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 930,44 |
Ik denk dat ik alleen mijn scherm meeneem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel van cities skylines, skyrim tot leauge of legends. Het zou dus wel fijn zijn als ik de komende jaren weer voorruit zou kunnen zonder me druk te hoeven maken om een upgrade.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb qua videokaart een voorkeur voor het Nvidea. Dit omdat mijn scherm Gsync ondersteund en het fijn zou zijn als ik dat zou kunnen gebruiken. Mochten er echter goeie redenen zijn om toch een ander merk te nemen dan sta ik daar voor open.
Op dit moment heb ik nog een oud toetsenbord die gebruik maakt van een PS/2-interface. Het liefste zou ik dat toetsenbord ook kunnen gebruiken. Ik weet alleen niet of dat met een simpele USB naar PS/2-interface convertor is op te lossen of dat er echt een poort op het moederboord moet zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als de kast redelijk stil is maar met een goeie / koele airflow. En het liefst een pc die weer een aantal jaren goed mee kan draaien.
Ga je overklokken?
Ik heb daar geen verstand van dus dat lijkt me niet zo verstandig.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het maken van de juiste keuzes voor ongeveer dit budget. Als het iets over budget heen gaat is dit niet erg maar ik wil het niet te gek maken. Ik vind het zelf altijd erg lastig om compatibiliteit van verschillende onderdelen te beoordelen en te bepalen wat het beste is voor de beste prijs.
Ik heb wat gekeken naar de bestbuy guide en ben ongeveer op dit uitgekomen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 97,60 | € 97,60 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Super Armor OC | € 489,29 | € 489,29 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 105,95 | € 105,95 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 91,41 | € 91,41 |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 111,93 | € 111,93 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.294,93 |
Ik hoor graag jullie op en aanmerkingen.