Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ghana fta kanalen op intelsat 901

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• blokkeer
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 18-06 23:45
Mijn vraag
...zie de satelliet op mijn ontvanger heb uitslag op een paar transponders maar na het zoeken zegt hij geen kanalen gevonden minimum eis is een schotel van 120 cm ik heb een gibertini 150 cm dus wat kan dat nu zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...tja wat een leek zoals ik kan paar keer zoeken en gefrustreerd raken

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Dat is op 27.5 graden West? en wat zoek je? C-Band of Ku-Band?
en ondersteund je ontvanger wel DVB-S2?

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07:14
blokkeer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:41:

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...tja wat een leek zoals ik kan paar keer zoeken en gefrustreerd raken
Die template is er niet voor niets |:(
Wat voor apparatuur heb je (lnb, ontvanger)? Waar heb je al op gezocht? Heb jij de schotel zelf uitgericht en zo ja hoe heb je dat gedaan? Heb je vrij zicht op de satelliet of staat er bijvoorbeeld een boom voor?

/edit
Aha, blijkbaar gaat het hier om een communicatiesatelliet, deze levert een verbinding met internet. Daar ga je dan geen televisie mee ontvangen.

/edit2
Intelsat 901 is vervangen voor Intelsat 37e. Dus als je op 27,5W graden west hebt gericht, dan zit je fout. 37e zit op 18,0 graden west. Daar ga je de Ghanese televisiekanalen vinden.

[Voor 41% gewijzigd door yodeluxe op 13-05-2020 20:47]

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• blokkeer
allereerst bedankt voor de reactie sorry voor de slordige vraagstelling twee dagen aan het klooien en zie nog niks maar ok .mijn ontvanger is een simpele sab titan micro se en de schotel is een gibertini 150 cm.ik heb zelf geprobeerd de schotel uit te richten dmv kompas en simpele satfinder dat leek wel goed te gaan en heb toen op de ontvanger afgestemd op intelsat901 oude naam maar er staat wel 18west bij dat leek mij ok, van de aangegeven transponders +/- 135 heb ik op een hand vol maar uitslag maar dacht op zijn minst toch iets te ontvangen maar nee..ok het is boven mijn pet maar wou de vrouw verassen(ghanese).ik dacht dat het net zo makkelijk zou zijn als mijn meter schotel op astra maar nee.c-band of ku is chinees voor mij hoopte alleen op simpele tips lnb is trouwens standaard en oud werkt goed op de andere schotel en op astra maar op de grote krijg ik niks binnen. alvast bedankt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
18 west is Intelsat 37e

misschien kan je even op lyngsat of kingofsat uitvogelen welke satelliet je daadwerkelijk moet hebben?

• blokkeer
dank je voor de info ,vraag mij toch af zou het niet aan de lnb kunnen liggen?bedoel kan je met standard lnb c band kunnen ontvangen? op lyngsat staat links boven Europe c band rechts boven America ku band.nou ik probeer morgen weer verder.

• SMSfreakie
  • Niet online
Voor astra etc gebruik je een KU band LNB iig..

die kan geen C band ontvangen zover ik weet..

en dan straalt de "beam" wel over europa? en niet alleen over afrika?

[Voor 27% gewijzigd door SMSfreakie op 14-05-2020 10:10]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True