ATAG vaatwasser start programma voordat de deur gesloten is.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxfordpelican
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:33
Sinds gisteren start mijn ATAG VA6111LTUU/A03 vaatwasser zodra ik het programma gekozen heb maar de deur nog niet heb gesloten.
Het is niet het continue afpompen bij het detecteren van water op de bodemplaat. Het programma wordt volledig afgemaakt. Ik kan tussendoor ook de deur openen en dan gaat hij vrolijk door.

Mijn vermoeden was in eerste instantie dat de vergrendeling van de deur niet meer werkt. Ik heb deze losgemaakt en de schakelaar doorgemeten. Deze lijkt normaal te functioneren, klep open is contact open en klep dicht is contact dicht.
Het gaat om deze vergrendeling:
https://www.europart.nl/a...525zt-vaatwasser-30630010
Het is gezien de leeftijd van de vaatwasser iets te prijzig om deze bestellen om te testen.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen of herkent iemand het probleem?

Ik heb ook nog gezocht en de klantenservice gevraagd naar een technische handleiding maar niet kunnen vinden of gekregen.

Beste antwoord (via InFamous op 14-05-2020 23:13)

Anoniem: 472287

Dikke kans dat de bekabeling die naar de stekker loopt, of het contact op de printplaat die naar de deurvergrendeling gaat dan ergens kapot is / sluiting maakt. Ik zou die kabel eens nalopen van begin tot eind om te zien waar het fout gaat.

Als hij ergens contact maakt, denkt de vaatwasser dat de deur constant gesloten is - of je schakelaar daar nu kapot, of nog intact is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Dikke kans dat de bekabeling die naar de stekker loopt, of het contact op de printplaat die naar de deurvergrendeling gaat dan ergens kapot is / sluiting maakt. Ik zou die kabel eens nalopen van begin tot eind om te zien waar het fout gaat.

Als hij ergens contact maakt, denkt de vaatwasser dat de deur constant gesloten is - of je schakelaar daar nu kapot, of nog intact is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oxfordpelican
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:33
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:39:

Dank voor de hint. Ik heb nog een paneel losgehaald zodat ik alle bekabeling wat beter kon zien. Vervolgens zag ik dat de aarde draad niet meer vast zat aan de deur van de vaatwasser. Eenmaal weer verbonden was het probleem verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

oxfordpelican schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Dank voor de hint. Ik heb nog een paneel losgehaald zodat ik alle bekabeling wat beter kon zien. Vervolgens zag ik dat de aarde draad niet meer vast zat aan de deur van de vaatwasser. Eenmaal weer verbonden was het probleem verholpen.
Goed nieuws! Fijn dat het opgelost is.