Alarminstallatie verwijderen/onklaar maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb thuis een Visonic Powermax Pro alarmsysteem, vorige bewoners hebben die laten hangen. Ik heb de gebruikerscode en de installatiecode.

Wij gebruiken het systeem nooit en ik wil hem nu permanent verwijderen aangezien ik het constante gezeur om lege batterijen in sensoren wat zat begin te worden. Het systeem wordt gevoed via zowel netspanning als een batterij waardoor ik niet simpelweg de stekker eruit kan trekken. Ik heb het voorpaneel geprobeerd te demonteren om bij de batterij te komen (conform instructies) maar dan gaat het alarm direct af zonder dat ik een mogelijkheid zie deze uit te zetten. De handleiding meld heel toevallig niet hoe je dit kan voorkomen of het alarm kan uitschakelen.

Ik kan nergens in de handleiding instructies vinden om het systeem te verwijderen, enkel om het te installeren. Lijkt er op dat ze niet willen dat je het systeem ooit nog verwijderd? De snelste optie lijkt hem met een hamer aan gort te slaan maar dat is wat drastisch en je moet volgens mij ook precies weten waar je moet slaan om hem zo snel mogelijk stil te krijgen.

Iemand enig idee hoe ik van dit systeem af kom?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
Stekker en batterij eruit dan is ie stil lijkt me?
Hoeveel werk is batterij nu je paneel er al af hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Wat als je de netvoeding loskoppelt, vervolgens het voorpaneel los haalt en de accu ontkoppelt.
Zit je even in het alarm en daarna is het stil.

Waarschijnlijk krijg je een sabotage alarm als je nu bij de batterij bent omdat je geen installateurs code hebt.

Bla Bla Bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:37
Tsurany schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:11:
Ik heb het voorpaneel geprobeerd te demonteren om bij de batterij te komen (conform instructies) maar dan gaat het alarm direct af zonder dat ik een mogelijkheid zie deze uit te zetten.
Oordoppen in en even 30 seconden volhouden? Met de accu afgekoppeld zal het wel weer stil zijn. :P

Of eerst de bedrading naar de sirene doorknippen. Dan gaat er ook ongetwijfeld iets piepen maar dat heeft een prettiger volume.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 17:42
Kun je niet iets met die installer code?
Dat je eerst in de installer mode moet voordat je hem open mag maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
99ruud99 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:15:
Stekker en batterij eruit dan is ie stil lijkt me?
Hoeveel werk is batterij nu je paneel er al af hebt?
Ik schrok me de tandjes van die herrie dus heb hem direct weer dicht gezet.
Xander schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:17:
[...]

Oordoppen in en even 30 seconden volhouden? Met de accu afgekoppeld zal het wel weer stil zijn. :P

Of eerst de bedrading naar de sirene doorknippen. Dan gaat er ook ongetwijfeld iets piepen maar dat heeft een prettiger volume.
De interne sirene is van een dusdanig volume dat je al bijna gek wordt.

Ik hoopte dat er een betere optie zou zijn dan oordoppen in en zo snel mogelijk demonteren.
jorritv schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:22:
Kan niks vinden in de handleiding. Geen onderhoud modus of iets dergelijks.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

jorritv schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:22:
Dit. Ga eens het installateursmenu in. Daar kom je vast wel wat tegen waarmee je de sabotagebeveiliging kunt uitschakelen.

Edit: wat gebeurt er als je de installateurscode invoert op het paneel? Wat boeit een handleiding nou :?

[ Voor 13% gewijzigd door evilution op 13-05-2020 18:31 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Laatst online: 23:09

Wish

ingwell

Tsurany schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:29:

[...]

Kan niks vinden in de handleiding. Geen onderhoud modus of iets dergelijks.
Access to any desired partition is achieved through
the use of an individual code or proximity tag. It is not
possible to access the INSTALLER MENU if one or
more partitions are in the AWAY or HOME modes.
pagina 9 in https://www.visonic.com/D..._Partition_II_D302542.pdf

Ik vermoed dat die er dus wel is :)

Kijk eens in de installer guide?

[ Voor 11% gewijzigd door Wish op 13-05-2020 18:34 . Reden: installer guide toegevoegd ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Het menu wordt tamelijk goed beschreven. Pagina 16 roept iets over sabotagebeveiliging aan of uit. Als je die op uit zet kun je gaan demonteren :)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 18:56
Stekker eruit en wachten tot de accu leeg is?
Gepiep door het gebrek aan netspanning kun je stoppen door nog een keer te disarmen op HOME status.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jim423 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:43:
Stekker eruit en wachten tot de accu leeg is?
Gepiep door het gebrek aan netspanning kun je stoppen door nog een keer te disarmen op HOME status.
Dit ben ik nu aan het volgen. Heb in het menu wel apart de waarschuwingen uit moeten zetten aangezien hij een paar uur na het disarmen anders weer verder gaat. Over een tijdje eens kijken wat de status is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 18:56
Kan best wel even duren, maar morgen moet het dan wel over zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Heb er even geen aandacht meer aan besteed maar hij is nu keurig leeg :)

Laat hem nu gewoon hangen, hij piept niet meer en dat is afdoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuurjans
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06-2024
Dank

[ Voor 99% gewijzigd door stuurjans op 23-05-2022 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
@stuurjans als je de stekker er uit trekt dan geeft hij om de zo veel tijd een piep om dit aan te geven, er gaat geen alarm af.
Dit piepje is in het menu uit te zetten waardoor je niks hoort en langzaam de batterij leeg loopt.

Pagina: 1