Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw access point

Pagina: 1
Acties:

• Roald_
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 29-05 19:21
Op dit moment woon ik op een gehuurd appartement (~ 120 m2) en is mijn setup als volgt:
* Router van provider in de berging (voorziet deel A van appartement van wifi)
* Powerline in berging en in bureau
* Eenvoudige TP-Link router in bureau die als access point gebruikt wordt (voorziet deel B van appartement van wifi) en waarop mijn desktop met kabel is aangesloten

Ik ben er mij van bewust dat dit geen ideale setup is, maar doordat we weinig kunnen aanpassen in het appartement, we het hier willen beperken tot een router en een access point en ik de desktop via een kabel heb aangesloten, is het dit geworden.

De TP-Link router heeft echter af en toe problemen waarbij wifi weg valt. Dit is pas terug in orde is wanneer je de router aan en uit zet. Daarom zou ik deze willen vervangen door een access point, liefst van een systeem wat later nog uit te breiden valt zodat ik dit kan uitbreiden als we zouden verhuizen (wellicht in komende jaren). Dan zou ik graag meerdere access points combineren waarbij je automatisch verbind met het juiste access point naar gelang de ruimte, aangesloten door er een kabel naar te trekken en gevoed via PoE.

Aangezien ik mijn desktop met een ethernet kabel wil aansluiten, denk ik dat ik de volgende opties heb:
* Access point met 1 ethernet poort + switch tussen powerline en access point
* Access point met 2 ethernet poorten

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

Ik kom vooral Ubiquiti UniFi vaak tegen, valt bijvoorbeeld een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aan te raden voor mijn situatie (in combinatie met een switch tussen powerline en dit access point) of is dit meer gericht naar gebruikers die meer opties vereisen?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True