Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Subwoofer op receiver aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Joeri_V
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-03 10:07
Beste,

Ik heb me rot gezocht, maar ik kom er niet uit. Momenteel heb ik mijn PC via HDMI naar de receiver gelust die het videosignaal naar mijn monitor stuurt. Ik heb een 5.1 setje waarvan ik de speakers op de receiver heb aangesloten (zie foto). De subwoofer draad is ook een 'speaker wire', die ik niet op mijn receiver heb. Hoe kan ik toch de subwoofer aansluiten? Kan dat bijvoorbeeld door

https://www.amazon.com/Ca...C8UO2A?ref_=fsclp_pl_dp_5

zoiets te kopen en dat aan te sluiten op de 'pre out' subwoofer aansluiting?

Ik hoor het graag!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-04 20:19

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Laten we eens beginnen met wat voor subwoofer het is...
Pre out voor subwoofer is nl. een low level uitgang, daar heb je een actieve sub met eigen versterker voor nodig.

Kan aan de foto verder ook niet zien of er verder naar rechts nog aansluitingen zijn voor een sub...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• ToFast
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:04
Nee, een preout of sub uitgang levert geen vermogen. Dan moet je sub een ingebouwde versterker hebben, wat weer meestal het geval is bij vele 5.1 setjes.

• Joeri_V
Bedankt voor je reactie. Verder rechts zijn er alleen nog twee aansluitingen voor surround back. Het gaat om een passieve subwoofer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:59

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Joeri_V schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:05:
Het gaat om een passieve subwoofer.
Dan heb je grofweg drie opties:
  1. Je maakt de subwoofer actief door er een losse versterker voor te kopen.
  2. Je koopt een receiver die een uitgang heeft voor een passieve subwoofer.
  3. Je koopt een geheel nieuwe subwoofer.
Ik zou voor optie drie gaan. Geld steken in setjes met passieve subwoofers is het eigenlijk niet waard waardoor optie één eigenlijk zonde geld is. Met optie twee ben je wel gered maar biedt niet heel veel meer als je al een receiver hebt. Met optie drie heb je meteen de kans om een goede subwoofer te halen waarmee je deze en ook een toekomstige set van een goed fundament kan voorzien.

Edit:
Dit vraagstuk is al vele malen vaker voorgekomen en besproken op GoT. Mocht je voor Optie 2 willen gaan, in de andere topics zijn de receivers genoemd die eventueel kunnen.

[Voor 10% gewijzigd door FeaR op 13-05-2020 17:14]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Joeri_V
Bedankt voor de reacties. Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing, dus ik ga zoeken naar een budget subwoofer.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:25

Koeitje

Back-up tiems now?

Een Behringer of Crown PA versterker kost niet zoveel en die kan op je subwoofer uitgang (crossover regelen in je receiver). Maar als de subwoofer onderdeel is van een 5.1 setje zal het waarschijnlijk niet zoveel voorstellen en ben je inderdaad beter af om gewoon een echte subwoofer te kopen.

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19:46
Koeitje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:53:
Een Behringer of Crown PA versterker kost niet zoveel en die kan op je subwoofer uitgang (crossover regelen in je receiver). Maar als de subwoofer onderdeel is van een 5.1 setje zal het waarschijnlijk niet zoveel voorstellen en ben je inderdaad beter af om gewoon een echte subwoofer te kopen.
Als je van het geluid van een ventilator en lichte ruis houdt is dat een goede optie. Die versterkers zijn gebouwd om zwaar belast te worden dus beschikken over goede koeling.

De TS is beter af mee een kleine active subwoofer of een goedekope versterker die hij tussen zijn receiver subwoofer pre out en subwoofer inzet.

• Joeri_V
Ik heb besloten om voor een goedkope home cinema set te gaan. Het is allemaal niet heel spannend, maar voldoet wel aan mijn eisen (5.1 voor gaming).

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:25

Koeitje

Back-up tiems now?

Luuk013 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Als je van het geluid van een ventilator en lichte ruis houdt is dat een goede optie. Die versterkers zijn gebouwd om zwaar belast te worden dus beschikken over goede koeling.

De TS is beter af mee een kleine active subwoofer of een goedekope versterker die hij tussen zijn receiver subwoofer pre out en subwoofer inzet.
Die koeling schakelt alleen in bij die zware belasting ;).

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:09
Als je met een goedkoop setje een all in one pakket bedoeld met passieve subwoofer, hou er dan wel rekening mee dat als er iets kapot gaat je meestal alles weg kan donderen :)

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19:46
Koeitje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:58:
[...]

Die koeling schakelt alleen in bij die zware belasting ;).
In mijn drive in show tijd (8 jaar geleden) begon de ventilator met blazen bij het aanzetten van de schakelaar.

Zowel bij mijn actieve RCF 4 pro 8003 subwoofers als bij mijn losse versterkers en dan zal ik maar niet beginnen over de dap soundmate 3... Er zal ondertussen wel het een en ander veranderd zijn al ken ik de Berhinger EP2500 versterkers wel.. die werden vaak gebruik in combinatie met de B1520 en B1800x uit mn hoofd.

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je echt je setje wilt behouden kun je ook een goedkope subwoofer amp kopen:

https://www.amazon.nl/Nob...id=pla-909854023592&psc=1

Of je bouwt er een in de subwoofer:
https://www.conrad.nl/p/v...sterker-bouwpakket-078046

[Voor 12% gewijzigd door Fairy op 14-05-2020 19:26]

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03-06 08:24
Joeri_V schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:30:
Ik heb besloten om voor een goedkope home cinema set te gaan. Het is allemaal niet heel spannend, maar voldoet wel aan mijn eisen (5.1 voor gaming).
Je gaat jouw topklasse receiver toch niet vervangen voor een low budget home cinema setje? En dat zou goedkoper zijn dan een losse actieve sub?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• luuksnijmegen
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12-06 00:14
Wat @yodeluxe zegt. Je hebt een mooie receiver, koppel daar een leuke 2e hands actieve sub aan en je kunt gaan!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True