Beste,
Al een tijd speel ik met de gedachten om zonnepanelen aan te schaffen. Tot nu toe heeft het (in de toekomst) afbouwen/afschaffen van de salderingsregeling mij tegengehouden maar ik overweeg nu toch om 'de stap' te maken. Ik ben echt een leek op het gebied van dergelijke systemen, ik heb een aantal offertes aangevraagd en wil jullie advies vragen voor mijn situatie, om deze offertes mogelijk beter te kunnen plaatsten. Wat het voor mij lastig maakt is dat ik het geheel in 2 stappen wil uitvoeren, eerst de schuur en vervolgens het huis, wat betekent dit voor bijv. de omvormer en aansluitingen in de meterkast?
Mijn situatie:
Verbruik p/j: 3700Kw
Geen elektrische auto(wel fietsen
) of warmtepomp, ook geen plannen
Dak: schuur, plat, 10x4m, Z/ZW oriëntatie. + in de toekomst dak van woning
Meterkast geschikt??
Wensen: Dak van schuur optimaal gebruiken, bij voorkeur all black panelen omdat ze vol in het zicht liggen. Mogelijkheid om de set later uit te breiden door dak van woning te gebruiken.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AgaUKo1208Xz3sanvj4uLBl0.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/zjRc5NAhBOr2kTsIxQXbOr8I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YUdBJogBu127Os4bQLO2w6gO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NSgSn22Q3XXCl4Cmb7sP6s0h.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand mij in de juiste richting sturen? Bvd en mvg
Al een tijd speel ik met de gedachten om zonnepanelen aan te schaffen. Tot nu toe heeft het (in de toekomst) afbouwen/afschaffen van de salderingsregeling mij tegengehouden maar ik overweeg nu toch om 'de stap' te maken. Ik ben echt een leek op het gebied van dergelijke systemen, ik heb een aantal offertes aangevraagd en wil jullie advies vragen voor mijn situatie, om deze offertes mogelijk beter te kunnen plaatsten. Wat het voor mij lastig maakt is dat ik het geheel in 2 stappen wil uitvoeren, eerst de schuur en vervolgens het huis, wat betekent dit voor bijv. de omvormer en aansluitingen in de meterkast?
Mijn situatie:
Verbruik p/j: 3700Kw
Geen elektrische auto(wel fietsen
Dak: schuur, plat, 10x4m, Z/ZW oriëntatie. + in de toekomst dak van woning
Meterkast geschikt??
Wensen: Dak van schuur optimaal gebruiken, bij voorkeur all black panelen omdat ze vol in het zicht liggen. Mogelijkheid om de set later uit te breiden door dak van woning te gebruiken.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AgaUKo1208Xz3sanvj4uLBl0.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/zjRc5NAhBOr2kTsIxQXbOr8I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YUdBJogBu127Os4bQLO2w6gO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NSgSn22Q3XXCl4Cmb7sP6s0h.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand mij in de juiste richting sturen? Bvd en mvg
:strip_exif()/f/image/vpPAmvplgP7gdPTsr0PUBY2p.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/heHB5pBHFsl9OykhIb35oBzu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B1p12RBCwLWXLNwOKDH8NxjB.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/kq86pAcpESd3Z2HmifAW31TS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/YxB2dNHCxH86PUOxDQb8vh5P.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BZwvLGj9YCX7Q6Ync7CuKZMV.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/XGuz3hNdEDoSgBBpiVhDe24b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XzhRrfeZKBizTiFqffn9fxuq.jpg?f=fotoalbum_large)