Toon posts:

Outlook Web Acces wit niet werken???

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Outlook Web Acces (OWA) wil niet werken, ik heb een Exchange 5.5 server met SP 3 en IIS 4.0, telkens als ik mijn mail via de browser wil bekijken geeft ie deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/denteuling/OWA.bmp

Is het hier iemand gelukt om OWA werkend te krijgen met NT 4.0 ????????

Zouden jullie me AUB willen helpen, ik ben al 4 dagen bezig?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, dat plaatje werkt in ieder geval niet hoor...

Je kunt geen plaatjes van een FTP-server af invoegen, zal je ff ergens op een http adresje moeten zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Zo is het beter, nietwaar? Heb jij het toevallig ooit geprobeert Negotiator? met dat OWA?

Verwijderd

ik zie geen melding hoor :) typ hem ff over ofzo :)

• Hugo
  • Laatst online: 22-08 23:53
SP4 voor exchange 5.5 downloaden kan helpen. Tenminste dat deed het bij mij...

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 19:06 schreef fkooman het volgende:
ik zie geen melding hoor :) typ hem ff over ofzo :)
Hoe bedoel je, ik snap je reactie niet???

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 19:45 schreef keepitcool het volgende:
Hoe bedoel je, ik snap je reactie niet???
Euhm, dat het een uur duurt voordat het plaatje eindelijk wordt weergegeven en tot de melding wordt weergegeven zie je natuurlijk niets.

In de foutmelding staat:
Microsoft Exchange Server is niet beschikbaar of de HTTP-service is uitgeschakeld door de beheerder. Probeert u het later nog eens.

Verwijderd

webacces moet je aanzetten in IIS toch ?

kijk ff of ie wel op de goeie poort draait
(MMC)

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:47
Welk SP heeft NT? Met security roll-up? Nog andere hotfixes geïnstalleerd?

En zoeken in de knowledgebase en technet sites van Microsoft wil ook wel eens helpen. Grote kans dat je daar iets tegenkomt met 'logon locally' rechten. Daar had deze melding geloof ik vaak mee te maken.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
mm... ever heard of JPG of GIF???

170Kb BMPtje.. fijn voor de modemmers :)

Verwijderd

Topicstarter
Plaatje staat nu op andere server, dus sneller

NT gebruikt SP 6a, exchange SP 4

Verder heb ik alle hotfixes voor IIS 4 toegepast die ik kon vinden ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ennuh..
Draait je IIS service ??

Kan je wel gewoon een internet explorer sessie opnenen naar de server zelf ?
http://servername/

Ik heb het al meerdere malen geinstaleerd, en deze melding heb ik nog nooit gekregen.

Suc6
gr
CyberJ

• Equator

Equator

Crew Council

Wat ook nog kan is dat je in de Excahnge server zelf het http protocol hebt uitgeschakeld, kan je controleren in de Excahnge server manager, onder configuration/protocols..oid.

Suc6
gr
CyberJ

Verwijderd

Topicstarter
Dit is zeg maar wat er gebeurd, gevonden op technet, maar dit staat allemaal goed!?! Dit ei jij trouwens ook al

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q174/7/09.ASP

Of deze, dit had ik ook allemaal al gedaan:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q180/4/17.ASP

Ik snap het niet meer???

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik net ontdekte is dat als ik inlog op de server en het dan probeer, dan werkt het wel. Maar ik wil dit vanaf clients kunnen.

Verwijderd

DNS ?? mx record ??

via je clients , gebruik je een proxy server

zoja heb je dan alleen webproxy of ook socksproxy ??

heb je dan in je browser-config het ipadres van exchange server ingegeven

etc
etc

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan gewoon in m'n browser typen:

http://192.168.1.1/exchange

Dan krijg ik zo'n geel outlook scherm. Als ik dan een alias, gebruikersnaam en wachtwoord invul, dan krijg ik deze melding!?!?

Verder Gebruik ik MS Proxy Server 2.0 en op deze server zit ook exchange. (dus 192.168.1.1)

Verwijderd

Topicstarter
In een van de links van technet stond iets over "DS site Administration," dit heb ik niet bij mijn exchange server configuratie staan...?

• Equator

Equator

Crew Council

Las je het wel kan vanaf de server zelf, dan moet je maar eens kijken in de configratie van IIS. Kijk in de directory exchange, of er misschien een IP access rule op staat, zodat alleen de localhost er bij mag, die kan je dan veranderen. Wat ook naar te kijken valt,(heeft niets met je probleem te maken geloof ik) is om het defalt domein te selecteren, dan weet IS in welk domein hij moet valideren. Dit vindt je onder:
De properties van "exchange" web dir., tabblad Directory security, anonymous access and authentication control, klik de edit button, select Basic authentication (password is sent in clear text), en klik de edit button om een default domein te selecteren.
In het tabblad Directory security, vind je ook IP address and domein name restriction,
Daar moet aanstaan, "by default all computers are " GRANTED access

Suc6
gr
CyberJ

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 11:29 schreef CyberJ het volgende:
Las je het wel kan vanaf de server zelf, dan moet je maar eens kijken in de configratie van IIS. Kijk in de directory exchange, of er misschien een IP access rule op staat, zodat alleen de localhost er bij mag, die kan je dan veranderen.
hoezo de directory exchange, waar kan ik die vinden?
O ja, stom natuurlijk onder default website |:(

<blockquote>
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Wederom een sterk staaltje omhoogschoppen, hiervoor ben je al meerdere keren gewaarschuwd. Dit moet écht ophouden nu. Je replies zijn verwijderd en bij dit bericht als edit ingevoegd, voortaan zelf doen svp. </font>
<hr color="FF0000" size="1">
</blockquote>
Op dinsdag 07 augustus 2001 11:29 schreef CyberJ het volgende:
Las je het wel kan vanaf de server zelf, dan moet je maar eens kijken in de configratie van IIS. Kijk in de directory exchange, of er misschien een IP access rule op staat, zodat alleen de localhost er bij mag, die kan je dan veranderen. Wat ook naar te kijken valt,(heeft niets met je probleem te maken geloof ik) is om het defalt domein te selecteren, dan weet IS in welk domein hij moet valideren. Dit vindt je onder:
De properties van "exchange" web dir., tabblad Directory security, anonymous access and authentication control, klik de edit button, select Basic authentication (password is sent in clear text), en klik de edit button om een default domein te selecteren.
In het tabblad Directory security, vind je ook IP address and domein name restriction,
Daar moet aanstaan, "by default all computers are " GRANTED access

Suc6
gr
CyberJ
Dit stond allemaal al goed, op de domeinnaam na, maar dat maakt nix uit???

Iemand nog een idee?

Is er hier trouwens iemand die het met een ongeveer dezelfde configuratie (proxy server 2, exchange 5.5, nt 4 sp 6) werkend heeft gekregen?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

als reply op de modbreak.. wat is er mis met een aantal x replyen op je eigen topic ipv edit? nu de [edit door: blalbalbla] niet altijd meer geshowed word is het duidelijker om te replyen... en ik als gebruiker zie wat hij hier doet niet als een irritant iets. hij heeft een probleem en vraagt om antwoord, zoekt ondertussen zelf ook verder, en geeft daarover feedback. Dat is meer dan wat de meeste vragenstellers doen....

blup

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Wij hebben hier ook exhange+nt en ook proxy 2 en het dit is best interesant voor medewerkers met laptop doe ook thuis mail willen bekijken.... zit dit standaart bij exchange?

oh en btw zit de exchagne op zelfde pc als proxy?

blup

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt he Werkeend, maar ik heb dit vaker gedaan (hier ben ik nu van genezen) en daar zal Negotiator het vast over gehad hebben. ;)

Verder zit OWA standaard bij Exchange 5.5 (andere versies weet ik niet). Om het te kunnen installen moet je wel IIS 3 minimaal hebben.

Mijn proxy server is ook mijn exchange 5.5 server (Exchange sp 4; NT sp 6a en IIS 4)

Laat me horen wie hier ervaring mee heeft, zowel met dit probleem als met de configuratie (als ie bij jou wel werkt) of als je er ook niet uit komt. Ik blijf zoeken, ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen :9~

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!!! Ik heb gewoon OWA nog een keer opnieuw geinstalled en MS Proxy Server 2.0 geuninstalled, toen werkte het.

Alleen is het nu zo, dat ik alleen onder de gebruikersnaam Administrator kan inloggen, niet onder andere namen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

DEZE FOUT GEEFT IE:

HTTP Error 401
401.1 Unauthorized: Logon Failed

This error indicates that the credentials passed to the server do not match the credentials required to log on to the server.

Please contact the Web server's administrator to verify that you have permission to access the requested resource.

• Equator

Equator

Crew Council

Nou daat mot je oplossen door een default domeinnaam te kiezen in de properties van de website.
Probeer maar eens aan te melden met domeinnaam\userID & password.
Dan doet hij het waarschijnlijk wel.

Suc6
gr
CyberJ

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 18:16 schreef CyberJ het volgende:
Nou daat mot je oplossen door een default domeinnaam te kiezen in de properties van de website.
Probeer maar eens aan te melden met domeinnaam\userID & password.
Dan doet hij het waarschijnlijk wel.

Suc6
gr
CyberJ
Nee, bij Administrator werkt het gewoon, maar bij een gewone Gebruiker werkt het niet??

DOMAIN\USERNAME werkt hier dus ook niet :?

Iemand nog een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
sorrie dat ik jullie nog even stoor, maar het werkt nog steeds niet :?
Pagina: 1