Ik probeer een script geschreven in de taal qml om te schrijven naar python zodat ik het uiteindelijk in bijvoorbeeld domoticz kan gebruiken. Hierbij moet ik zeggen dat ik vooral door trail &error probeer het script te laten werken en wat ik niet snap zoek ik op het internet op. Het volgende heb ik nu.
Dit is puur om te testen hoe het script werk. Het is de bedoeling dat er gekeken wordt of er een pakket onderweg is, zo niet print 'test', of dat er een waarde wordt geschreven(x = 1 bijvoorbeeld). Het gedeelte tot print status werkt goed, alleen als ik er dan het else gedeelte onder zet verschijnt er invalid syntax: else{
Iemand die mij op weg kan helpen wat er hier fout gaat? En hoe ik dit in het vervolg kan aanpakken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| import json with open('/tmp/postnl/POSTNL-Inbox.json') as json_file: postNLData = json.load(json_file) if (postNLData['receiver'][0]['delivery']['status'] != 'Delivered'): { print (postNLData['receiver'][0]['delivery']['status']) } else { if (postNLData['receiver'][0]['delivery']['status'] == 'Delivered'): { print ('test') } } |
Dit is puur om te testen hoe het script werk. Het is de bedoeling dat er gekeken wordt of er een pakket onderweg is, zo niet print 'test', of dat er een waarde wordt geschreven(x = 1 bijvoorbeeld). Het gedeelte tot print status werkt goed, alleen als ik er dan het else gedeelte onder zet verschijnt er invalid syntax: else{
Iemand die mij op weg kan helpen wat er hier fout gaat? En hoe ik dit in het vervolg kan aanpakken?