Toon posts:

Fluo lamp converten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo whazzup

Nou mijn vraagje:

Ik heb me net een fluo lamp gekocht :)
en nu heb ik dus die fluo lamp, en dat sekkertje lijkt op een aansluiting van een casefan, nou heb ik daar ook een klein printplaatje bij gekregen waar ik dat stekkertje moet inpleuren en dan wordt die geconvuurt van 220 volt naar 12 volt, maar aan de uiteinden zit: een rood en een zwart kabeltje, nu wil ik die aansluiten, wat kan ik doen ?

Ik dacht zelf om die dus dan vast aan te sluiten op een kopstukje van een powerkabeltje, maar ik ben niet technisch, dus help help.

Greetz Nightbat.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Je moet die aansluiten op de 12 Volt van een power stekkertje die lijkt op die van je HDD.
Zorg dat ie niet op die van de HDD zit. Dat kan tot storing leiden.

Dus je moet er ff eem male molex stekkertje aansteken op de buitenste 2 draden van je HDD voeding als ik het goed heb.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Dus je moet er ff eem male molex stekkertje aansteken op de buitenste 2 draden van je HDD voeding als ik het goed heb.
De gele en zwarte voor de duidelijkheid ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt zwart rood?

Aangezien die kabeltjes zwart en rood zijn.

• Badger
zwart op zwart en rood op geel

Verwijderd

Topicstarter
Okee dat snap ik dan, maar hoe zie ik wat geel is en wat rood is en wat zwart is ??

• Badger
*bonk*

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op maandag 06 augustus 2001 19:03 schreef Nightbat het volgende:
Okee dat snap ik dan, maar hoe zie ik wat geel is en wat rood is en wat zwart is ??
De rode verbind je aan de gele draad van je een van je voedingskabels, hiervoor kun je een molexstekkertje erafmollen (tip, gebruik een verdeler, dat je niet de voedingskabels molt). De rode is positief en de zwarte negatief, de rode moet je daarom aan de gele verbinden, omdat deze -12V is. De zwarte kabel van de voeding is geaard, dus 0V, omdat de andere zwarte kabel negatief is, moet je deze aan een van die zwarte geaarde kabels verbinden.

Oh ja, dit alles is voor de kabels die achter 1 molexstekker hangen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Okee dat snap ik.

Maar dan nog 1 dingetje he, er zijn dus 2 zwarten, maakt het wat uit welke zwarte ik gebruik om het zwarte losse kabeltje in te pluggen?

*Ja ik weet het, ik weet niks van stroom af*

• Cr3ator
  • Laatst online: 20-08 12:32

Cr3ator

1 bar is geen bar

maakt idd helemaal niets uit... Die zitten in de voeding toch weer aan elkaar.. :)
Net als alle rode en gele draden weer bij elkaar komen...

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Pagina: 1