Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesja
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-05-2020
Goedemiddag!
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord tot nu toe nog niet op het internet heb kunnen vinden.

Ik ben aan het twijfelen tussen 2 telefoons, de Realme x2 (super Amoled) en de Xiaomi note 10 lite (Amoled)
De reden is omdat ik meer informatie over het scherm wil wat de doorslag zal geven!

Weet iemand het verschil tussen een Super Amoled (van Samsung) en een Amoled scherm?

Klopt het dat Super Amoled beter zichtbaar is in zonlicht dan Amoled als beide 430 Nits hebben?
Of is 430 nits sowieso te weinig om je beeldscherm redelijk goed te zien in zonlicht?
En als er een beter scherm soort daarvoor is hoor ik het oog graag.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Super AMOLED is toch gewoon een suffe marketing term van Samsung?
Gewoon negeren en naar de overige specs kijken (of beter nog: de telefoons even gaan uitproberen ergens).

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesja
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-05-2020
Thank voor je reactie, dat dacht ik eerst ook maar ik kon dit erover vinden:

AMOLED displays may be difficult to view in direct sunlight compared with LCDs because of their reduced maximum brightness.Samsung's Super AMOLED technology addresses this issue by reducing the size of gaps between layers of the screen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Klinkt als marketing blaat.
430 Nits is 430 Nits dus daar proberen ze lekker omheen te lullen.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In het verleden was het verschil tussen super amoled en amoled dat in super amoled de laag die het aanraken registreert in het scherm geïntegreerd is en daardoor dunner en lichter gemaakt kan worden. Tegenwoordig zal het bij amoled ook wel zijn. Qua leesbaarheid in de zon zal er weinig tot geen verschil in zitten.

Bron: https://www.quora.com/Wha...-and-Super-AMOLED-display

[ Voor 9% gewijzigd door Gismo1979 op 13-05-2020 16:27 ]