Energiezuinige Access point/mesh oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:13
Om de wifi kwaliteit in huis te verbeteren, zit ik eraan te denken om een aantal access points te plaatsen of een mesh systeem te gebruiken. Op zich kan ik naar minimaal twee kritieke punten een ethernetkabel leggen en voor ons huis pakken we daarmee de grootste problematiek aan. Wel wil ik mijn stroomverbruik laag houden.

Nu ben ik niet thuis in het netwerken, dus ik vroeg me af of ik gelijk heb, dat in mijn situatie access points dan handiger zijn, aagezien je acess points volgens mij gewoon aan een ethernetkabel hangen, dus geen extra router/zender nodig, zoals bij een mesh. Dat scheelt weer een extra apparaat. Of zijn er tegenwoordige superzuinige mesh systemen?

En voor het gebruik maakt het in principe niets uit toch? Zolang je maar je netwerk maar dezelfde naam en ww geeft, schakelen apparaten bij zowel mesh als access points automatisch naar het sterkste systeem? Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Afhankelijk van de grootte van je huis 2 of 3x unifi ac lite. Bijvoorbeeld op elke verdieping 1. Komen standaard met een poe injector maar je kan er ook een 8 poort switch met 4x poe bij pakken.

Via je telefoon met de app ff instellen of op een pc via de controller.

Van je modem/router wifi uitzetten.

Zojuist ingelogd op een ac lr en die verbruikt z'n 3 a 4 watt met een paar clients verbonden.